چه سهامی بیمه شدند؟ چه سهامی بیمه می‌شوند؟

0

به گزارش ساتین : از ابتدای هفته جاری تاکنون، قیمت سهام ۶ شرکت از طریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی توسط سهامدار عمده، تضمین شده و چندین شرکت دیگر نیز در فرایند انتشار اوراق تبعی قرار دارند تا با بیمه کردن قیمت سهام توسط سهامدار عمده، ریسک سهامداران پوشش داده شود.

از شنبه هفته جاری تاکنون، اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، چادرملو، پتروشیمی کرمانشاه، سرمایه گذاری غدیر، بانک ملت و همراه اول منتشر شده است.

براساس این گزارش، علاوه ‌بر این شرکت‌ها، انتشار اوراق تبعی برای سهام مخابرات ایران، گل‌گهر، توسعه معادن فلزات، پالایشگاه تبریز و پالایشگاه شیراز نیز توسط سهامدار عمده این شرکت‌ها در دست پیگیری است که پیش‌بینی می‌شود انتشار این اوراق و تضمین قیمت خرید توسط سهامدار عمده، باعث افزایش اطمینان خاطر سهامداران حقیقی نسبت به ارزنده بودن این سهام دارد.

اوراق اختیار فروش تبعی، نوعی ابزار پوشش ریسک است که خرید سهام با قیمت مشخص و حداقل سود مشابه سود نظام بانکی در آینده را توسط سهامدار عمده (به عنوان ناشر این اوراق)، تضمین می‌کند. به این ترتیب، دارندگان سهام مذکور اطمینان خواهند یافت که در پایان دوره زمانی تعیین شده، می‌توانند در صورت تمایل، سهام خود را با قیمت و بازدهی مشخص و تضمین‌شده، بفروشند.

مرجهع : سنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ