واریز سود سهام عدالت از شهریور ماه ۹۶

0

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه نزدیک ترین زمان برای پرداخت سود به مشمولین سهام عدالت در شهریور ماه خواهد بود، گفت: فعلا برنامه ریزی برای ثبت نام سری جدید مشمولین سهام عدالت نداریم.

میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی دربرنامه روی خط خبر در خصوص تعداد افرادی که ازسامانه صورت حساب دریافت کرده‌اند، ‌گفت: حدود ۲۵ میلیون نفر از سامانه سهام عدالت صورت حساب دریافت و ۱۶ میلیون نفر نیز شماره شبا به سامانه سهام عدالت ارائه کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: اولین سود سهام عدالت به محض دریافت سود از شرکت‌های سهامی بین مشمولین سهام عدالت توزیع خواهد شد و تا به امروز سه شرکت مخابرات، سیمان دشتستان و سرمایه گذاری دنا سود خود را اعلام کرده‌اند که دراین میان تنها سود شرکت مخابرات با رقم نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان قابل ملاحظه بوده است و با این حال شرکت‌های سهامی ۸ ماه فرصت دارند تا سود خود را به سازمان خصوصی سازی ارائه دهند که امیدواریم شرکت‌ها در ظرف مدت نهایتا ۶ ماه این اقدام را انجام دهند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ برنامه ریزی برای ثبت نام سری جدید سهام عدالت نداریم، تصریح کرد: افرادی که مشمول قطعی سهام عدالت نیستند و جز ثبت نام شدگان به شمار نمی‌آیند باید تا زمان ثبت نام جدید سهام عدالت که هنوز مشخص نیست صبر کنند و درحال حاضر هیچ توصیه‌ای به این افراد نداریم.

پوری حسینی یادآور شد: پیش بینی می‌شود زمان ثبت نام سری جدید سهام عدالت از مهرماه آغاز شود ولی به طور قطع زمان آن مشخص نیست.

وی در توضیح نحوه ورود به سامانه سهام عدالت اظهار کرد: مشمولین سهام عدالت می‌توانند برای دریافت صورت حساب و یا ارائه شماره شبا به سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir مراجعه کنند و با وارد کردن شماره ملی به صفحه صورت حساب مربوط به مشمول وارد شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: مشمولین از طرح افزایش سرمایه سهام عدالت استقبال چندانی نکردند به همین علت ارزش سهام اغلب مشمولین همان ۴۷۲ هزار تومان مندرج شده در صورت حساب است وتنها ۵ میلیارد تومان که در مقابل ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رقم بسیار اندکی است اقدام به افزایش سرمایه سهام خود کرده‌اند به همین خاطر ارزش سهام این افراد در هنگام فروش نیز تفاوت چندانی نخواهد داشت.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص زمان آزاد سازی سهام عدالت گفت: ساز وکار آزادسازی سهام عدالت بنا به مشکلاتی، دارای ابهام و اشکال است و هنوز محقق نشده و امیدواریم مشکلات پیش رو زودتر حل شود تا بتوانیم آزاد سازی سهام عدالت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهیم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: تا شهریورماه هیچ ثبت نام جدیدی برای سهام عدالت نخواهیم داشت و اولویت ثبت نام با شروع سری جدید با افرادی خواهد بود که ثبت نام خود را در سری گذشته تکمیل نکرده‌ا‌ند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ