رکوردهای تاریخ جهان در اشتغالزایی شکسته شد!

0
چند روز پس از سخنان روحانی که اعلام کرد در فصل بهار امسال ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده، مرکز آمار با انتشار گزارشی، از سخنان رئیس دولت پا را فراتر گذاشت و ادعای ایجاد یک میلیون شغل در سه ماه اخیر را مطرح کرد تا سیاسی‌کاری را به اوج خود برساند.

بر اساس گزارش جدید مرکز آمار درباره چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۱۳۹۶، در سه ماه اخیر نزدیک به یک میلیون شغل جدید ایجاد شده است!

مرکز آمار در گزارش قبلی خود، جمعیت شاغلان کشور در پایان زمستان ۱۳۹۵ را ۲۲.۳ میلیون نفر اعلام کرده بود اما در گزارش جدید مدعی شده جمعیت شاغلان در پایان بهار امسال به ۲۳.۳ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

این آمار در صورت صحت، حاوی وقوع یک پدیده نادر در اقتصاد جهان و تاریخ بشر است زیرا دولت یازدهم موفق شده فقط در سه ماه نزدیک به یک میلیون شغل خالص ایجاد کند.

وعده های حسن روحانی سوابق حسن روحانی سایت مرکز آمار دولت حسن روحانی اشتغالزایی دولت روحانی

یعنی به طور میانگین در سه ماه اخیر هر ماه ۳۳۰ هزار شغل خالص در کشور ایجاد شده است. اگر دولت یازدهم همین روند اشتغالزایی یک میلیون در هر فصل را (البته در آمارها) تا پایان امسال ادامه دهد، با توجه به ۳ میلیون بیکار موجود در کشور، در پایان پاییز سال جاری نرخ بیکاری صفر شده و در پایان زمستان هم کشور به حدود یک میلیون نیروی کار جدید نیاز خواهیم داشت که احتمالا باید از خارج، وارد کنیم.

ایجاد یک میلیون شغل فقط در یک فصل، بدون تردید رکوردی جهانی محسوب می‌شود که پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین اقتصادهای جهان از جمله چین هم در آرزوی آن هستند.

در صورت صحت این آمار و موفقیت دولت یازدهم در ایجاد یک میلیون شغل در سه ماه اخیر، یقینا سایر کشورهای جهان که با معضل بیکاری روبرو هستند باید در کلاس‌های آموزشی مسئولان اقتصادی دولت یازدهم شرکت کنند؛ اما شاید از این کلاس‌ها چیزی یاد نگیرند و بهتر باشد پای کلاس درس مسئولان مرکز آمار ایران بنشینند تا یاد بگیرند چطور آمارسازی کنند.

نکته قابل تامل این است که دولت یازدهم در برنامه اقتصاد مقاومتی که این هفته توسط اسحاق جهانگیری ابلاغ شد، هدفگذاری اشتغالزایی سال ۹۶ را حدود ۹۷۰ هزار شغل معرفی کرده است.

حال با این آمارسازی مرکز آمار، می‌توان گفت برنامه اشتغالزایی امسال در همین سه ماه اخیر، محقق شده است!

منبع : صبحانه آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ