با سوزش ادرار ناشی از روزه‌داری چه کنیم؟

0

به گفته استادیار دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سوزش مجرای ادرار در زمان روزه داری به ویژه در فصول گرم سال، الزاما ناشی از عفونت ادرار یا سنگ ادراری نیست و گاه می توان با اصلاح برنامه غذایی در فواصل افطار تا سحر، به رفع آن اقدام کرد.

دکتر مجید انوشیروانی، متخصص طب سنتی ایران در گفتگو با سلامت آنلاین گفت: سوزش مجرای ادرار به خصوص در هوای گرم و در زمان روزه داری ممکن است به سبب سوءمزاج گرم در کلیه و مجاری ادرار و مثانه باشد.
به گفته وی در این حالت، رنگ ادرار به زرد پررنگ یا نارنجی یا گاهی سرخ تغییر می کند و تکرر و سوزش ادرار فرد را آزار می دهد بدون آنکه در آزمایش و کشت ادرار، شواهدی از عفونت یا سنگ ادراری دیده شود.

متخصص طب سنتی سوزش ادرار در مردان روزه داری در تابستان رنگ ادرار درمان گیاهی سوزش ادرار

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه برای درمان این سوءمزاج، باید از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های تری‌بخش و سردی‌آور استفاده شود گفت: در این حالت نوشیدن شربت سکنجبین رقیق شده با آب هندوانه بسیار سودمند است. ضمن اینکه نوشیدن شیرۀ تخم خربزه یا خوردن کاهوی خردشده در سکنجبین نعناعی، یا استفاده از خیار رنده‌ شده در شربت سکنجبین نعناعی نیز تاثیرات التیام بخش دارد.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه، در طول درمان پرهیز از مصرف هر نوشیدنی و خوراکی گرمی‌بخش ضروری است و در صورت ادامه این وضعیت یا عود علایم با روزه‌داری مجدد، توصیه می‌شود این افراد روزه نگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ