وقتی در جمعی غریبه هستیم، چگونه رفتار کنیم

0
امروز برای نخستین بار جایی دعوت شده‌اید؛‌ فرض کنید مراسم نذری‌پزان یکی از اقوام، سفره ختم انعام و… اما هیچ‌یک از افراد جمع را نمی‌شناسید. طبیعی است که کمی اضطراب داشته باشید. زمینه این اضطراب، عدم‌آشنایی شما با بقیه افراد و سردرگمی برای نحوه رفتار با جمع‌ است.
برای غلبه به اضطراب‌تان راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها، آگاهی از نحوه برخورد و رفتار در این جمع تازه است. به این نکته‌ها دقت کنید.
مهارت ارتباط موثر با دیگران متخصص روانشناسی راههای برقراری ارتباط راههای افزایش اعتماد به نفس دکتر روانشناس خوب درمان دلشوره و اضطراب چگونه صمیمی شویم چگونگی برقراری ارتباط با دیگران افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران آداب مهمانی رفتن

به چشم‌ها سلام کنید
به جای اینکه در نخستین برخورد سرتان را پایین بیندازید و از خجالت در خودتان فرو بروید، سلام‌تان را با نگاه کردن به چشم دیگران همراه کنید. این برخورد، به شما کمک می‌کند تا هراس و اضطراب‌تان از بین برود. به این دلیل که یکی از راه‌های ارتباطی مهم افراد با هم، ‌چشم‌هاست.
در نخستین مکان ممکن
به جای اینکه به‌خودتان سختی بدهید و همه جای خانه را دور بزنید و بعد بنشینید، روی نخستین صندلی‌ که می‌بینید، بنشینید. این به شما کمک می‌کند که زودتر موقعیت‌‎تان را تثبیت کنید. این ثبات مرحله اول برای تسلط به اطراف است.
صحبت نکنید
‌ هیچ اجباری نیست که شما آغازکننده حرف باشید. این به اضطراب شما اضافه می‌کند. سعی‌کنید ابتدا موقعیت‌تان را بسنجید و بعد به‌تدریج وارد صحبت با دیگران شوید. در این صحبت هم حتما درباره مسائل عمومی صحبت کنید.
 کمک کنید
کمی بعد از اینکه نشستید، سراغ میزبانی که شما را دعوت کرده بروید. سعی کنید در کارهای باقی‌مانده به او کمک کنید. این کار باز هم به شما کمک می‌کند تا از فضای غریبه دور شده و با بودن در کنار فردی آشنا، آرامش پیدا کنید.
  لبخند بزنید
خوش صحبتی و همراه کردن طنز و شوخی مناسب به کلام و رفتار، یکی از راهکارهای برقراری ارتباط با دیگران است، اما شاید در هر مراسمی جای شوخی، طنز و لطیفه گفتن نباشد. بنابراین سعی کنید خوشرو بوده و با لبخند از حرف و تعارف دیگران استقبال کنید. این کار به شما آرامش داده و زمینه ارتباط شما را با دیگران فراهم می‌کند.
  سرگرم شوید
اگر حس کردید جو مهمانی برای شما سنگین است، سعی کنید با بچه‌های فامیل سرگرم شوید. این کار هم به شما کمک می‌کند در ضمن حضور در جمع، از ارتباط مستقیم با افراد کمی فاصله بگیرید تا به‌تدریج با جمع احساس راحتی بیشتری بکنید.
  همراه شوید
اگر در جمع تصمیم می‌گیرند فعالیتی انجام دهند، مانند بازی‌های خانوادگی، قدم زدن و بیرون رفتن از خانه، تماشای فیلم و… حتما با گروه همراه شوید. این کار راه ارتباطی خوبی بین شما و افراد غریبه خواهد بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ