بازار داغ اجاره خودروهای لوکس در مناطق آزاد +قیمت

0

پس از به سرانجام رسیدن برجام فصل جدیدی به روی اقتصاد ایران باز شد و امید‌ها در دل فعالان این عرصه جوانه زد. برخی از باز شدن درهای بازارهای جهانی خبر می‌دادند و برخی دیگر نوید خود نمایی کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی را دادند.

در این بین موانع واردات کالا از برخی از کشور‌ها نیز برداشته و مسیر ورود این کالا‌ها به کشور هموار شد.

البته این همواری واردات و رفع موانع صادرات بی حاشیه نبود و در روزهای پس از برجام واردات خودروهای آمریکایی به ایران با جنجال‌های بسیاری همراه شد چرا که پس از چراغ سبز وزارت صنعت به واردات خودروهای آمریکایی و ثبت سفارش ۲۰۰ دستگاه خودرو شورلت، در خرداد ماه سال گذشته مقام معظم رهبری با صراحت مخالفت خود را با ورود کالاهای مصرفی آمریکایی اعلام و تاکید کردند که لزومی ندارد که خودروهای آمریکایی به ایران بیایند.

پس از آن با دستور محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اسامی ۲۴ مدل شورلت از فهرست خودروهای مجاز وارداتی ۹۵ حذف شد.

پس از اعلام این ممنوعیت در فاصله کمتر از یک ماه اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تیر ماه سال گذشته در ابلاغیه‌ای به مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور، واردات خودرو‌های سواری کشور آمریکا را به مناطق آزاد ایران ممنوع اعلام کرد و با این ابلاغیه پای خودروهای آمریکایی از بازار ایران کوتاه شد.

اگر چه واردات خودرو به مناطق آزاد ممنوعیت‌های واردات خودرو به کشور را ندارد و قیمت خودروهای خارجی در این مناطق تفاوت بسیاری با داخل کشور دارد، اما نکته قابل توجه این است که با وجود این که مجوز واردات خودروهای آمریکایی عمر بسیار کوتاهی داشت، اما بازار این خودرو‌ها این روز‌ها در مناطق آزاد بسیار داغ است.

واردات خودرو آمریکایی هزینه تفریحات کیش هزینه اجاره خودرو قیمت شورلت کامارو عکس کوروت 2014 شورلت کوروت اخبار کیش اجاره خودرو در کیش اجاره خودرو

در منطقه آزاد کیش بازار اجاره خودرو‌های لوکس مانند هوای این جزیره داغ است به طوریکه برای کرایه یک دستگاه خودرو شورولت کامارو کروک ۲۰۱۵، باید روزانه ۴۵۰ هزار تومان، برای اجاره یک دستگاه دوج ۲۰۱۶ باید روزانه ۳۸۰ هزار تومان ونیزبرای اجاره ۲۴ ساعت یک دستگاه خودرو موستانگ کروک ۲۰۱۶ باید ۶۰۰ هزار تومان پرداخت.

همچنین برای اجاره یک دستگاه رنجرور ایووک ۲۰۱۶ باید یک میلیون تومان و برای اجاره یک دستگاه خودرو فورد ایج باید ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

واردات خودرو آمریکایی هزینه تفریحات کیش هزینه اجاره خودرو قیمت شورلت کامارو عکس کوروت 2014 شورلت کوروت اخبار کیش اجاره خودرو در کیش اجاره خودرو

برای اجاره یک دستگاه خودرو شورولت کوروت ۲۰۱۵، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، برای اجاره ۲۴ ساعت یک دستگاه خودرو دوج درانگو ۵۵۰ هزار تومان و برای اجاره یک دستگاه خودرو بنز ۳۵۰، حدود ۸۰۰ هزار تومان باید پرداخت.

همچنین برای اجاره خودروی کیا اپتیما ۲۰۱۶ در جزیره کیش روزی ۲۶۰ هزار تومان، خودروی مزدا ۶ روزی ۲۰۰ هزار تومان، هیوندا نوسان ۲۰۱۵ روزی ۲۰۰ هزار تومان و برای اجاره روزانه نیسان سنترا ۲۰۱۵ اکسنت سراتو باید ۱۸۰ هزار تومان هزینه کرد.

گفتنی است ممنوعیت واردات رسمی خودروهای خاص و لوکس به کشور موجب شده تا بازاراجاره این خودرو‌ها در مناطق آزاد داغ شود و خیابان‌های مناطق آزاد ایران شاهد مانور لوکس‌ترین خودروهای جهان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ