شغلی خانگی با درآمد روزانه ۵۰۰ هزار تومان!

0

شهرستان طارم یکی از ۸ شهرستان استان زنجان است. نام طارم با زیتون گره خورده است. اگر به ارتفاعات طارم بروید و سرتان را بچرخانید بیشتر از هر چیز، انبوه درختان زیتون دورتا دور شهر توجه شما را جلب می کند. آب و هوای خاص این منطقه باعث شده طارم بهترین نقطه ایران برای پرورش زیتون گوشتی باشد. تازه ترین کشفیات باستان شناسانه از قدمت ۲ هزار ساله کشت زیتون در این منطقه حکایت دارد.

معرفی شغل آزاد مشاغل خانگی گیلوان طارم طرز تهیه زیتون پرورده اصل شغل پر سود سبزی مخصوص زیتون پرورده درآمد مشاغل آزاد بهترین کسب و کار در روستا ایجاد شغل در روستا آموزش مشاغل خانگی

آب و هوای این منطقه برای کشت سایر محصولات کشاورزی نیز مناسب است و همین مساله باعث شده شغل بیش از ۹۰ درصد مردم شهرستان، کشاورزی باشد. بیشتر کشاورزان ارم کشت زیتون دارند.

طی سالهای گذشته اکثر کشاورزان طارمی بعد از برداشت محصول، زیتون را به صورت عمده می فروختند اما واقعیت های بازار اخیرا این روند را دگرگون کرده است. مهمترین واقعیت بازار زیتون این است که خام و عمده فروشی زیتون، هرگز کشاورزان را به حقوقشان نمی رساند و این شیوه از فروش از بازگرداندن سود واقعی زحمات کشاورزان ناتوان است.

گیلوان یکی از دو دهستان شهرستان طارم است که هزار خانواده با جمعیت ۲ هزار ۸۰۰ نفر در آن ساکن هستند. در دهستان گیلوان خانه ها و کارگاه های خانگی بسیاری را می توان یافت که در آن ها زیتون پرورده، کنسرو زیتون و ترشی زیتون تولید می شود. در حالی که طارم قطب مهم تولید زیتون با کیفیت و اعلا در کشور است، گیلوان نیز به قطب تولید زیتون پرورده تبدیل شده است

سیامک جعفری، یکی از افرادی فعال اقتصادی است که با فرآوری زیتون به صورت خانگی و تولید زیتون پرورده توانسته روزانه ۵۰۰ هزار تومان سود داشته باشد. وی یکی از افرادی است که با فرآوری زیتون به صورت خانگی و تولید زیتون پرورده، برای ۸ نفر از اعضای خانواده اش اشتغالزایی کرده است.

جعفری می گوید: گل پَر، آب انار محلی، روغن زیتون، نعناع، سرکه سیب، سیر محلی، چوچاب (سبزی کوهی محلی) و گردوی چرخ شده مواد لازم برای تهیه زیتون پرورده هستند. روزانه ۱۰۰ کیلوگرم زیتون پرورده به ارزش هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان می فروشیم که ۲۵ درصد آن سود خالص است. در واقع روزانه ۵۰۰ هزار تومان سود خالص از فروش زیتون پرورده بدست می آوریم.

 

این فعال اقتصاد مقاومتی افزود: راه اندازی کارگاه فرآوری و تولید زیتون پرورده هزینه زیادی ندارد و به راحتی در منزل انجام می شود. برای این کارحداکثر به ۳ تا ۴ میلیون تومان سرمایه نیاز است. اما فرآوری زیتون در گیلوان صرفاً به کارگاه های کوچک و خانگی منحصر نمی شود. برخی از دوستان هستند که یک کارخانه پیشرفته صنعتی فعال در تولید زیتون پرورده دارند.

تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ