کره‌ شمالی: هدیه بزرگتری برای آمریکا داریم

0

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز(سه‌شنبه) با اعلام اینکه آزمایش موشکی جدید این کشور موفقیت آمیز بوده، اعلام کرد کیم جونگ اون بر پرتاب آزمایشی موشک بالستیک جدید که با سیستم دقیق هدایت‌شونده کنترل می‌شد، نظارت مستقیم داشت و دستور ساخت تسلیحات استراتژیک قدرتمندتر را صادر کرد.

موشک مذکور که دوشنبه شلیک شد، از راکت‌های “هواسونگ” که نام موشک‌های کلاس اسکاد کره‌شمالی است، پیشرفته‌تر است. به گفته یک مقام ارتش کره‌جنوبی، این بدین معناست که کره‌شمالی یک موشک ارتقا یافته کلاس اسکاد پرتاب کرده است.

پرتاب آزمایشی روز دوشنبه کره‌شمالی تازه‌ترین تحول در برنامه موشکی پیونگ‌یانگ است که فشارهای بین‌المللی و تهدید اعمال تحریم را نادیده می‌گیرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفته است کشورش تسلیحات بسیاری قدرتمندتری را طبق جدول زمانبندی خواهد ساخت تا از کشورش مقابل ایالات متحده آمریکا دفاع کند.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد اون اعتقاد دارد که این روند گامی رو به جلو در مسیر ارسال یک “بسته هدیه” بزرگتر برای یانکی‌هاست که به تلافی تحریکات نظامی آمریکایی‌ها خواهد بود.

کره شمالی همچنین آزمایش موشکی اخیر را موفقیت آمیز خواند.

این سومین آزمایش موشکی کره شمالی در سه هفته گذشته است و دوازدهمین آن از آغاز سال جاری میلادی به شمار می‌رود.

در همین حال سئول دوشنبه رزمایش نظامی مشترکی با استفاده از بمب‌افکن بی-۱بی انجام داد. رسانه دولتی کره‌شمالی پیشتر ایالات متحده را به انجام یک مانور نظامی با هدف تمرین شلیک بمب‌های اتمی در شبه‌جزیره کره متهم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ