چالش مانکن خانم‌های بدحجاب برای تحریک دانش آموزان گرگانی

0

دو نفر از مدیران کانال تلگرامی در گرگان که نوجوانان و جوانان را فریب می‌دادند، بازداشت شدند.

از چندی پیش کانالی در تلگرام با نام GORGANـ Majazi تشکیل شد که با فریب کاربران آنها را به مشاهده مطالب و مسائل غیراخلاقی سوق می‌داد.

بررسی‌‌های پلیسی نشان می‌داد مدیران این کانال تلگرامی در زمان فعالیت خود بیش از یک هزار کاربر را به عضویت کانال خود درآورده‌اند و می‌خواهند با این عضوگیری، فعالیت خود در فضای مجازی را با روش‌های مختلف به فضای واقعی بکشانند.

آنها با انتشار تصاویر غیراخلاقی مخاطبان خود را که بیشتر دختران و پسران جوان، نوجوان و دانش‌آموز بودند جذب می‌کردند و در ادامه با انجام مصاحبه‌ و تهیه و انتشار گزارش‌های صوتی و در برخی مواقع انتشار تصاویر، این اقدامات را به فضای واقعی می‌کشاندند.

دعوت به چالش مانکن

مدیران این کانال با ترغیب و دعوت افراد در مکان‌های مختلف شهرستان گرگان اقدام به برگزاری مراسمی تحت عنوان چالش مانکن و برنامه‌های مشابه می‌کرده که با تهیه فیلم و تصویر از این برنامه‌ها، در مطالب منتشر شده در این کانال مدعی بودند قصد ارسال تصاویر برای شبکه‌های ماهواره‌ای را نیز دارند.

نفوذ در مدارس

نفوذ مطالب این کانال تا سطح مدارس و بین دانش‌آموزان بویژه دانش‌آموزان دختر پیش رفت که این کار به طور قطع ضربات سنگینی را به آینده زندگی دختران و پسران وارد می‌کرد.

ماموران فتای گلستان پس از شناسایی مدیران کانال تلگرامی و جمع‌آوری مستندات لازم، با هماهنگی مرجع قضایی دو نفر از مدیران اصلی این کانال را شناسایی و دستگیر کرد.

دعوت به ارسال فیلم از خود

وحید صاحبکاران، سرپرست پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: در رصد صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتای استان گلستان دو نفر از اعضای این کانال شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند. انتشار فراخوان مبنی بر برگزاری چالش مانکن برای خانم‌های بدحجاب و تحریک کاربران نوجوان و جوان برای تهیه فیلم و درج آن در کانال، بخشی از فعالیت‌های مدیران این کانال به شمار می‌رود. پلیس علاوه برافرادی که چنین کانال‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند با کاربرانی که در فضای مجازی اقدام به هنجارشکنی کنند و اعمال خارج از عرف را انجام دهند، برابر قانون Law برخورد خواهد کرد.

وی افزود: متهمان دو پسر محصل بوده که انگیزه خود را ایجاد تنوع و سرگرمی اعلام کرده‌اند و با ابراز ندامت و پشیمانی اظهار کرده‌اند از قانون جرایم رایانه‌ای و مجرمانه بودن این امر اطلاعی نداشته‌اند. کانال فعالیت متهمان مسدود شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ