راز مخالفت وزارت صنعت با پژو ۲۰۰۸ زیر ۱۰۰ میلیون چیست؟

0

در حالی پیش فروش پژو ۲۰۰۸ با سروصدای بسیار به اتمام رسیده که وزارت صنعت عدم اعلام رقم نهایی را تخلف ندانسته و حتی رقم هایی که خود شرکت ایران خودرو در گذشته گفته بود را هم رد می‌کند.

در چند هفته اخیر حدس و گمان‌های زیادی در مورد قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ مطرح شد، حتی برخی براساس شنیده‌ها قیمت این محصول فرانسوی را ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کردند، اما در این شرایط ایران خودرو فقط به رد این گمانه زنی‌ها پرداخت و در اقدامی سوال برانگیز بدون اعلام رقم نهایی این محصول پیش فروش آن را در دو مرحله و از اول تیرماه آغاز کرد.

مشخصات پژو 2008 قیمت پژو 2008 فروش پژو 2008 ثبت نام پژو 2008 پسابرجام چیست Peugeot 2008

اگر از مشکلات و سردرگمی مردم در خرید این محصول پسابرجامی بگذریم اما هنوز بازار نقل و قول ها در مردم قیمت نهایی پژو ۲۰۰۸ داغ است. به عنوان نمونه میرآخورلو معاون بازرسی سازمان حمایت در مورد ابهامات فروش پژو ۲۰۰۸ گفته است “هرچند براساس آئین‌نامه پیش‌فروش خودرو، ودیعه دریافتی هنگام پیش‌فروش حداکثر ۵۰ درصد قیمت خودرو تعیین شده است اما چون قیمت فروش نقدی آن مشخص نشده است و پیش‌بینی می‌شود این خودرو با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان از خرداد سال آینده عرضه شود، با پیش‌فروش ۶۰ میلیون تومانی موافقت شد”.

همین صحبت ها باعث شد تا با تأخیری چند روزه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص قیمت پژو ۲۰۰۸ بگوید: ارقامی که در ارتباط با قیمت تمام شده پژو ۲۰۰۸ اعلام می‌شود، تاکنون به صورت رسمی تایید نشده است و مطمئنا قیمت نهایی و مورد تایید بر اساس ضوابطی است که شرکت ایران خودرو و سایر شرکت‌ها ملزم به رعایت آن هستند.
وی افزود: اینکه قرار بود این خودرو در نهایت با قیمت پایین‌تر از ۱۰۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گیرد،بنده به شخصه نمی‌دانم که این صحبت‌ها از کدام منبع مطرح می‌شود و تاکنون استنادی برای قیمت این خودرو وجود ندارد چرا که به صورت رسمی هیچ رقمی اعلام نشده است.اگر مرجعی به صورت رسمی قیمت این خودرو را اعلام کرده به ما اطلاع دهید تا پیگیری‌های لازم انجام شود اما تا جایی که اطلاع داریم درخصوص قیمت این خودرو رقم نهایی و رسمی اعلام نشده است.

صالحی نیا در حالی مدعی است که منبع اعلام قیمت پایین تر از ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۰۸ را نمی داند که مدیر عامل ایران خودرو چندین بار به صراحت مطرح کرده بود که قیمت این محصول کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

به عنوان نمونه یکه زارع در بهمن ماه ۹۴ در نشست خبری که به منظور تشریح قرارداد جدید ایران خودرو و پژو برگزار شده بود اعلام کرد که “قیمت پژو ۲۰۰۸ با گیربکس اتوماتیک ۷۸ میلیون تومان و نوع دستی این خودرو ۷۲ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود”.

مشخصات پژو 2008 قیمت پژو 2008 فروش پژو 2008 ثبت نام پژو 2008 پسابرجام چیست Peugeot 2008

این مقام مسئول در ایران خودرو اردیبهشت ماه امسال هم اعلام کرد که “قیمت قطعی این خودرو اعلام نشده اما قیمت آن بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود که در مراسم رونمایی رسمی از این خودرو قیمت و قطعی و شرایط فروش این خودرو را به اطلاع مردم خواهیم رساند”.

در حال حاضر پیش فروش پژو ۲۰۰۸  با سرو صدای بسیاری به اتمام رسیده است اما در نهایت نه تنها رقم نهایی این محصول اعلام نشد بلکه وزارت صنعت همسو با ایران خودرو عدم اعلام رقم نهایی را تخلف ندانسته و حتی رقم هایی که خود شرکت در گذشته گفته بود را هم رد می‌کند.

منبع : تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ