۵۰ درصد سهام بازار سرمایه متعلق به کیست ؟

0
به گزارش ساتین ، حسن قالیباف اصل درجریان بازدید محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی از تالار بورس تهران که با حضور علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شد، گفت: ۵۰ درصد از ارزش بازار سرمایه کشور متعلق به شرکت های اصل ۴۴ قانون اساسی است و ۷۵ درصد از معاملات به صورت آنلاین انجام می شود.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار ارزش بورس و فرابورس را حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۷۵ درصد از واگذاری ها از طریق بورس انجام شده که این واگذاری ها یا به صورت مستقیم و یا به صورت غیرمستقیم بوده است و مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد معاملات توسط افراد حقیقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اگر در قوانین و مقررات کشور ثبات ایجاد شود، تامین مالی از بازار سرمایه کشور افزایش یافته و سرمایه گذاری خارجی در این بازار بهبود می یابد، به مشکل تامین مالی برخی از طرح ها که از سال های گذشته آغاز شده است، اشاره و تصریح کرد: تاکنون در حوزه ابزارهای مالی اسلامی اقدامات مناسبی انجام شده و نهادها نیز توسعه یافته اند.

قالیباف اصل از آمادگی بورس برای تامین مالی فعالیت های اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: جایگاه بورس تهران به گونه ای است که براساس اعلام فدراسیون جهانی بورس ها طی سه سال گذشته توانسته ایم مقام اول یا دوم را از نظر بازده و عملکرد برغم وجود تحریم ها کسب کنیم. همچنین اعتماد مردم به این بازار طی سال های گذشته افزایش یافته است.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به بازار سرمایه کشور تاکید کرد و با اشاره به اظهارات رییس جمهوری در اجلاس داووس در خصوص رونمایی از طرح های پتروشیمی و پیشنهاد آن به سرمایه گذاران خارجی با نرخ ترجیهی، تصریح کرد: برنامه های بلندمدتی برای این بازار وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار درباره تعیین نرخ خوراک پتروشیمی و سنگ آهن نیز گفت: اخبار متناقضی در این خصوص در بازار سرمایه منتشر می شود که این امر بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ