رییس کلانتری تهران از قصاص نجات یافت + عکس

0

رییس کلانتری که در جریان مظنون شدن به یک پسر جوان شلیک کرده و مرگ تلخ وی را رقم زده بود با حکم قضایی از قصاص معاف و به جرم قتل شبه عمد به دیه محکوم شد.

شامگاه بیست وسوم مرداد ۹۴ صدای شلیک چندین تیر در کوچه ارژنگ در خیایان خواجه عبدالله پیچید و پسر ۲۶ ساله ای به نام علی که راننده  یک دستگاه پژو بود داخل خودرو در خون غلتید.

در بررسی ها روشن شد قربانی تحت تعقیب پلیس بود که سوار بر ماشین وارد کوچه ارژنگ شد و رییس کلانتری که در تعقیب وی بود به سوی او شلیک کرد.

در حالی که گفته می شد قربانی چندین فقره سابقه سرقت و جیب بری در پرونده اش دارد رییس کلانتری با سپردن وثیقه ازاد و در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در  آن جلسه پدر و مادر قربانی برای قاتل پسرشان حکم قصاص خواستند.

سپس متهم ۴۷ساله به دفاع پرداخت و منکر قتل عمدی شد. وی گفت: من در حال گشت زنی بودم که علی و دوستش را در حالی که قصد داشتند در یک پژو ۲۰۶ را باز کنند دیدم. می خواستم انها را بازداشت کنم که همدست وی با پای پیاده گریخت و علی سوار بر پژو خودش شد تا فرار کند. من او را تعقیب کردم تا اینکه به کوچه بن بست رفت. او مظنون به سرقت بود که به او ایست دادم اما با ماشینش به سمت من حرکت کرد. او می خواست مرا با ماشین زیر بگیرد که تیرهوایی شلیک کردم و به ناچار ماشین او را نشانه رفتم که یکی از تیرها به پهلوی او اصابت کرد. من قصد کشتن او را نداشتم و حالا تقاضا دارم از اتهام قتل عمدی تبرئه شوم.

حوادث تهران اخبار قتل

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و عامل شلیک را از قتل عمد تبرئه و به جرم قتل شبه عمد به پرداخت یک فقره دیه محکوم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ