آیا محمود حجتی شهردار جدید تهران می شود؟

0
شواهد نشان می دهد با توجه به توافق منتخبان شورای شهر پنجم تهران برای ریاست محسن هاشمی بر این شورا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که سابقه ۸ سال وزارت در دولت اصلاحات را نیز دارد، جدی ترین گزینه برای تصدی شهرداری پایتخت است.
مدرک تحصیلی محمود حجتی شهردار تهران سوابق محمود حجتی ثروت اصلاح طلبان بیوگرافی محمود حجتی اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار شهرداری تهران اخبار تهران

تا کنون نام حجتی به صورت جسته و گریخته در میان گزینه های مطرح برای شهرداری از سوی اصلاح طلبان داخل و خارج از شورای شهر پنجم مطرح شده بود. اکنون و در حالی که اخیرا ساز و کار انتخاب شهردار تهران از سوی منتخبان شورای پنجم تعیین و نیز نام محسن هاشمی از گزینه های شهرداری کنار گذاشته شده، قرائن موجود نشان می دهد حجتی جدی ترین گزینه اصلاح طلبان به شمار می رود.

محمود حجتی نجف آبادی (۶۱ سال) سیاستمدار اصلاح طلب، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است.
او متولد ۱۷ مهر ۱۳۳۴  در شهرستان نجف آباد اصفهان است. در سال ۱۳۵۴ وارد دانشگاه کار که پس از انقلاب با دانشگاه صنعتی اصفهان ادغام شد، گردید و در در رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل شدند.
با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد جهاد سازندگی کشور شد و پس از آن به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انتخاب شد.
در دوره اول ریاست جمهوری محمد خاتمی به عنوان وزیر راه و ترابری و دوره دوم به عنوان وزیر جهاد کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت و تا پایان دولت در این سمت باقی‌ماند. با آغاز کار دولت یازدهم، حجتی بار دیگر برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

خبرگزاری تسنیم در گزارش نوشت، محمود حجتی وزیر کشاورزی دولت یازدهم با حضور در هیئت مدیره بیش از ۲۰ شرکت، یکی از رکوردداران حضور همزمان در مشاغل دولتی و عضو هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی است.

وزیر جهاد کشاورزی در شرکت‌هایی نظیر آتیه‌سازان بلندپایه، بلندپایه بین الملل افق، سرمایه و مسکن بلندپایه، فرودیار بلندپایه، سحرسازان بلندپایه، پایه‌سازان بلندپایه، طرح و توسعه بلندپایه، سرمایه و توسعه بلندپایه رئیس هیئت مدیره است.

حجتی علاوه بر سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه ساخت‌وساز مسکن، رئیس هیئت مدیره شرکت‌هایی با موضوع انرژی، برق‌رسانی و حتی تهیه غذا است.

منبع : خبرگزاری تسنیم و ویکی پدیا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ