تقویت حافظه؛ اگر حافظه ضعیفی دارید این دمنوش ها را بنوشید

0

مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش به شما کمک می‌کند تا حافظه‌ای قوی‌تر داشته باشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش داشته و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته و مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص زیاد آنها استفاده می‌کنند.

اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.
صرف نظر از شکل و نامشان، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.

مواد غذایی برای تقویت حافظه طرز تهیه دمنوش روشهای تقویت حافظه حافظه برتر تقویت حافظه بلند مدت تقویت حافظه با گیاهان دارویی بهترین دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه چه بخوریم انواع دمنوش ترکیبی افزایش حافظه

پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آنها با ما همراه باشید.

بسیاری از ما بر این باوریم که نمی‌توان تغییری در عملکرد مغزی ایجاد کرد. به این معنا که هرکس با توانایی هایی به دنیا می‌آید که تا پایان عمر با همان میزان توانایی‌ها باید زندگی کند. به نوعی تقدیر الهی را برای این مساله در نظر می‌گیریم که برخی افراد برحسب سرشت و خلقت خود حافظه خوبی دارند و از سوی دیگر فراموشی جزء جدایی ناپذیر زندگی بعضی دیگر از افراد است و نمی‌توان برای بهبود آن کاری کرد.

اما باید بدانید این طور نیست. حافظه را هم مانند بسیاری دیگر از توانایی‌ها می‌توان تقویت کرد. شما هم می‌توانید از شر فراموشی‌های گاه و بیگاه خود با مصرف دمنوش هایی که در قسمت پایین به آن‌ها اشاره می‌کنیم خلاص شوید.

دمنوش دارچین

درختچه دارچین همیشه سبز است که از همه قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام می‌شود، گل‌های آن در فاصله ماه‌های بهمن تا فروردین ظاهر می‌شود.

برگ این درخت، سبز و دارای گله هایی به رنگ سفید است که به عنوان ادویه در مواد غذایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خواص درمانی

از دارچین می‌توان به عنوان محرک اعصاب، آرامش بخش، تقویت کننده معده، کاهنده درد کمر و مفاصل، تسریع کننده جریان خون، نیرو بخش، تقویت کننده حافظه، افزایش دهنده فشار خون، ضد دلهره و ضد بوی بد دهان استفاده کرد.
اگر حس می‌کنید بیمار شده اید چای دارچین را فراموش نکنید، همچنین از خواص دیگر دارچین می‌توان به افزایش کارایی هورمون انسولین در بدن برای افرادی که مشکل دیابت دارند اشاره کرد.

موارد منع مصرف

مصرف دارچین برای زنان باردار مضر است.

مصرف بیش از حد دارچین باعث التهاب یا ورم کردن پوست، زخم‌ها و ترک‌های گوشه دهان و سوزش معده می‌شود.

دارچین از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، اما مصرف بیش از حد آن باعث بروز مشکلات خونی و گردش خون می‌شود.

طرز تهیه

چند عدد چوب دارچین را در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم کنید و در صورت تمایل می‌توانید برای شیرین شدن آن از نبات استفاده کنید.
اضافه کردن چند قطره آب لیمو ترش به آن باعث می‌شود که طبع گرم دارچین تعدیل شود.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش به دست می‌آید و اگرچه معمولا از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود، ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه، ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که ریزوم نام دارد.

خواص درمانی

زنجبیل به عنوان یک تقویت کننده حافظه، تقویت کننده معده، تقویت کننده قوای بدن، خون ساز و تنظیم کننده ادرار، برطرف کننده عطش، درمان اسهال ساده و خونی، کاهش چربی خون، بالا بردن فشار خون، ضد ضعف اعصاب، ضد نفخ، ضد رطوبت مزاج، ضد بلغم و ضد درد مفاصل به شمار می‌رود.

موارد منع مصرف

زیاده روی در مصرف باعث ایجاد فشار خون و ضعف نیرو جنسی می‌شود.

زنجبیل برای افرادی که دچار زخم معده هستند، توصیه نمی‌شود و مصرف همزمان آن با مصرف دراوهای ضد انعقاد که برای رقیق شدن خون استفاده می‌شود منع شده است.

طرز تهیه

یک قاشق چایخوری زنجبیل در یک لیوان آب جوش ریخته و در ظرف را بگذارید تا حدود ۱۰ دقیقه بماند. سپس با کمی عسل مخلوط کرده و میل نمایید.

دمنوش زعفران

گل‌های این گیاه دارای ۳ پرچم و یک مادگی است که منتهی به به کلاله‌ی سه شاخه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی می‌شود.

قسمت مورد استفاده این گیاه انتهای خامه و کلاله سه شاخه است که به نام زعفران مشهور است.

خواص درمانی

این دمنوش برای تقویت حافظه و سلول‌های مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دمنوش زعفران خاصیت اشتها آور داشته و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر دارد، همچنین به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

این دمنوش به علت فرح بخش بودن خاصیت ضد اضطراب و افسردگی دارد.

طرز تهیه

آب را در ظرف مناسبی بریزید و زعفران و عسل را اضافه و مخلوط کنید و در ظرف را گذاشته و اجازه دهید مواد روی حرارت متوسط حدود ۵ دقیقه به آرامی بجوشد، سپس مخلوط به دست آمده را از صافی عبور داده و در فنجان بریزید و سرو کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ