نرخ جدید کارمزد بانکی ۹۶ /کارمزد کارت به کارت اینترنتی

0

جدیدترین نرخ کارمزد بانکی انتقال وجه کارت به کارت

بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد: پیرو بخشنامه‌های شماره ۹۵.۲۱۸۵۴۶ مورخ ۱۱ مهرماه ۱۳۹۵ و شماره ۹۶.۶۱۱۲۳ مورخ ۱ خردادماه ‌۱۳۹۶ و با توجه به تکلیف قانونی مندرج در بند ۴ ماده۲۰ قانون عملیات بانکی بدون ربا و همچنین در اجرای مفاد بند «۱» یک هزار و دویست و چهارمین جلسه مورخ ۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۴  شورای پول و اعتبار با موضوع تعیین انواع و میزان حداقل و حداکثر کارمزد خدمات بانکی و بازنگری سالیانه آن توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به پیوست حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) شامل؛ ارزیابی اموال منقول و غیر منقول، اعتبارات و سایر خدمات برای اجرا ابلاغ می شود.

بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند به منظور رقابت با یکدیگر، حداکثر تا۳۰ درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغی، نرخ‌های کمتری را اعمال کنند. دریافت نرخ های جدید از تاریخ ۲۰‌ خرداد ماه ۱۳۹۶ مجاز بوده و مفاد بخشنامه‌های شماره ۹۱.۸۵۳۳۱ مورخ ۵ تیرماه ۱۳۹۱ و شماره ۹۱.۱۱۰۰۷۸ مورخ ۲۹‌ تیر ماه ۱۳۹۱ از این تاریخ منسوخ اعلام می شود و دریافت هرگونه وجه تحت عنوان کارمزد خدمات بانکی خارج از بخشنامه‌های ابلاغی، بدون اخذ مجوز از این بانک ممنوع است.

نرخ کارمزد خدمات بانکی مرتبط با بانکداری الکترونیک (نظیر حواله سامانه‌ سحاب‌- انتقال کارت به کارت‌- و ساتنا، اعلام مانده موجودی حساب از طریق ATM, POS, PIN‌-PAD، صدور هرگونه کارت و کارت اعتباری، دریافت غیرحضوری قبوض، خدمات SMS، تلفنبانک، اینترنتی و خودپرداز) و همچنین پرداخت حقوق پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها تا زمان ابلاغ بخشنامه جدید کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک مطابق با مفاد بخشنامه شماره ۴۳۶۲۵ مورخ ۲۹‌ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ بوده و کارمزد صدورکارت اعتباری مرابحه نیز مطابق با بخشنامه شماره ۲۰۷۰۳۶‌/۹۵ مورخ ۳۱‌ شهریورماه ۱۳۹۵ این بانک قابل اجرا است.

شاید برخی از ما هیچ وقت به میزان کارمزدی که در هنگام انتقال وجه کارت به کارت از حسابمان کم می شود توجه نکرده باشیم و شاید تصور کنیم میزان ثابتی به عنوان کارمزد دریافت می شود.

اما نرخ کارمزد انتقال کارت به کارت وجه به صورت پلکانی و با توجه به میزان ریالی انتقال تفاوت می کند. جدیدترین نرخ خدمات کارت به کارت که نسبت به گذشته تغییر نداشته به شرح زیر است.

کارمزد برخی از عملیات بانکی نرخ عملیات (تومان)
کارمزد انتقال تا یک میلیون ۵۰۰
کارمزد انتقال از یک تا دو میلیون ۷۰۰
کارمزد انتقال از دو تا سه میلیون ۹۰۰
کارمزد انتقال از سه تا چهار میلیون ۱۱۰۰
کارمزد انتقال از چهار تا پنج میلیون ۱۳۰۰
کارمزد انتقال از پنج تا شش میلیون ۱۵۰۰
کارمزد انتقال از شش تا هفت میلیون ۱۷۰۰
کارمزد انتقال از هفت تا هشت میلیون ۱۹۰۰
کارمزد انتقال از هشت تا نه میلیون ۲۱۰۰
کارمزد انتقال نه تا ده میلیون ۲۳۰۰
کارمزد انتقال ده تا یازده میلیون ۲۵۰۰
کارمزد انتقال از یازده میلیون تا دوازده میلیون ۲۷۰۰
کارمزد انتقال از دوازده میلیون تا سیزده میلیون ۲۹۰۰
کارمزد انتقال از سیزده میلیون تا چهاده میلیون ۳۱۰۰
کارمزد انتقال از چهارده میلیون تا پانزده میلیون ۳۳۰۰
کارمزد صدور چک بانکی ۵۰۰۰
کارمزد صدور چک بین بانکی ۵۰۰۰
کارمزد صدور المثنی ۵۰۰۰
کارمزد ابطال چک بانکی ۱۰۰۰
کارمزد ضمانت نامه بانک های خارجی ۵۰۰۰۰
کارمزد صدور دسته چک ۱۲۰
کارمزد تصویر اسناد ۲۰۰۰
کارمزد بازبینی تصاویر دوربین ۵۰۰۰
کامزد درخواست اطلاعات مشتریان به حسابرسان قانونی ۳۵۰۰
کارمزد درخواست وکالت ۱۰۰۰۰
کارمزد گواهی اعلام بدهی یا مانده ۱۰۰۰۰
کارمزد دریافت حضوری قبوض ۲۰۰۰

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ