رنو کپچر ۲۰۱۸ وارد ایران شد +مشخصات فنی و قیمت

0

طبق شنیده‌ها، خودروی رنو کپچر ۲۰۱۸ (Renault Captur 2018) از نیمه دوم سال جاری در بازار کشورمان عرضه خواهد شد. روز گذشته تصویری از ۷ دستگاه رنو کپچر فیس‌لیفت با پوشش نسبتا کامل منتشر شد که نشان می‌دهد این خودروی جدید پس از ترخیص از گمرک بندرعباس، در حال انتقال به تهران است.

 معایب رنو کپچر مشخصات رنو کپچر قیمت محصولات رنو قیمت رنو کپچر Renault Captur 2018 Renault Captur

Renault Captur 2018

این خودروها با هدف استفاده در نمایشگاه‌های خودرو جهت معرفی خواهند بود و امکان عرضه عمومی آن‌ها فعلا وجود ندارد. به‌احتمال زیاد برای اولین بار، این مدل در نمایشگاه بین‌المللی خودروی شیراز که در روزهای ۲۷ لغایت ۳۰ تیرماه برگزار خواهد شد، در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

معایب رنو کپچر مشخصات رنو کپچر قیمت محصولات رنو قیمت رنو کپچر Renault Captur 2018 Renault Captur

مدل فعلی رنو کپچر که در بازار عرضه می‌شود، نسخه قدیمی آن است که به‌زودی از گردونه رقابت خارج‌ خواهد شد و جای خود را به نمونه جدید و فیس‌لیفت ۲۰۱۸ خود خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود کپچر فیس‌لیفت در پاییز و زمستان امسال به بازار عرضه شود. از این‌رو طی روزهای آتی باید منتظر پیش‌فروش این خودرو نیز باشیم.

گروه خودروسازی رنو در اسفندماه سال گذشته و طی مراسمی در نمایشگاه خودروی ژنو از آخرین نسل خودروی کپچر رونمایی کرد. رنو کپچر فیس‌لیفت دارای طراحی داخلی و خارجی جدید به همراه امکانات به‌ روز شده است. رنو کپچر در سال ۲۰۱۶ با فروش بیش از ۲۱۵ هزار دستگاه، لقب پرفروش‌ترین کراس‌اوور دسته B (سایز متوسط) در اروپا را از آن خود کرد و حالا با تغییرات اندکی راهی بازارهای جهانی از جمله ایران شده است.

رنو کپچر از آن دسته خودروهایی است که در همان ماه‌های اولیه ورودش به بازار با استقبال مشتریان روبرو شد. کپچر نخستین‌بار در ابتدای سال ۲۰۱۳ وارد بازار اروپا شد. سپس در سه ماهه آخر ۲۰۱۳ پرفروش‌ترین شاسی‌بلند کوچک اروپا لقب گرفت. همچنین در پایان سال ۲۰۱۳ نیز کپچر بعد از رنو داستر و نیسان جوک، سومین خودرو پرفروش‌ اروپا در کلاس خودش شد.

معایب رنو کپچر مشخصات رنو کپچر قیمت محصولات رنو قیمت رنو کپچر Renault Captur 2018 Renault Captur

این فرانسوی در سال ۲۰۱۵ چهاردهمین و در سال ۲۰۱۶ نیز دهمین خودرو پرفروش اروپا لقب گرفت.  فروش عالی کپچر در سال‌های اخیر نشان‌دهنده موفقیت رنو در بازاری است که تا مدت‌ها در آن حرفی برای گفتن نداشت.

رنو در ماه‌های قبل و پس از نمایش یک کپچر جدید در نمایشگاه ژنو اعلام کرد که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸، نسخه تولیدی از کپچرهایش را معرفی می‌کند که دچار تغییر شده و تحول یافته است.

فرانسوی‌ها معمولا در فیس‌لیفت‌هایشان محتاط عمل می‌کنند و از اصل و ماهیت نسخه اصلی دور نمی‌شوند. با این حال کپچرهای جدید با فاصله محوری بیشتر و به صورت دو دیفرانسیل ارائه می‌شوند.

فاصله محوری بیشتر در این خودرو فضای داخلی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌آورد.با وجود اینکه تغییرات کپچر روی کاغذ زیاد نیست اما می‌تواند رقیب خوبی برای پژو ۲۰۰۸ باشد که این روزها محبوب واقع شده است.

معایب رنو کپچر مشخصات رنو کپچر قیمت محصولات رنو قیمت رنو کپچر Renault Captur 2018 Renault Captur

اولین تغییر که شاید بیش از هر چیز دیگری در خودرو خودنمایی می‌کند سقف ثابت شیشه‌ای آن است. در نگاه اول نیمه بالای خودرو را شیشه‌ای خواهید یافت. این سقف شیشه‌ای که از نظر بصری بلند نیز به نظر می‌رسد می‌تواند برگ برنده خودرو در برابر رقیبانی مانند ۲۰۰۸ پژو باشد. اما این تنها تغییر کپچرهای جدید نیست. سپرهای نمای جلو و عقب خودرو نیز تغییر شکل داده و طراحی گاردها و ضربه گیرهای زیر سپر نیز عوض شده است. این نمای جلو با تغییر چراغ‌های تمام LED روزتاب که شبیه قرینه حرف انگلیسی C طراحی شده تکمیل و زیبا می شود.

قطعا رنو در دنیایی که رفاه درونی خودروها هر روزه افزایش می‌یابد، از فضای داخلی خودرو غافل نخواهد شد. با این وجود اصلی‌ترین نکته‌ای که تغییر آن در نسخه‌های ۲۰۱۸ محسوس است، ایجاد ارگونومی بیشتر روی صندلی‌های کپچر است که در سفرهای طولانی کمتر اذیتتان خواهد کرد.

معایب رنو کپچر مشخصات رنو کپچر قیمت محصولات رنو قیمت رنو کپچر Renault Captur 2018 Renault Captur

رابط‌های کاربری بهتر و تقویت شده نیز در خودرو به کار رفته است. سامانه ناوبری مدیا و سامانه ارتباطی R لینک نیز از جمله این موارد هستند. از طرفی یک سیستم صوتی جالب و بهبود یافته نیز برای کاربران ارائه خواهد شد.

این خودرو روی چرخ‌ها ی ۱۶ و ۱۷ اینچی سوار می شود و نوارهای کرومی روی فضای خارجی آن در چشمگیری آن بی‌تاثیر نیستند.

در بخش فنی نیز دو مدل موتور برای این خودرو یک موتور ۱.۲ لیتری چهارسیلندر توربو با خروجی ۱۱۶ اسب بخار در نظر گرفته شده که تفاوت چندانی با نسل قبلی کپچرها ندارد. البته می‌توان انواعی از این خودرو را نیز با یک مدل ۰.۹ لیتری سه سیلندر سفارش داد.

از رنگ‌های جدید کپچر می‌توان به آبی اقیانوسی، سقف خاکستری، نارنجی– آجری و یک مشکی منحصر به فرد برای نسخه‌های پاریسی اشاره کرد.

با توجه به اینکه هم اکنون رنو کپچر توسط ایران خودرو به بازار عرضه شده است لذا پیش بینی می شود تا با ورود نسل ۲۰۱۸ به ایران شاهد رقایت این خودرو با پژو ۲۰۰۸ باشیم.

معایب رنو کپچر مشخصات رنو کپچر قیمت محصولات رنو قیمت رنو کپچر Renault Captur 2018 Renault Captur

قیمت بازار (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
رنو کپچر ۲۰۱۶ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ توقف فروش
رنو کپچر ۲۰۱۷ ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۹,۹۸۱,۰۰۰

۲۰۱۸ Renault Captur price and release date

The finished Captur could make its public debut as early as 2018 and will probably cost approximately the same as the outgoing car across the range. Entry-level petrol models could cost from around £۱۵,۰۰۰ while top-spec diesel versions with an automatic gearbox could set you back more than £۲۲,۵۰۰.

منبع : عصر ایران و صبحانه آنلاین به نقل از زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ