خانه / آخرین اخبار / ترند توییتر چیست؟ آنچه از اصطلاحات توئیتر نمی دانید

ترند توییتر چیست؟ آنچه از اصطلاحات توئیتر نمی دانید

توییتر (به انگلیسی: Twitter) یک شبکهٔ اجتماعی و سرویس ارائه دهندهٔ میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ۱۴۰ حرف، پیام متنی را که توییت (به انگلیسی: Tweet) نامیده می‌شود، ارسال کنند.
توییتر در مارس ۲۰۰۶ به دست جک دورسی ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر داشت که ۳۴۰ میلیون توییت در روز می‌فرستند و بیش از ۱٫۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود.

توییتر با شعار «چه کار می‌کنید؟» (به انگلیسی: ?What are you doing) پا به میدان وب گذاشت امّا در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به «چه چیزی در حال رخ دادن است؟» (به انگلیسی: ?What’s happening) تغییر کرد.

توییتر در لغت به معنی جیک جیک کردن است.

محتویات توییت‌ها

شرکت پژوهشی مبتنی بر بازار سن آنتونیو، پیر آنالیتیکس، دو هزار توییت را در دوره‌ای دو هفته‌ای از ۱۱ صبح تا ۵ بعد از ظهر مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. «توییت‌های آمریکایی و به زبان انگلیسی». این توییت‌ها در ۶ دسته تقسیم‌بندی شده بودند

سخنان بیهوده ۴۰٪
گفتگو ۳۸٪
باارزش ۹٪
خودارتقایی ۶٪
اسپم ۴٪
اخبار ۴٪

پژوهش جدید و مشترکی از سوی دانشگاه کالیفرنیا و ایندیانا حکایت از آن دارد که حدود ۴۸ میلیون از ۳۱۹ میلیون کاربر توییتر ربات هستند و مستقیماً توسط انسان مدیریت نمی شوند. این رقم ۱۵ درصد کل کاربران ثبت شده در این شبکه اجتماعی است.

پیش از این و در سال ۲۰۱۴، خود توییتر برآورد کرده بود که بین ۵ الی ۸.۵ درصد از کاربران بات هستند؛ چیزی حدود ۲۰ میلیون کاربر، و حالا این رقم تقریباً دو برابر شده است.

بحث ربات ها در توییتر در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم داغ شده بود چرا که دانشگاه کالیفرنیا در آن زمان گزارش داد که ۱۹ درصد از کل توییت های انتخاباتی توسط اکانت های بات ارسال می شوند.

در این تحقیق نوشته شده برخی از بات ها ساختار پیچیده ای دارند و در نگاه اول تصور می کنید که با یک کاربر عادی سر و کار دارید. با این حساب، حتی ۱۵ درصد اعلام شده هم خوش بینانه بوده است.

فیو در توییتر چیست توییتر چیست ترند توییتر اطلاعات عمومی روز اصطلاحات توییتر آموزش توییتر Twitter

ترند توییتر

Trends: موضوعاتی یا توییت‌های که در زمینهٔ یا مبحث خاصی ارسال می‌شوند و دارای بیشترین مشارکت کننده در واحد زمانی روز می‌باشد با توجه به منطقه‌ای که انتخاب می‌شود در کنار پروفایل توییتر نمایش داده می‌شود. ترندهای یکی از پرکاربردترین ابزارهای توییتر به حساب می‌آید به خصوص در زمینهٔ اطلاع رسانی یا خبررسانی از طریق توییتر و معمولاً ترندهای مهم و روز و سرتیتر خبرها در جستجوهای گوگل به طور اختصاصی نمایش داده می‌شوند.

خبر بارداری بیانسه یکی از پرطرفدارترین ترندهایی بود که تعداد رکورد توییتر در مورد یک موضوع ویژه را شکست.

این خواننده و بازیگر خبر بارداری اش را در حین مراسم جوایز موسیقی در لس انجلس روی صحنه برای اولین بار اعلام کرد و بلافاصله خبر آن به سرعت درسایت توییتر بین کاربران منتشر شد تا جایی که در هر ثانیه ۸۸۶۸ بار توییت شد .جالب است که رکورد قبلی در زمینه استفاده از این سایت برای انتشار خبر به ورزش بانوان تعلق دارد و خبر حذف تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در مقابل ژاپن در جام جهانی در هر ثانیه ۷۱۹۶ بار توییت شده بود.

با ۴ هزار توییت در ساعت هم می شود جز ۱۰ ترند برتر توییتر در دنیا شد.

معنی فیو در توییتر

توییتر علاقه‌مند یا ستاره دار کردن توییت (favorite) را ارایه می‌دهد اما به نظر می‌رسد بعضی سردرگمی‌هایی دراین باره  که معنی  ستاره دار کردن بعضی چیزها چیست، بوجود آمده است. سوالات زیر درباره این شکل پرسیده شده است: آیا علاقه‌مندی برای بیان این است که شما می‌خواهید آن توییت را برای  بعد ذخیره کند؟ ،  آیا شکل ستاره فقط یک روش برای گفتن این است که شما توییت یک شخص را دیدید و آن را دوست دارید؟،  آیا ستاره دار کردن توییت به معنی دوست داشتن است یا متنفر بودن؟

این بسیار آشکار است که «فیو» گیج کننده است، درحالی که »لایک» اینگونه نیست. افرادی که از طریق گوشی‌های خود در اپلیکیشن اینستاگرام بالا و پایین می‌روند؛ فقط  با حرکت انگشتانشان به بالا و پایین و دوبار ضربه  بر روی عکس‌ها،  نشان می‌دهند که آن تصاویر را دوست دارند و یا در فیس بوک، افراد در صفحات حرکت می‌کنند و در همان حال بر روی دکمه لایک کلیک می‌کنند مثل اینکه در وسط یک رقابت مخفیانه قرار دارند.

در همین حال، کاربران در فیس بوک و اینستاگرام به تعداد دفعات فعل و انفعال افراد دیگر با محتوای آنها توجه می‌کنند. یقینا ممکن است چک کردن مداوم تعداد افرادی که تصاویر شما را دوست دارند، دشوار است اما سرگرم کننده و جالب توجه است.

اصطلاحات توییتر

دانستن اصطلاحات توییتر برای افرادی که از این سرویس استفاده می‌کنند، لازم است. توییتر نیز اصطلاحات خاصی دارد که اگر شما با آنها آشنا نباشید، ممکن است گفتگوها و توییت‌های دیگران را متوجه نشده و گیج شوید.

Direct Message و یا پیام خصوصی

از راه‌های ارتباط با افراد دیگر در توییتر ارسال پیام خصوصی است، شما قادر خواهید بود برای مشترکان خودتان با این قابلیت پیام خصوصی ارسال کنید.

در ضمن برای کسانی که مشترک شما نیستند قادر به ارسال دایرکت نیستید.

Hashtag یا همان تگ زدن

تگ یک عبارت تک و یا چند کلمه‌ای ست که با # شروع می‌شود (مانند #iphone)، و برای ساماندهی موضوعات مختلف، صحبت ها، وقایع و … استفاده می‌شود.

List

لیست کردن کاربرها قابلیت جدید و مفیدی در توییتر ست، با استفاده از این قابلیت می‌توانیم کاربران را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهیم (مثلا گروه آی‌تی نویسان، دوستان، مینیمال و … ).

شما می‌توانید لیست‌های ساخته شده توسط دیگران را نیز ببینید و اگر مایل بودید مشترک لیست‌هایشان شوید.
دیگران نیز می‌توانند مشترک لیست‌های ساخته شده شما شوند و توییت‌های ارسالی کاربران آن لیست را بخوانند.

Reply / @reply

برای پاسخ گفتن به توییت‌های دیگران و یا متوجه کردن آنها از توییت خودتان، می‌توانید علامت @ را قبل از نام کابری‌شان بگذارید (مثلا اگر می‌خواهید به من reply بزنید می‌بایست از @golshidgfاستفاده کنید).

اگر از علامت @ در ابتدای توییت خود استفاده کنید، فقط افرادی این Reply را می‌بینند که مشترک هر دو شما باشند.

 

RT / Retweet

انتشار دوباره توییت‌های دیگران (ری‌توییت) Retweet نام دارد، و البته به مدت زیادی یک اصطلاح غیر رسمی بود و توییتر جدیدا بصورت رسمی از آن پشتیبانی می‌کند. برای اعلام ری‌توییت اصطلاحا از علامت RT در ابتدای توییت استفاده می‌شود.

Trending Topics

ده کلمه‌ای که در آن لحظه در بین توییت‌ها بیشتر استفاده شده است، در ستون Trending Topics نمایش داده می‌شود، شما با کلیک بر روی هر کدام از آنها می‌توانید توییت‌های مرتبط با هر عبارت را بخوانید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند %s *

*