هیوندا کنا شاسی بلند جدید و زیبای کره ای +مشخصات فنی Hyundai Kona

0

هیوندای به تازگی از کنا (کونا) رونمایی کرده اما احتمالا این شاسی‌بلند هیجان‌انگیز را به طور کامل در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی کند. با این حال تصمیم گرفتیم که به صورت تخصصی به این خودرو بی‌نظیر نگاهی داشته باشیم.

اصالت

هیوندای برای خودروهای شاسی‌بلند خود از نام‌ مکان‌های جذاب استفاده می‌کند؛ مثلا سانتافه اسم شهری در مکزیک بوده و نام توسان از منطقه‌ای در آریزونا گرفته شده است. کُنا (Kona) هم نام یکی از جزایر هاوایی است. در حقیقت نام کامل این جزیره Kailua Kona است که به عنوان یکی از مناطق توریستی با جاذبه‌های دیدنی چشم‌نواز در دنیا شناخته می‌شود.

مشخصات هیوندا کنا قیمت هیوندا کنا قیمت محصولات هیوندایی قیمت شاسی بلند بهترین شاسی بلند Hyundai Kona

تصویری از جزیره کُنا

زبان طراحی

از اصالت اسم و رسم کنا بگذریم، نوبت به زبان طراحی آن می‌رسد. هیوندای کنا در کلاس شاسی‌بلند کوچک شهری قرار می‌گیرد. این خودرو زبان طراحی نوآورانه‌ای نسبت به دیگر محصولات این شرکت کره‌ای دارد.

کُنا از یک طراحی کاملاً جدید و البته غیرمتعارف و جسورانه برخوردار است که مشابه آن پیش‌ازاین در جیپ چروکی، نیسان جوک و ساخته‌های سیتروئن مانند C4 ایرکراس و نسل جدید C3 بکار رفته بود؛ بنابراین کُنا مطمئناً ثابت می‌کند که این سبک طراحی به این زودی‌ها از مُد نمی‌افتد. درواقع این کراس‌اوور جدید کره‌ای را از لحاظ طراحی می‌توان با نیسان جوک، جیپ چروکی و حتی تویوتا C-HR قابل‌مقایسه دانست درحالی‌که از همهٔ آن‌ها بهتر به نظر می‌رسد. این ویژگی خصوصاً در نمای جلو بیشتر جلب‌توجه می‌کند چراکه در کُنا از چراغ‌های جلوی دوقسمتی استفاده شده است یعنی دقیقاً مشابه آنچه که در جوک و چروکی قبلاً دیده‌ایم. بخش بالایی، چراغ‌های روشنایی در روز و راهنماها را در خود جای داده است درحالی‌که قسمت بزرگ‌تر پایینی چراغ‌های جلوی اصلی خودرو محسوب می‌شوند. اما از سوی دیگر، کُنا شباهت عجیبی به محصولات جدید سیتروئن مانند هاچ‌بک C3 و حتی کراس‌اوور C3 ایرکراس دارد.

مشخصات هیوندا کنا قیمت هیوندا کنا قیمت محصولات هیوندایی قیمت شاسی بلند بهترین شاسی بلند Hyundai Kona

در نمای جلو کنا می‌توان دریافت که چهره کنا از الگو خودروهای اسپرت کوپه وحشی مثل فورد ماستنگ الهام گرفته است. یکی از دلایلی که باعث شده این حس به مخاطب منتقل شود، استفاده از چراغ‌های اصلی کشیده و باریکی است که با زاویه به سمت جلوپنجره ذوزنقه‌ای نشانه رفته‌اند.

سبک جلوپنجره ذوزنقه‌ای کنا هم یادآور محصولات ژاپنی مخصوصا از شرکت میتسوبیشی است. از دلایل اسپرت بودن زبان طراحی این خودرو می‌توان به موقعیت قرار گرفتن چراغ‌های مه شکن اشاره کرد که با فاصله کمی در پایین چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند. چراغ‌های مه شکن به فلپ سپر و گلگیرها متصل شده‌اند که شیک و مدرن جلوه می‌کنند.

 

روی در موتور این خودرو خطوط منحنی دیده می‌شود که به بالابردن آیرودینامیک خودرو کمک می‌کند. در نمای کناری شاهد خط شانه‌ای اصلی هستیم که از سمت گلگیرها شروع می‌شوند، پس از گذر از دستگیره‌های درب‌های جانبی اتومبیل و بالای گلگیر عقب به چراغ خطر ختم می‌شوند. شیب سقف و فرم منحنی نمای جانبی به بهبود آیرودینامیک نیز کمک شایانی کرده‌اند. فرم رکاب و رینگ‌های ۵ پر ۱۹ اینچی هیوندای کنا، حس بیشتری از یک خودرو مدرن را به بیننده منتقل می‌کنند.

مشخصات هیوندا کنا قیمت هیوندا کنا قیمت محصولات هیوندایی قیمت شاسی بلند بهترین شاسی بلند Hyundai Kona

نمای پشتی این خودرو نسبت به اتومبیل‌های امروزی، سنت‌شکن قلمداد می‌شود. دلیل این موضوع آشفتگی عناصر طراحی، عوض شدن المان‌های مختلف و استفاده از سبک طراحی نوین است؛ مثلا چراغ‌های خطر این خودرو مثل چراغ‌های جلو، کشیده و باریک هستند و به سمت لوگو هیوندای نشانه رفته‌اند. دورتا دور این چراغ‌ها، فرم منحنی بدنه دیده می‌شود که جذابیت خاصی به چهره این شاسی‌بلند می‌بخشند. ظاهر سپر الگوی قرار گرفتن پلاک گارد و چراغ‌های راهنما، عقب و خطر سوم چهره‌ی جدیدی را برای کنا دست و پا کرده‌اند.

به‌طور کلی از ظاهر کنا می‌توان حس یک خودرو اسپرت، جسور و قدرتمند را گرفت، حال باید دید که در دل این شاسی‌بلند جدید کره‌ای چه می‌گذرد؟

جثه بزرگ با قلبی کوچک

اگر درمورد مشخصات موتوری کنا برایتان بگوییم، تعجب می‌کنید. از این بابت که این مشخصات در جثه بزرگ شاسی‌بلند چه می‌کند؟

هیوندای کنا احتمالا در انواع پیشرانه‌ها عرضه شود که پیشرانه ۴ سیلندر اتمسفریک با حجم ۲ لیتر یکی از انتخاب‌های مشتریان است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی معادل ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتون‌متر را تولید کند. مشخصات این شاسی‌بلند هم‌چون دیگر رقبای بازار است اما باید درنظر داشت که این قدرت بیشتر برای مصارف شهری مناسب است تا استفاده‌های آفرود و خارج از شهر. صفر تا صد این خودرو احتمالا ۱۰ ثانیه زمان می‌برد.

مشخصات هیوندا کنا قیمت هیوندا کنا قیمت محصولات هیوندایی قیمت شاسی بلند بهترین شاسی بلند Hyundai Kona

پیشرانه ۱٫۶ لیتری دیزل توربوشارژر با توان ۱۷۵ اسب‌بخار و گشتاوری ۲۶۵ نیوتون‌متر یکی دیگر از انتخاب‌ها خواهد بود. شتاب این مدل از نمونه ۲ لیتری بهتر است؛ هیوندای ادعا کرده که صفر تا صد این خودرو ۷٫۷ ثانیه زمان می‌برد. حداکثر سرعت این مدل کنا ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

گفته می‌شود که هیوندای یک مدل ۳ سیلندر ۱ لیتری برای بازار اروپا درنظر گرفته است. توان حدودی این پیشرانه ۱۱۸ اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۷۲ نیوتون‌متر است. برای رسیدن از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲ ثانیه زمان می‌برد. راننده در این مدل می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۸۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته باید درنظر داشته باشیم که هیوندای ممکن است از مدل‌های دیگری هم هنگام معرفی کنا رونمایی کند.

یک جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار این اتومبیل را همراهی می‌کند. کنا در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل روانه بازار می‌شود.

 

نسخه الکتریکی

به نظر می‌رسد که هیوندای بالاخره یک نسخه الکتریکی از محصولاتش را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. این مدل احتمالا اوایل سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه می‌شود. هنوز در مورد مشخصات نسخه الکتریکی اطلاعات موثقی منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که کنا با یک بار شارژ بتواند مسافت ۳۲۲ کیلومتری را طی کند.

سامانه‌ و امکانات

هیوندای کنا احتمالا به سامانه‌های ایمنی مثل ترمز خودکار، دستیار کمکی برای رانندگی بین خطوط، هشدار نقطه کور و هشدار خواب‌آلودگی راننده تجهیز می‌شود. گفته شده که هیوندای کنا به سیستم اینفوتینمنت مجهز می‌شود. به واسطه این سیستم می‌توان با دو برنامه Android Auto برای گوشی‌های اندرویدی و CarPlay برای محصولات اپل به سیستم مالتی مدیا خودرو متصل شد. یکی دیگر از امکانات این خودرو، هد آپ دیسپلی (HUD) است؛ این امکان باعث می‌شود که اطلاعات رانندگی در شیشه اتومبیل به راننده نشان داده شود و کم‌ترین حواس‌پرتی را برای سرنشین به دنبال داشته باشد.

 

هنگامی که به ویژگی‌های کنا نگاه می‌کنیم و اطلاعات آن را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که با یک شاسی‌بلند مدرنی روبرو هستیم که توجه نسل جوان و خانواده‌ها را به خوبی به سمت خود جلب می‌کند. ویژگی‌های طراحی این خودرو نوآورانه و جدید ارزیابی می‌شود. مشخصات فنی این خودرو معمولی و متناسب با نیازهای شهری افراد است. کنا احتمالا امکانات رفاهی متنوعی دارد که بتواند مشتریان را برای خرید خود وسوسه کند.

sizing up the Hyundai Kona

The Kona is 4165mm long and 1800mm wide, with a height 1550mm. That makes it slightly shorter and lower than the Juke, but 35mm wider. The Kona’s 2600mm wheelbase is 70mm longer than the Juke’s.

Hyundai Kona pricing: expected to cost from £۱۵,۰۰۰

Hyundau is aiming for Kona to go on sale in Europe, although it is understood it will be slightly later to arrive in the UK. Pricing and trim levels will be confirmed closer to the launch date, but early estimates suggest it will start from around £۱۵,۰۰۰

نظر شما در مورد این شاسی‌بلند کره‌ای چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ