رشد گل غول پیکر و کمیاب در شیکاگو آمریکا +عکس

0

در یک گلخانه شهر شیکاگو دو گل غول پیکر رشد کرده‌اند و تبدیل به جاذبه توریستی شده‌اند.

دیدن یکی از بزرگترین یا کمیاب ترین پدیده‌های طبیعت به اندازه کافی تعجب برانگیز است ولی اگر دو نمونه آن هم در یک زمان و یک مکان دیده شوند، خارق‌العاده است.

خبرهای جدید حاکی از این است که دو گل بسیار عظیم‌الجثه در باغ بوتانی شیکاگو توجه بسیاری از گردشگران این شهر را به خود جذب کرده‌اند و بر خلاف بویی که ساتع می‌کنند، به خاطر بزرگ و بلند بودن مورد توجه قرار گرفته‌اند.

گل کمیاب گل عجیب گل بدبو یا گل جسد غول پیکرها عکس کمیاب اخبار شیکاگو Amorphophallus titanum

این گل‌ها که تایتان ایرم Amorphophallus titanum نامیده می‌شوند و به دلیل بوی بد جنازه به گل جنازه مشهور هستند، به طور طبیعی در جزیره سوماترای اندونزی رشد می‌کنند و گل می‌‌دهند اما گلخانه‌های بوتانی سراسر جهان به دلیل در خطر انقراض بودن این گل‌ها را پرورش می‌دهند.

گفتنی است؛ این گل‌ها به دلیل جنگل زدایی و قطع بی مورد در معرض خطر انقراض قرار دارند و گل دادن این گیاه هر ده سال اتفاق می‌افتد اما در این گلخانه شیکاگویی دو نمونه از این گل ها در یک روز گل داده‌اند.

گل کمیاب گل عجیب گل بدبو یا گل جسد غول پیکرها عکس کمیاب اخبار شیکاگو Amorphophallus titanum گل کمیاب گل عجیب گل بدبو یا گل جسد غول پیکرها عکس کمیاب اخبار شیکاگو Amorphophallus titanum

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ