ماده غذایی پرطرفدار که باعث نازایی و ناباروری زنان می شود

0

برخی از خوراکی ها با وجود طعم و ظاهر خوشایند می توانند اثراتی مخرب برای سلامتی داشته باشند و حتی باعث ناباروری شوند.

براساس جدیدترین پژوهش ها، مصرف بیش از اندازه قند، شکر و خوراکی های شیرین علاوه برافزایش احتمال ابتلا به بیماری دیابت می تواند در  زنان متاهل ایجاد نازایی کند.

نشانه های ناباروری در زنان مضرات قند و شکر سن باروری زنان درمان نازایی در زنان درمان نازایی درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری جلوگیری از نازایی

کارشناسان در تحقیقات خود دریافتند مصرف خوراکی ها و موادغذایی شیرین می تواند سبب ابتلای زنان به سندروم پلی کیستیک تخمدان شود که در اثر این بیماری تخمک ها پس از پایان قاعدگی آزاد نمی شوند و در بدنه رحم باقی می مانند در نتیجه دیگر تخمکی در دهانه رحم برای لقاح وجود ندارد و  زن دچار ناباروری می شود.

از جمله علائم نازایی که بیشتر در زنان در سنین ۲۵ الی ۴۵ سال مشاهده می شود می توان قاعدگی نامنظم، رویش موهای زائد در بدن به ویژه بر روی صورت، پشت، کمر و حتی روی سینه، چاقی و اضافه وزن، آکنه صورت و ریزش موهای سر را نام برد.

بسیاری از زنان متاهل تنها پس از آگاهی از عدم توانایی شان برای فرزند آوری به پزشک متخصص مراجعه می کنند و متوجه بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک می شوند.

نشانه های ناباروری در زنان مضرات قند و شکر سن باروری زنان درمان نازایی در زنان درمان نازایی درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری جلوگیری از نازایی

انواع مختلفی از روش های درمانی و تشخیصی برای این بیماری وجود دارد و استفاده از برخی دارو ها و در موارد خاص عمل جراحی می تواند به بهبود بیماری کمک کند که یکی از راه های درمان این بیماری و بالابردن شانس باروری در بانوان اجتناب از خوردن مواد غذایی حاوی قند و شکر است.

خوردن موادقندی باعث تولید انسولین مازاد دربدن شده که رابطه مستقیمی با ابتلا به سندروم پلی کیستیک دارد در همین راستا کارشناسان به بانوانی که تمایل به فرزند آوری دارند توصیه می کنند ورزش های منظم انجام داده و حتی الامکان از خوردن مواد غذایی شیرین خوددار ی کنند و با انجام آزمایش های دوره ای منظم همواره قند خون خود را کنترل کنند.

منبع:dailymail

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ