مقایسه ساندرو استپ وی با ساندرو معمولی و تندر ال ۹۰

0

مقایسه و تفاوت ساندرو استپ وی با ساندرو معمولی ، تفاوت ساندرو و ال ۹۰ ، مشخصات رنو ساندرو اتوماتیک ، قیمت رنو ساندرو استپ وی ،مشخصات فنی ساندرو استپ وی ،امکانات رنو ساندرو

ساندرو استپ وی خودروی جدیدی از صنایع خودروسازی رنو نیست و پارس‌خودرو برای عرضه مدل اولیه این خودرو که در سال‌های ۲۰۰۷ توسط داچیا معرفی شد، با این شرکت به‌توافق رسیده است.

مقایسه خودرو مشخصات ساندرو استپ وی مشخصات ساندرو مشخصات تندر 90 قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت ساندرو استپ وی قیمت رنو ساندرو قیمت تندر 90 ساندرو جدید تفاوت ساندرو و ال 90 Sandero Stepway Renault Sandero

امیدواریم، که با برطرف شدن تحریم‌ها، خودروسازان کمی هم به‌جای جیب خود بفکر جیب خریداران باشند و خودروهای روز دنیا را با قیمت مناسب عرض کنند. عرضه خودروهای تاریخ مصرف گذشته، صنایع خودروسازی ایران را مانند سالهای گذشته، دچار عقب‌ماندگی می‌کند. جالب اینجاست که تولید نسل نخست استپ‌وی به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۵ در تمام کشورهای جهان خاتمه یافت و آنها به تولید مدل فیس‌لیفت این خودرو پرداختند و ایران اکنون تنها کشوری در دنیا است که این خودرو را به‌عنوان یک محصول جدید وارد مدار صنعت خودروی خود کرده است. جمله‌ای در ارتباط با این سیاست صنعتی پیدا نکردیم و فقط باید سکوت کنیم!

قبل از عرضه ساندرو استپ‌وی مدل معمولی داچیا ساندرو در بازار کشورمان حضور داشت. البته در ابتدا تصور می‌شد این خودرو مانند تندر۹۰ طرفدار پیدا کند اما ساندرو نتوانست موفقیت تندر را تکرار کند.

مقایسه خودرو مشخصات ساندرو استپ وی مشخصات ساندرو مشخصات تندر 90 قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت ساندرو استپ وی قیمت رنو ساندرو قیمت تندر 90 ساندرو جدید تفاوت ساندرو و ال 90 Sandero Stepway Renault Sandero

طراحی خارجی ساندرو استپ وی و ساندرو معمولی

ساندرو از لحاظ ابعادی، ۴۰۲۰ میلی‌متر طول، ۱۷۴۶ میلی‌متر عرض و ۱۵۳۴ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۸۸ میلی‌متر است. در مقابل ساندرو استپ‌وی ۴۰۲۴ میلی‌متر طول، ۱۷۵۳ میلی‌متر عرض و ۱۵۸۴ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن نیز همانند ساندرو معمولی، ۲۵۸۸ میلی‌متر است.

 

همانطور که مشاهده می‌کنید بیشتر تغییرات ابعادی در عرض و ارتفاع خودرو بوده است و طول این محصول تغییر چندانی نکرده است. از لحاظ طراحی ظاهری هر آنچه که درباره ساندرو هاچبک باید بگوییم، در ارتباط با مدل استپ‌وی نیز صدق می‌کند چرا که هر ۲ خودرو از طراحی ظاهری یکسانی برخوردار هستند و فقط در قسمت‌های بسیار جزئی مانند رنگ سپرها و تزئینات دور گلگیرها با هم تفاوت دارند. چراغ ها در مدل استپ‌وی کمی تغییر کرده است و به‌نظر طراحی بهتری نسبت یا ساندرو هاچبک دارند و جلوپنجره نیز تغییرات مثبتی داشته است. اگرچه تغییرات مدل استپ‌وی، نسبت به هاچبک معمولی بسیار جزئی است اما چهره قدیمی ساندرو را کمی قابل تحمل کرده است.

طراحی داخلی کابین ساندرو استپ وی و ساندرو معمولی

کابین ساندرو هاچبک و ساندرو استپ‌وی هیچ تفاوتی باهم ندارد و ما هر چه تلاش کردیم بخش جزئی پیدا کنیم که وجه تفاوت این ۲ خودرو باشد، ناکام ماندیم. اما متوجه شدیم که مدتی قبل ایران خودرو خبر از تندر ۹۰ جدید داده بود و بزودی قرار است تولید شود. کابین این تندر نیز از لحاظ طراحی کاملا مشابه هر ۲ مدل ساندرو است و فقط ابعاد کابین این خودروها با هم تفاوت دارند که با توجه به سایز بزرگتر ساندرو استپ‌وی، کاملا طبیعی است که فضای کابین استپ‌وی بزرگتر و جادارتر باشد.

مشخصات فنی و پیشرانه ساندرو استپ وی و ساندرو معمولی

هر ۲ خودرو مجهز به پیشرانه ۱۵۹۸ سی‌سی هستند، این پیشرانه توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور بر دقیقه را دارد. بنابراین هیچ تغییری در بخش فنی ساندرو استپ‌وی اعمال نشده و مشخصات دقیقا مشابه ساندرو هاچبک است.

ایمنی و تجهیزات ساندرو استپ وی و ساندرو معمولی

ساندرو استپ‌وی در آزمون euro ncap تواتسته ۳ ستاره ایمنی دریافت کند و البته این شاید نمره خوبی برای این خودرو محسوب نشود اما باید به تاریخ عرضه و تولید این خودرو توجه کرد و مدل ۲۰۱۲ استپ‌وی توانسته است ۴ ستاره ایمنی را دریافت کند. در کل از لحاظ ایمنی استپ‌وی و ساندرو مشابه هم هستند و هر ۲ محصول از لحاظ ایمنی نسبت به خودروهای چینی عملکرد بهتری دارند و قابلیت اطمینان آنها نیز بیشتر است.

مصرف سوخت و قیمت ساندرو استپ وی و ساندرو معمولی

ساندرو هاچبک با دنده دستی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر و با دنده اتومات، ۸.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این درحالیست که استپ‌وی در مدل دنده دستی ۶.۷ لیتر را مصرف می‌کند و در حالت اتومات ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. احتمالا گیربکس این خودرو بهبود پیدا کرده است یا جایگزینی برای آن پیدا شده و یا فقط یک ادعا است! همچنین قیمت رنو ساندرو استپ‌وی در مدل اتوماتیک ۵۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و مدل دنده‌ای ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده، درحالی که ساندرو هاچبک بابرچسب قیمتی ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان برای مدل دنده دستی و ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان برای مدل دنده اتومات، عرضه شده است. به‌نظر نمی‌رسد این افزایش قیمت، منصفانه باشد چرا که تغییرات بسیار کمی مدل استپ‌وی در خود داشته است.

خودرو

رنو ساندرو اتوماتیک رنو ساندرو استپ وی

کشور سازنده

فرانسه
فرانسه

سال (طراحی)

۲۰۰۹ ۲۰۰۹

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۵۹۸سی سی ۱۵۹۸سی سی

حداکثر قدرت

۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۴ دنده خودکار ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۱.۵ ثانیه ۱۱.۵ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر در ساعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۱۴۶ کیلوگرم ۱۱۹۳ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۰۲۰ طول – ۱۷۴۶ عرض – ۱۵۳۴ ارتفاع ۴۰۲۴ طول – ۱۷۵۳ عرض – ۱۵۸۴ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۵۸۸ میلیمتر ۲۵۸۸ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۵۰ لیتر ۵۰ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۴ یورو ۴

استاندارد امنیت

EURONCAP4 Euroncap 4

میزان تولید CO2

۱۵۸ گرم در هر کیلومتر ۱۵۸ گرم در هر کیلومتر

ترمز و پایداری

ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزیع الکترونیکی ترمز ترمز جلو دیسکی تهویه شونده و ترمز عقب کاسه ای – ABS

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

کنترل سیستم صوتی زیر فرمان – سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو) کنترل سیستم صوتی روی فرمان – USB – قابلیت پخش CD – به همراه ۴ بلندگو

دیگر تجهیزات

رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی – سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی – چراغ مه شکن جلو – آینه های جانبی همرنگ بدنه رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی – سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی – چراغ مه شکن جلو – آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن –

قیمت بازار

۵۵-۵۴ میلیون تومان ۶۴-۶۰ میلیون تومان

مقایسه خودرو مشخصات ساندرو استپ وی مشخصات ساندرو مشخصات تندر 90 قیمت و مشخصات رنو ال 90 قیمت ساندرو استپ وی قیمت رنو ساندرو قیمت تندر 90 ساندرو جدید تفاوت ساندرو و ال 90 Sandero Stepway Renault Sandero

مقایسه خودرو رنو ساندرو و تندر ۹۰ / ال ۹۰ یا ساندرو؟  کدام را بخرم!؟

دو خودرو تندر ۹۰ و ساندرو محصول شرکت رنو فرانسه هستند که در ایران نیز مونتاژ و در برخی ویژگی ها باهم شباهت هایی دارند.

تندر ۴۲۵۰ میلیمتر طول دارد و عرض آن به ۱۷۴۰ میلیمتر می رسد. ارتفاع این خودرو روی سایت رسمی ایران خودرو ۱۵۲۵ میلیمتر ذکر شده است حداکثر سرعت تندر اتومات روی سایت تولید کننده ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

ساندرو ۵۰۲۰ میلیمتر طول دارد و عرض آن بدون در نظر گرفتن آینه ها به ۱۷۴۶ میلیمتر می رسد و ارتفاع آن ۱۵۳۴ میلیمتر قید شده است وزن خالص تندر۱۱۵۵  و وزن خالص ساندرو ۱۱۴۶  کیلوگرم است.

مشخصات ظاهری

مجموعاً این دو خودرو که به L90 و B90 معروف هستند، دو مدل یک محصول هستند و یکی سدان و دیگری هاچ بک است. این دو محصول ازنظر زشتی چهره از جلو، باهم برابرند، ولی ساندرو کمی از پشت به خودرو هیوندا i30 شباهت دارد که ظاهر آن را آراسته‌تر از نسخه سدان خود کرده است. ولی درمجموع هیچ‌کدام را نمی‌توان جزو خودروهای زیبا تلقی نمود.

مصرف سوخت

مصرف این دو خودرو تقریباً باهم برابر است. در وب‌سایت ایران‌خودرو مصرف شهری تندر۹۰ را عدد ۱۱.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر قید کرده است که به گفته دارندگان این خودرو، این عدد در صورت سلامت فنی خودرو، در کامپیوتر آن، عدد ۹.۱ را نشان می‌دهد. ولی از این موضوعات بگذریم، جالب این است که باوجوداینکه ساندرو نمونه هاچ بک است، میزان سوخت هر دو آن‌ها یکسان می‌باشد.

چه خبر از موتورها

نام دو موتور باهمدیگر متفاوت است. موتور نصب‌شده روی ساندرو با نام K4MC6 و موتور نصب‌شده روی تندر۹۰ K4M نام دارد. این دو موتور هر دو ۴ سیلندر و خطی، با استاندارد آلایندگی یورو ۴ و توان ۱۰۵ اسب بخار هستند. این نشان می‌دهد که این دو خودرو عیناً ازنظر موتوری نیز باهم تشابه دارند.

آیا شتابشان متفاوت است؟

آری، شتاب این دو خودرو متفاوت است، ولی مطمئن باشید تفاوت چندانی را نمی‌توانید حس کنید و مانند تمامی علائم دیگر، شتابشان در حدود ۰.۵ ثانیه با یکدیگر تفاوت دارد.

از ایمنی چه خبر؟

هر دو خودرو در بحث ایمنی، ۳ ستاره‌اند و این ستاره‌ها را از اروپا همراه آورده‌اند که ازین بابت از بسیاری از خودروهای داخل بازار برتری دارند.

خرید و فروش خودرو دست‌دوم

تکلیف رنو تندر۹۰ در بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده مشخص است! این خودرو از استاندارد خوبی برای این موضوع بهره‌مند می‌باشد. بیایید به سراغ ساندرو برویم، با توجه به اینکه هنوز این خودرو به فروش زیاد در معاملات خودرو دست‌دوم وارد نشده است، ولی با همین وضعیت نیز بازار خرید و فروش آن قابل‌قبول است.

رنو ساندرو اتوماتیک تندر ۹۰ E2

کشور سازنده

فرانسه
ایران

سال (طراحی)

۲۰۰۹ ۲۰۰۵

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۵۹۸سی سی ۱۵۹۸سی سی

حداکثر قدرت

۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۴ دنده خودکار ۵ دنده دستی

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۱.۵ ثانیه ۱۰.۲ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر در ساعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۱۴۶ کیلوگرم ۱۱۰۰ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۰۲۰ طول – ۱۷۴۶ عرض – ۱۵۳۴ ارتفاع ۴۲۴۷ طول – ۱۷۳۵ عرض – ۱۵۲۵ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۵۸۸ میلیمتر ۲۶۲۹ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۵۰ لیتر ۵ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۴ یورو ۲

استاندارد امنیت

EURONCAP4

میزان تولید CO2

۱۵۸ گرم در هر کیلومتر – گرم در هر کیلومتر

ترمز و پایداری

ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزیع الکترونیکی ترمز ABS

کیسه هوا

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای ایمنی جلو

سیستم صوتی

کنترل سیستم صوتی زیر فرمان – سیستم صوتی (رادیو + سی دی (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو)

دیگر تجهیزات

رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی – سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی – چراغ مه شکن جلو – آینه های جانبی همرنگ بدنه سیستم سوخت خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری – سیستم کنترل انتشاربخار بنزین – سیستم سوخت خودکار

قیمت بازار

۵۵-۵۴ میلیون تومان ۴۱-۳۳ میلیون تومان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ