۴ رشته تحصیلی دانشگاهی که بیل گیتس به جوانان توصیه می‌کند

0

در این مقاله ۴ رشته تحصیلی دانشگاهی که بیل گیتس به جوانان توصیه می‌کند را میشناسیم. بیل گیتس موسس مایکروسافت در حساب کاربری توییتر خود نوشت که اگر جوان بودم و می خواستم انتخاب رشته کنم ۴ رشته هوش مصنوعی، انرژی ، علوم زیستی و علوم زمین‌شناسی را برمی‌گزیدم.

بیل گیتس بیان کرد که این رشته‌ها را “رشته‌های امیدبخش” می‌نامند که می‌توانند تاثیر بزرگی روی دانشجویان بگذارند. متخصصان فناوری و اقتصاد همگی بر سر این موضوع که در ۲۰ سال آینده شرکت‌های بزرگ جهان با تغییرات قابل توجهی مواجه خواهند شد، توافق نظر دارند.

موسسات تجاری در حال استفاده از هوش مصنوعی برای به کارگیری در خودکارسازی کارخانه‌ها، سایت‌های تولیدی و دیگر بخش‌هایشان هستند.

بیل گیتس برای انتخاب رشته علوم زمین‌شناسی توضیح داد که ربات‌ها ممکن است به منابع انرژی تجدیدپذیر نیاز داشته باشند. به عنوان مثال انرژی خورشیدی و بادی می‌توانند بزرگترین کمک به خودکارسازی دنیا باشند.

وی پیش‌بینی کرد که بشر در ۱۵ سال آینده با یک معجزه در زمینه انرژی روبرو خواهد شد. در نتیجه بازار بیوتکنولوژی آمریکا به سرعت در حال توسعه‌ای باورنکردنی است. ظاهرا این توسعه به دلیل تلاش شرکت‌های خصوصی برای تولید داروهای دقیق‌تر و بهینه‌تر و درمان‌های پزشکی برای مقابله با باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک است.

بیل گیتس افزود: انتخاب و معرفی این رشته‌ها حاصل از تجربیات شخصی‌ام است.

بنیانگذار مایکروسافت از روسای “بنیاد گیتس” نیز هست که در آن به اخبار دست اول راجع به روند خودکار شدن جهان و جایگزینی ربات‌ها با انسان‌ها دسترسی دارد.

حوزه‌های هوش مصنوعی به ریشه‌کن شدن بیماری‌های مختلف و رساندن منابع انرژی‌های جایگزین به محروم‌ترین مناطق کمک شایانی کرده‌اند.

رییس مایکروسافت می‌خواهد دانشجویان به جای ترس از حمله قریب الوقوع ربات‌ها، به فکر بهره بردن از آن‌ها و استفاده از هوش مصنوعی برای نفع خودشان باشند. او برای جوانان نخبه یادآوری کرد که زمانی که هم سن آنان بوده چه کارهایی کرده است. مشهورترین مورد، اخراج از دانشگاه هاروارد در سال دوم تحصیلش است.

با این حال وی گفت آرزو داشتم قبل از ترک دانشگاه چند چیز را می‌دانستم. یکی از آن‌ها این است که کاش می‌دانستم هوش شکل‌های متفاوتی دارد. دوم این که کاش از درد و رنج‌های دنیا آگاه‌تر بودم.

بیل گیتس جوانان امروز را به چالش کشید که از دانش و امتیازات خود در جنگ با نابرابری در هر شکلش استفاده کنند. جوانانی که امروزه از گذشته وی آگاه‌تر هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ