عیدی ۵۰۳ هزار تومانی کارکنان دولت با حقوق بهمن پرداخت می شود

0

به گزارش ساتین : عیدی ۵۰۳ هزار تومانی کارکنان دولت که پیش از این معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور از آن خبر داده بود به روال سابق همراه با حقوق بهمن ماه واریز خواهد شد.

طبق آخرین خبرها در صورتی که خزانه‌داری کل کشور مشکلی در تامین منابع برای پرداخت پاداش پایان سال کارکنان دولت نداشته باشد، عیدی ۵۰۳ هزار تومانی نیز به همراه حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این محمدباقر نوبخت – معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور- اعلام کرده بود که عیدی کارکنان دولت در سال جاری ۵۰۳ هزار تومان است که در ایام اسفند به همراه حقوق بهمن ماه واریز می‌شود.

در عین حال عیدی در سال ۹۰ حدود ۳۵۰ هزار تومان و در سال ۹۱ حدود ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود که همراه حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان دولت واریز شد.

در سال ۱۳۹۰ به دلایلی از جمله کمبود نقدینگی بحث‌هایی مبنی بر اعطای سکه به کارکنان به جای پرداخت نقدی عیدی مطرح شد که با وجود اعلام آمادگی بانک مرکزی بی نتیجه ماند و عیدی ۳۵۰ هزار تومانی به روال سابق ریالی پرداخت شد.

* عیدانه فقط یک بار بود

اما در سال گذشته در همین ایام بود که رییس‌جمهور وقت از واریز عیدانه ۷۰ تا ۹۰ هزار تومانی جدای از پاداش پایان آخر سال خبر داد به طوری که در اوایل اسفند ماه ۹۱ این مبلغ با برداشت ۲.۷ میلیارد دلاری از منابع صندوق توسعه ملی به هر ایرانی یارانه بگیر تعلق گرفت به طوری که مبلغ ۷۰ هزار تومان بر ای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. این در حالی است که به هر فرد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی حدود ۹۰ هزار تومان به عنوان کمک اقتصادی شب عید اختصاص یافت.

این عیدانه دولت دهم در حالی به حساب بیش از ۷۵ میلیون ایرانی واریز و دولت یازدهم را بدهکار کرد که باید سالانه به همراه پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از نفت دو درصد را نیز به عنوان بازپرداخت این بدهی تا سه سال از زمان برداشت باز پرداخت کند.

این در حالی است که دولت در سال جاری هیچ تصمیمی برای عیدانه‌ای شبیه سال گذشته و بدهکار کردن خود ندارد به طوری که نوبخت در مورد اینکه آیا سبد کالای اعطایی دولت در دوماه پایان سال به نوعی همان عیدانه سال گذشته است، تصریح کرد: عیدانه تنها یک بار و آن هم در شرایط خاص خود در دولت گذشته پرداخت شد و ما هیچ تصمیمی برای پرداخت این عیدانه نداریم.

وی تاکید کرد: سبد کالا تقدیمی به مردم نیز جایگزین عیدانه سال گذشته نیست.

مرجع :  ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ