سرباز شیعه خبر ساز شد

0

شبکه خبری nrt گزارش داد که سرباز فداکار شیعه عراقی، جان خود را در راه نجات کودکی سنی مذهب از دست داده است.

این کودک که تاکنون سن و نام پدر و مادرش مشخص نیست و حتی کسی نمی‌داند که نام خود وی چیست اهل محله «فاروق» بخش قدیمی موصل بوده که محله‌ای سنی‌مذهب است.

طبق گزارش رسانه‌ها، اعضای خانواده این کودک نگون‌بخت عراقی در روزهای سخت نبرد علیه داعش از سوی نیروهای مسلح عراقی، در تلاش برای رهایی از ظلم و ستم داعشیون قصد فرار داشته‌اند که از سوی تک تیرانداز داعش مورد اصابت قرار گرفته و کشته می‌شوند و تنها این کودک زنده می‌ماند.

به دنبال این حادثه سرباز عراقی که زنده بودن این کودک را احساس می‌کند برای نجات وی اقدام می‌کند که در همین حین توسط تروریست داعشی به شهادت می‌رسد، اما سربازان عراقی تروریست داعشی را به هلاکت می‌رسانند.

در همین راستا و برای پاسداشت خون «علی» سرباز شیعه عراقی که جان خود را در راه نجات این کودک از دست داد، اسم کودک عراقی نیز «علی» گذاشته شده است.

فداکاری و شهادت این سرباز شیعه عراقی در حالی نقل رسانه‌ها می‌شود که دشمنان ملت عراق بارها نیروهای شیعه‌مذهب این کشور را به خشونت در مناطق سنی‌مذهب متهم کرده‌اند. از سوی دیگر مراجع و علمای عراق همواره بر وحدت شیعه و سنی برای حفظ تمامیت ارضی عراق و مقابله با داعش تاکید کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ