ساختمان بنیاد علوی ایران را دولت آمریکا مصادره کرد

0

دادستان‌های فدرال آمریکا پس از ۹ سال تلاش برای تصاحب ساختمان ۳۶ طبقه بنیاد علوی در منهتن نیویورک با این ادعا که این بنیاد خیریه با ایران ارتباط داشته است، سرانجام در دادگاه پیروز شدند.

دادگاه اعلام کرد بنیاد علوی از سوی دولت ایران اداره می‌شود. این دادگاه مدعی شد برج منهتن  – بنیاد علوی در خیابان پنجم نیویورک که سالانه میلیون‌ها دلار درآمد از محل اجاره دارد – تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

ساختمان بنیاد علوی در آمریکا دولت حسن روحانی جنگ ایران و آمریکا برجام چیست برج بنیاد علوی اصول سیاست خارجی دولت روحانی اصلاح طلبان و آمریکا اخبار بدون سانسور سیاسی

این بدان معناست که دادستان‌های منهتن می‌توانند به حرکت خود در تصاحب برج این بنیاد ادامه دهند. دولت آمریکا می‌خواهد برج بنیاد علوی که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارزش مادی دارد را به منظور دادن غرامت به بازماندگان قربانیان آنچه حملات تروریستی مورد حمایت ایران خوانده است، به فروش برساند.

بر اساس بیانیه «جون اچ کیم»، دادستان منهتن، این بزرگترین مصادره اموال به دلیل ارتباط با حملات تروریستی در تاریخ آمریکا است.

به گزارش ایسنا، مایکل لوکارد، دستیار دادستان کل آمریکا در روز دوشنبه در جلسه استماع دادگاه نیویورک گفت:‌ دلایلی مبنی بر اثبات نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران توسط بنیاد خیریه علوی در سال ۱۹۹۵ وجود دارد. اما وکلای این بنیاد خیریه ضمن رد این اتهام تاکید کرده‌اند که هیچ‌گونه ارتباطی میان بنیاد علوی و تهران وجود ندارد.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، ۶۰ درصد مالکیت یک آسمان خراش در منطقه منهتن نیویورک متعلق به بنیاد علوی است و مقامات آمریکایی تلاش دارند تا با مصادره آن غرامت کسانی که ادعا شده است در حملات مرتبط با ایران قربانی شده‌اند را بپردازند.

بر این اساس مقدار کل مطالبات مالی که آمریکا در این زمینه مطرح کرده است حدود ۵ میلیارد دلار است و دادگستری آمریکا مدعی است که این مبلغ متعلق به حدود هزار تن از قربانیان به جا مانده از حملاتی است که ایران در آن نقش داشته است.

منبع : ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ