یک ایرانی باشگاه اورتون انگلیس را متحول کرد +عکس

0

با پیوستن وین رونی به اورتون، بار دیگر ثابت شد که فرهاد مشیری، مالک باشگاه، برنامه های بزرگی برای این تیم دارد.

به گزارش ورزش سه، در حقیقت وین رونی بخش کوچکی از برنامه هایی است که مشیری در تیم خود پیش گرفته است.

برنامه ها به نحوی هستند که رونالد کومان با وجود فروش لوکاکو، بهترین گلزن تیمش، همچنان معتقد است که آنها در فصل آینده موفق خواهند بود.

این هفته، روزهای شلوغی در مرسی ساید سپری شد. وین رونی پس از ۱۳ سال دوباره به اورتون بازگشت و روملو لوکاکو، مسیر برعکس وین رونی را طی کرد و به جمع شاگردان مورینیو اضافه شد.در طول سال‌ها، هواداران اورتوت عادت کرده اند که ببینند بهترین بازیکنان آنها راهی تیم دیگری شده اند.

لوکاکو به منچستر، جان استونز و لسکات به منچسترسیتی، فلینی به یونایتد و آرتتا به آرسنال. اگر به سال ۲۰۰۴ بازگردیم، جدایی وین رونی با وجود سن بسیار پایین او نیز چنین حال و هوایی داشته است.

با وجود اینکه لوکاکو نیز مسیری مثل خیلی های دیگر را پیش گرفته ولی این بار اوضاع فرق می‌کند. اورتون شروع به خرید بازیکنان بزرگ کرده و در نقل و انتقالات، جاه طلب تر از گذشته شرکت می‌کند.

هواداران کمی هستند که فراموش کرده باشند سال ۲۰۱۱ آرتتا با ۱۰ میلیون پوند از اورتون جدا شد و باشگاه نتوانست برای جانشینی او بازیکنی را به خدمت بگیرد. حالا به نظر می‌رسد این مشکلات تمام شده اند.

اورتون از زمان حضور فرهاد مشیری، بیزنس‌من مشهور ایرانی، به یک تیم قدرتمند از نظر اقتصادی تبدیل شده است.

وین رونی مالک باشگاه اورتون ثروت فرهاد مشیری بیوگرافی وین رونی بیوگرافی فرهاد مشیری اردوان فرهاد مشیری اخبار ورزشی

مشیری در اولین فصل حضورش، ۶۸ میلیون پوند برای جذب بازیکن هزینه کرد و این در حالیست که این مقدار را با فروش استونز با ۴۷ میلیون پوند تا حدودی جبران کرد. اما هنر اصلی آنها در نقل و انتقالات امسال نمایان شد.

با وجود اینکه سیگوردسن، نفر اصلی که آنها برای جانشینی لوکاکو در نظر دارند، هنوز جذب تیم نشده، اورتون بیشتر کارها را انجام داده است، به نحوی که رابی فاولر گفته بود:«اورتون انقدر خوب خرید کرده که بقیه تیم‌ها مثل احمق ها به نظر می‌رسند».

وین رونی مالک باشگاه اورتون ثروت فرهاد مشیری بیوگرافی وین رونی بیوگرافی فرهاد مشیری اردوان فرهاد مشیری اخبار ورزشی

حضور جوردن پیکفورد از ساندرلند و مایکل کین از برنلی که هر دو با حدود ۳۰ میلیون پوند جذب تیم شده اند، نشان می‌دهد که مشیری و مشاورانش به دقت استعدادهای برتر انگلیس را زیر نظر دارند و با قیمتی پایین آنها را جذب اورتون کرده اند.

همین خریدها و روند خوب باعث شده تا دیوی کلاسن، کاپیتان فصل گذشته آژاکس و ساندرو رامیرز، مهاجم فصل قبل مالاگا که بیش از نیمار در لالیگا گل زده بود، جذب این تیم شوند.

در مجموع، اورتون حدود ۱۰۰ میلیون پوند تا به اینجا هزینه کرده و بیشتر آن را با فروش لوکاکو جبران کرده است و این در حالیست که تیم آنها نسبت به فصل گذشته قوی تر به نظر می‌آید.

پیکفورد گلر اصلی تیم در فصل آینده خواهد بود و این بدین معناست که روبلس و استکلنبرگ باید از جمع تافی ها جدا شوند.

وین رونی مالک باشگاه اورتون ثروت فرهاد مشیری بیوگرافی وین رونی بیوگرافی فرهاد مشیری اردوان فرهاد مشیری اخبار ورزشی

حضور کین نیز جایگاه فیل جاگیلکا، کاپیتان اورتون را به خطر انداخته است. اشلی ویلیامز و رامیرو فونس موری نیز برای دیگر جایگاه در قلب خط دفاعی خواهند جنگید. گرت بری نیز احتمالا کم کم نیمکت نشین شده و جایگاهش را در تیم از دست بدهد.

کومان برای رونی نیز برنامه های بسیار ویژه ای دارد. او که سابقه بازی در بالاترین سطح را در یونایتد داشته، حال به اورتون بازگشته و کومان می‌خواهد از تجربیات بسیار او برای آموزش بازیکنان جوان تیم استفاده کند.

سرمربی هلندی پیشتر توانایی ‌هایش را در کار کردن با بازیکنان جوان به خوبی نشان داده است و انتظار می‌رود فصل بعد با بازیکنانی که به خدمت گرفته، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

راس بارکلی یکی از افرادی است که بیشترین سود را از حضور رونی خواهد برد .او که تنها ۱۲ ماه با باشگاه قرارداد دارد و قصد تمدید آن را ندارد، دقیقا شرایطی را پیش رو دارد که رونی ۱۳ سال پیش تجربه کرد. بازیکنی که از کودکی هوادار اورتون بوده و می‌خواهد برای پیشرفت این تیم را ترک کند.

البته این موضوع نشان می‌دهد اورتون هنوز خیلی جای کار دارد و باید شرایط این تیم دچار تحولات گسترده ای شود تا ستاره های تیم انقدر راحت تیم را ترک نکنند.

مطئمئنا یکی از اهداف مشیری در فصول آینده این خواهد بود که فضا را به نحوی پیش ببرند که ستاره ها انقدر راحت از جمع آبی پوشان جدا نشوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ