ارزان شدن روغن و شکر در بازار جهانی

0
شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد که بر اساس آخرین گزارشات شورای جهانی غلات و شکر آنلاین ، قیمت انواع روغن در هفته منتهی به۲۶ مه ۲۰۱۷ نسبت به هفته گذشته با روند کاهشی روبرو بوده است.

طبق گزارش شورای جهانی غلات در هفته منتهی به ۲۶ مه ، روغن سویای آرژانتین و برزیل با ۹ و ۷ دلار کاهش، ۸۰۶ دلار و روغن آفتابگردان روسیه و اکراین با ۱۰ دلار کاهش، ۷۸۳ دلار در هر تن معامله شده اند.

بر پایه این گزارش؛ روغن پالم مالزی با ۱۷ و اندونزی با ۳۰ دلار کاهش به قیمت های ۷۴۸ و۷۳۵  دلار در هر تن فروخته شدند.

این گزارش می افزاید: در حالیکه در این هفته قیمت برنج  های هندی باسماتی ۱۱۲۱ و اروگوئه به ترتیب ۱۳ و ۸ دلار کاهش را تجربه کردند اما برنج های تایلندی و ویتنامی افزایش ۱۲ و ۱۷ دلاری قیمت داشتند.

در این گزارش آمده است: به غیر از کاهش ۲۰ دلاری قیمت گندم دروم کانادا، گندم های استرالیا، دریای سیاه و خوراکی کانادا و آلمان با افزایش ناچیز ۲ تا ۶ دلاری به قیمت های ۲۲۵، ۲۱۸، ۲۷۹، و ۲۲۸ دلار در هر تن به فروش رفته اند.

بر اساس گزارش شورای جهانی غلات و شکر آنلاین، شکر برزیل ۳۴۴ دلار  معامله شد و در این هفته ۲۶ دلار کاهش قیمت داشت.

***

این در حالی است که در هفته منتهی به آبان ۹۵ قیمت گندم استرالیا با ۷ دلار افزایش به قیمت ۲۲۵ دلار و گندم دریای سیاه و آلمان نیز با ۱ و ۳ دلار افزایش به نرخ ۷ ۱۹و ۲۱۴ دلار در هر تن معامله شدند.

گندم کانادا یک دلار کاهش داشته است و به قیمت ۲۳۶ دلار در هر تن معامله شد.

وی از کاهش ۲۹ دلار ی قیمت شکر در این هفته نسبت به هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: قیمت شکر برزیل با ۲۹ دلار کاهش۴۹۶ دلار در هر تن رسید.

مدیر کل خرید خارجی شرکت در خصوص قیمت انواع روغن تصریح کرد: جز روغن آفتابگردان روسیه و اکرین که ۵ دلار افزایش قیمت داشته انواع روغن سویاو پالم با کاهش قیمت روبرو بوده اند.

وی قیمت انواع روغن سویای آرژانتین و برزیل را ۸۴۶ و ۸۶۱ دلار دانست و گفت: روغن سویای آرژانتین و برزیل با ۱۹ و۱۱ دلار کاهش و روغن پالم مالزی و اندونزی با ۱۷ و ۸ دلار کاهش ۷۴۰ و ۷۴۴ دلار در هر تن معامله شدند.

رحیم زاده قیمت انواع برنج هندی باسماتی ۱۱۲۱ و ۱۵۰۹ را ۷۹۳ و ۷۷۸ دلار اعلام و تشرح کرد: برنج هندی باسماتی ۱۱۲۱ با ۶۱ دلار کاهش و برنج هندی باسماتی ۱۵۰۹ با ۶۱ دلار افزایش در این هفته معامله شدند.

مدیر کل خرید خارجی شرکت قیمت برنج اروگوئه که بدون تغییر در این هفته معامله شد را ۵۱۰ دلار اعلام کرد و افزود: برنج ویتنام ، اروگوئه و تایلند به ترتیب با ۳+ ، ۰ و ۴- به قیمت های ۳۶۷،۵۱۰،۳۷۶ دلار در هر تن معامله شدند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ