بیوگرافی الکساندر نوری (سرمربی وردربرمن) +ماجرای خالکوبی نقشه ایران

0
زندگی شخصی الکاسندر نوری alexander nouri
نوری در تاریخ ۲۰ آگوست ۱۹۷۹ در شهر بوکست‌هوده واقع در شمال آلمان از پدری که اصالتی رشتی دارد و مادری آلمان چشم به جهان گشود. او ازدواج کرده و صاحب دو فرزند با نام‌های مینو و آریان است. او شهروند دو کشور آلمان و ایران به حساب می‌آید.
خالکوبی الکساندر نوری پدر و مادر الکساندر نوری بیوگرافی الکساندر نوری اینستاگرام الکساندر نوری ایرانیان در خارج ایرانیان در اروپا ایرانیان در آلمان الکساندر نوری و همسرش Alexander Nouri
دوران بازیگری
الکساندر نوری که ملیتی آلمانی دارد، زمانی خود فوتبالیست بود و ۱۴ سال بازی کرد و پست تخصصی‌اش هم هافبک بود. او بازی خود را در سال ۱۹۹۸ زمانی که تیم ملی ایران راهی جام جهانی فرانسه شد با تیم دوم وردبرمن آغاز کرد و در سال ۱۹۹۹ به تیم سیاتل ساندرز آمریکا پیوست. نوری در سال ۲۰۰۱ به آلمان بازگشت و در تیم‌هایی اوسنابروک، هولشتین کیل و اولدنبرگ بازی کرد. او در سال ۲۰۱۱ با پیراهن تیم اولدنبرگ کفش‌هایش را آویخت.
دوران مربیگری

نوری در همان سال ۲۰۱۱ در تیم اولدنبرگ به عنوان دستیار مربی مشغول به کار شد و در سال ۲۰۱۳ هم سمت سرمربیگری این تیم به وی رسید. نوری سپس در سال ۲۰۱۴ به کادرفنی وردبرمن پیوست و به عنوان دستیار سرمربی مشغول به کار شد. الکساندر سپس بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ هدایت تیم زیر ۲۳ ساله‌های وردربرمن را بر عهده گرفت و در نهایت در سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی تیم اصلی وردبرن منصوب شد و فصل جدیدی از دوران حرفه‌ای‌ او رقم خورد.

اتفاقی که زندگی نوری را متحوا کرد

در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۶ بود که السکاندر نوری در پی شکست ۴ بر یک وردربرمن برابر بورسیا مونش‌گلادباخ، الکساندر نوری  جانشین ویکتور اسکریپنیک شد تا تبدیل به اولین سرمربی ایرانی‌الاصل تاریخ رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان شود.

تیمی که وی هدایت آن را بر عهده گرفت، وضعیت خوبی نداشت و در رده‌های پایین جدول خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کرد، اما این مربی ۳۷ ساله با تکفرات خود سبزپوشان برمن را متحول کرد. نوری در ۳۱ بازی از رقابت‌های فصل اخیر که روی نیمکت این تیم بود آمار ۱۳ برد، ۶ تساوی و ۱۲ باخت را از خود به جای گذاشت.

تیم تحت‌هدایت وی حتی تا آستانه کسب سهمیه لیگ اروپا پیش رفت، هر چند در نهایت تنها  ۳ امتیاز کم آورد و فصل را در رده هشتم به پایان برد و شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست داد.

خالکوبی الکساندر نوری پدر و مادر الکساندر نوری بیوگرافی الکساندر نوری اینستاگرام الکساندر نوری ایرانیان در خارج ایرانیان در اروپا ایرانیان در آلمان الکساندر نوری و همسرش Alexander Nouri

تمدید قرارداد؛ مزد عملکرد قابل‌قبول نوری

عملکرد فوق‌العاده نوری سبب شد تا باشگاه وردربرمن آلمان قرارداد سرمربی جوان خود را به مدت ۲ سال تمدید کند. به این ترتیب نوری تا سال ۲۰۱۹ در این تیم آلمانی ماندنی شد.

نوری ۳۷ ساله پس از قبول هدایت وردربرمن در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، بهترین نتایج را با این تیم در بوندس‌لیگا پس از تیم‌های بایرن‌مونیخ، لایپزیگ، هوفنهایم و دورتموند گرفت که این خود گویای عملکرد این مربی ایرانی‌الاصل است.

اعتماد به جوانان با سیستم بازی خاص

نوری علاقه خاصی به سیستم بازی ۱-۳-۲-۴ دارد و با همین سیستم بود که وردبرمن را متحول کرد. او در کنار استفاده از بازیکنان جوان جوانان اعتماد زیادی دارد چون خودش پیش از اینکه هدایت تیم وردربرمن را برعهده بگیرد، سرمربی تیم زیر ۲۳ سال این باشگاه  بود.

الکساندر نوری در مصاحبه‌‏ای عنوان کرد که عاشق فرهنگ، موسیقی و غذاهای ایرانی هستم و خودم را بیشتر ایرانی می دانم تا آلمانی اما متاسفانه زیاد نمی توانم فارسی صحبت کنم. دلیلش این بود که در دوران بچگی من پدرم در شهری دیگر تحصیل می کرد و من فقط آخر هفته ها او را می دیدم. وقتی هم او را می دیدیم از ما می خواست آلمانی صحبت کنیم چون دوست نداشت با ما مانند خارجی ها رفتار شود. چون تجربیان تلخی داشت و نمی خواست با ما همان طور رفتار شود.

خالکوبی الکساندر نوری پدر و مادر الکساندر نوری بیوگرافی الکساندر نوری اینستاگرام الکساندر نوری ایرانیان در خارج ایرانیان در اروپا ایرانیان در آلمان الکساندر نوری و همسرش Alexander Nouri

instagram alexandernouriofficial

الکساندر نوری که پیشتر به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شده بود، بعد از نتایج ضعیفی که وردربرمن در ابتدای فصل گرفت، به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. نوری ابتدا به عنوان سرمربی موقت وردربرمن انتخاب شد ولی بعد از چند هفته و به سبب نتایج خوبی که کسب کرد، به عنوان سرمربی دائمی این تیم تا انتهای فصل انتخاب شد تا افتخار بزرگی برای این مربی ایرانی الاصل ثبت شود.

نوری که تاحدودی نیز می تواند فارسی صحبت کند، با چالش های زیادی در این فصل روبرو شده است و اکنون همه هواداران وردربرمن امیدوار هستند تا این تیم با هدایت نوری ۳۷ ساله بتواند خودش را از انتهای جدول رها کند و به جمع تیم های بالانشین اضافه شود.

نوری درباره حضور به عنوان سرمربی وردربرمن گفت: «طبیعی است که بیشتر از قبل معروف شدم. در وردربرمن بودم و با فضای این تیم آشنایی دارم. باید تاکید کنم تغییر خاصی برای من نبوده است چون با فضای اینجا آشنا هستم. شاید بگویم اکنون نسبت به قبل زودتر به رختخواب می روم. در کل همه تغییرات برای من مثبت بوده است. با دو فرزندم اینجا زندگی می کنم و آنها در مدرسه نیز متوجه تغییرات اخیر برای من شدند.»

سرمربی جدید وردربرمن در ادامه گفت: «از رسانه‌ها ترسی ندارم و فکر نمی کنم آنها خللی در کار من ایجاد کنند. یک سایت هم دارم که خواهرم ۶ سال پیش آن را درست کرده است. از آن زمان این سایت را تحت نظر خود دارم و به نظرم اداره کردن آن جالب است. قرار نیست مدام در هفته به آن سر بزنم و آن را آپدیت کنم. به نظرم یک راه ارتباط منطقی با رسانه ها و شبکه های اجتماعی می تواند به یک مربی کمک زیادی بکند.»

نوری درباره ایرانی بودن خود نیز گفت: «ایران بخشی از وجود من است. پدر من ایرانی است. پدرم برای تحصیل به آلمان آمد و در هانوفر با مادرم آشنا شد و اینجا در شهر اولدنبرگ به تحصیل شیمی پرداخت. خیلی با پدرم در ارتباط بودم. به همین خاطر شناخت کاملی از ایرانی بودنم دارم. آخرین باری که در ایران بودم، سال ۲۰۰۵ بود و همراه پدرم به چندین شهر ایران رفتیم و با شهرهای مختلف ایران نیز آشنا شدم. برای من خیلی مهم بود تا شناخت زیادی از فرهنگ ایرانی داشته باشم. برخلاف دیگر فرهنگ ها، مردم در ایران بسیار مهربان هستند و برخورد خیلی خوبی با شما دارند. هنوز هم خیلی از نزدیکان و بستگان من در ایران زندگی می کنند و عده ای نیز در آمریکا هستند.»

نوری در ادامه در پاسخ به این سوال که در صورت رفتن به ایران مشکلی خواهد داشت یا خیر نیز گفت: «تا حدودی فارسی می دانم ولی برای برقراری ارتباط نیاز به کمک دارم. البته در زمینه غذا باید بگویم که هیچ مشکلی ندارم و اگر به ایران بروم کاملا شناخت خوبی دارم. غذاهای ایرانی بهترین هستند.»

نوری در پایان هم گفت: «به تیم نونهالان آلمان دعوت شدم و در سال ۲۰۰۵ نیز برای یک اردوی تدارکاتی، به تیم ملی ایران دعوت شدم. آسیب دیده بودم و نتوانستم در این اردو همراه تیم ملی ایران باشم. بعد از آن دیگر هیچ اتفاقی رخ نداد و دیگر به تیم ملی ایران دعوت نشدم.»

خالکوبی الکساندر نوری پدر و مادر الکساندر نوری بیوگرافی الکساندر نوری اینستاگرام الکساندر نوری ایرانیان در خارج ایرانیان در اروپا ایرانیان در آلمان الکساندر نوری و همسرش Alexander Nouri

توضیحات الکساندر نوری درباره خالکوبی نقشه ایران بر روی بازوی خود؛ نوری: من ایرانی ام، چیز عجیبی است؟!

الکساندر نوری، به صورت رسمی سرمربی تیم فوتبال وردربرمن در بوندسلیگای آلمان شد، خبری خوشحال‌کننده برای فوتبال دوستان کشورمان.

نوری که در زمان سرمربی‌گری برانکو ایوانکوویچ، تا آستانه حضور در تیم ملی فوتبال پیش رفت و در تمرینات این تیم نیز حاضر شد، به دلیل بدشانسی و مصدومیت بدهنگام، فرصت حضور با پیراهن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را از دست داد.

الکساندر که پس از موفقیت در هدایت وردربرمن، رسما سرمربی این تیم سرشناس آلمانی شده است، درباره خالکوبی نقشه ایران و نام اعضای خانواده‌اش بر بازوی خود به خبر ورزشی گفت:

من ایرانی ام و نقشه ایران را روی دستم تتو کرده ام، چیز عجیبی است؟ درست است در ایران به دنیا نیامده ام ولی اصلیتم ایرانی است.

باشگاه‌های جوانان
Buxtehuder SV
Vorwärts/Wacker 04 Billstedt
۱۹۹۴–۱۹۹۸ وردر برمن
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۹۹۸–۲۰۰۱ وردر برمن بی ۷۰ (۸)
۱۹۹۹–۲۰۰۱ وردر برمن ۰ (۰)
۱۹۹۹ ← Seattle Sounders (قرضی) ۸ (۰)
۲۰۰۱–۲۰۰۴ Uerdingen 05 ۸۹ (۸)
۲۰۰۴–۲۰۰۸ VfL Osnabrück ۸۵ (۸)
۲۰۰۷ ← VfL Osnabrück II ۳ (۱)
۲۰۰۸–۲۰۱۰ هولشتاین کیل ۴۱ (۵)
۲۰۰۹–۲۰۱۰ ← هولشتاین کیل ۴ (۱)
۲۰۱۰–۲۰۱۱ VfB Oldenburg ۲۶ (۵)
مجموع ۳۲۶ (۳۶)
دوران مربیگری
۲۰۱۱–۲۰۱۳ VfB Oldenburg (دستیار)
۲۰۱۳–۲۰۱۴ VfB Oldenburg
۲۰۱۴ وردر برمن (دستیار)
۲۰۱۶ وردر برمن (سرمربی)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ