روزنامه‌ ۱۷ صفحه ای ۶۰۰ میلیون یارانه می گیرید !

0
به گزارش ساتین ، بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اعطای نادرست یارانه به رسانه‌ها، گفت:‌ پیگیر این مسئله هستم اما تاکنون آقای جنتی وزیر ارشاد توجهی به این موضوع نکرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یارانه مطبوعاتی بسیار ناعادلانه و غیرتخصصی توزیع می‌شود، اظهار داشت: می‌گویند یارانه بر اساس تیراژ توزیع می‌شود اما باید پرسید چه روزنامه‌ای تیراژ دارد،‌ روزنامه‌ای که پول زیادی دارد و طی آن درآمد میلیاردی از آگهی کسب می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با طرح این پرسش که فلسفه اعطای یارانه چیست، خاطرنشان کرد: هدف توزیع یارانه کمک به رسانه‌های ضعیف است تا مطبوعات رشد کنند، نه اینکه برخی‌ را گردن‌کلفت‌تر کنیم.

نوباوه افزود:‌ روزنامه‌ای که ۱۷ صفحه است و ۱۰ صفحه آن به آگهی تعلق دارد، چرا باید یارانه بگیرد؟ چرا باید به برخی روزنامه‌ها ۶۰۰ میلیون یارانه داده شود؟ چرا روزنامه‌‌ای که لمپنیزم ورزشی را ترویج می‌کند و خبری در آن نیست باید ۴۰۰ میلیون یارانه بگیرد؟ چرا یک روزنامه منطقه‌ای در جنوب کشور ۶۶۰ میلیون یارانه گرفته است؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پرداخت یارانه‌های اینچنینی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: ادامه این روند وزیر را به مجلس خواهند کشاند.

وی با بیان اینکه توزیع یارانه‌ها به شکل فعلی قابل توجیه نیست، گفت: معاون مطبوعاتی عضو بخشی از یک رسانه‌ است، البته استعفای سوری داده است اما رسانه‌هایی که در چرخه کاری وی هستند نزدیک به یک میلیارد تومان یارانه گرفتند که چنین مسئله‌ای در کجای دنیا سابقه‌ دارد!

نوباوه با بیان اینکه وزارت ارشاد کاملا خطی و سیاسی عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و قطعا از مواردی خواهد بود که در پی آن وزیر به مجلس خواهد آمد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه جلساتی در رابطه با این موضوع برگزار کرده‌‌ایم، تصریح کرد:‌ در این باره استدلال‌های خاص خود را کرده‌ایم و مدارکی را ارائه دادیم؛ هم با آقای جنتی و هم با آقای انتظامی در این زمینه صحبت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مطبوعات ما متوجه شعارهای پوچ می‌شوند، گفت: این عملکرد به مطبوعات نشان می‌دهد که شعارهای دروغین و پوشالی نتیجه‌اش چیست و در مجموع کسانی که صلاحیت ندارند امور را به دست می‌گیرند.

نوباوه با بیان اینکه اکنون بدتر از آنچه در دولت قبلی اتفاق می‌افتاد در حال رخ دادن است، اظهار داشت: آگهی که می‌تواند منبع درآمدی برای روزنامه‌ها باشد و روزنامه احیا شود، ۹۰ درصد آگهی‌ها به ۴،۵ روزنامه مشهور داده می‌شود و در چنین شرایطی روزنامه‌های دیگر باید چه کنند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اکنون شعار آزادی سر داده می‌شود، اظهار داشت: این شعار و شعارهایی همچون کثرت مطبوعات و رسانه‌ها دروغ است.

وی با بیان اینکه موارد ذکر شده به اطلاع مسئولان وزارت ارشاد رسیده است، گفت:‌ نماینده مردم هستم و باید این مباحث را بیان کنم؛ البته در این زمینه ابتدا تذکر می‌دهیم، بعد سوال خواهیم کرد و سپس در صورت عدم حصول نتیجه به موارد بعدی خواهیم پرداخت.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ