داماد خانواده نیمه شب سراغ خواهرزنش رفت و کاری کرد که محدثه ۲۰ روز بعد فوت کرد

0

دختر جوان که در ماجرای اسید پاشی خانوادگی ۲۰ روز با مرگ دست و پنجه نرم می کرد روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت.

این جنایت هولناک که ساعت ۲ بامداد ۲۶ خرداد رخ داد، دخترجوانی از اهالی روستای «پشت بستام» در شهرستان شاهرود هدف اسیدپاشی  قرارگرفت. در تاریکی شب، پدر و مادر دختر که در اتاق خوابیده بودند با شنیدن صدای فریاد دلخراش دخترشان به سرعت به طرف کلید برق رفتند تا لامپ را روشن کنند، اما در کمال ناباوری متوجه شدند برق قطع است.آنها بعد ازبررسی متوجه شدند کلید کنتور قطع شده است. دقایقی بعد با وصل مجدد برق و روشن شدن اتاق، با صحنه دلخراشی روبه‌رو شدند. دختر جوانشان- محدثه- هدف اسیدپاشی قرار گرفته بود و کف اتاق از درد و شدت سوختگی به خود می‌پیچید. آنان با مشاهده این وضعیت بسرعت دخترشان را به بیمارستان شاهرود رساندند.

پزشکان بیمارستان بلافاصله بعد ازبررسی وضعیت مصدوم و اقدامات درمانی مقدماتی اعلام کردند او هر چه سریع‌تر باید برای درمان تخصصی به بیمارستان سوانح و سوختگی ساری منتقل شود. بدین ترتیب قربانی اسیدپاشی را شبانه به این بیمارستان انتقال دادند. از سوی دیگر با شکایت خانواده محدثه، پرونده‌ای دراین باره تشکیل و در دستور کار ویژه مأموران پلیس قرار گرفت. آنها هنگام بررسی خانه دخترجوان با سه رختخواب در کنار هم روبه‌رو شدند  که رختخواب دختر جوان در سمت راست بود. با توجه به اینکه هر سه عضو خانواده پتو روی خود کشیده بودند مشخص بود عامل یا عاملان اسید پاشی با این خانه آشنایی کامل داشته و حتی جای خوابیدن طعمه خود را نیز بخوبی می‌دانستند.

در همین حال مأموران متوجه شدند افراد ناشناس بعد از ورود به خانه مورد نظر و قبل از اسیدپاشی، ابتدا آب و برق ساختمان را قطع کرده و سپس مرتکب جنایت هولناک شده‌اند.

بدین ترتیب تحقیق از خانواده برای کشف پرونده آغازشد. پدر دخترجوان به پلیس گفت: «دخترمان محدثه-۳۲ ساله – مدتی قبل خواستگار پیدا کرده و قرار بود طی چند وقت آینده برای خواستگاری بیایند. اما بنا به دلایلی که برای ما هم معلوم نیست دامادمان با این وصلت مخالف بود. شب حادثه در حالی  که همگی خواب بودیم ناگهان صدای فریاد‌های «سوختم سوختم » دخترم را شنیده و بسرعت بیدار شدیم. در همان حال متوجه شدیم دو مرد در حالی که صورتشان را با پارچه سیاه رنگی پوشانده بودند بسرعت از خانه به بیرون فرار کردند.»

با توجه به این اظهارات، تجسس‌ها برای  کشف ارتباط داماد خانواده در این ماجرا آغاز شد. مرد میانسال وقتی از سوی پلیس بازداشت شد ابتدا منکر هر گونه اطلاع از ماجرای اسید پاشی شد اما وقتی با مدارک و مستندات غیرقابل انکار از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شاهرود روبه‌رو شد سرانجام لب به اعتراف گشود.
وی در اعترافات خود ادعا کرد با همدستی یکی از دوستان جوانش نیمه شب وارد خانه پدرزنش شده و پس از اسیدپاشی گریخته‌اند.
در حالی که تحقیقات در باره این ماجرا ادامه داشت سرانجام قربانی ماجرا، پس از ۲۰ روز جدال با مرگ، روز ۱۷ تیربخاطر سوختگی شدید ناشی از اسید پاشی و عفونت ناشی از آن روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد.
اکنون پیکر قربانی حادثه برای انجام معاینات تخصصی درباره علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی مازندران انتقال داده شده و تحقیقات تخصصی از دو متهم برای کشف‌انگیزه جنایت وحشیانه ادامه دارد.

سرهنگ سید مجتبی اشرفی، رئیس پلیس شهرستان شاهرود در تشریح این خبر گفت: چندی پیش شهرستان شاهرود حادثه تلخ اسید پاشی را در یکی از روستاهای بخش بسطام تجربه کرد که در این اقدام شنیع، بانویی جوان در بسترخواب دچار آسیب های بدنی فراوانی شد.
وی از دستگیری سه ساعته عاملان این جنایت خبرداد و ضمن تقدیر از دستگاه قضائی بخش بسطام افزود: با هماهنگی های قضائی و صدور دستورات آنی، بحمدالله عاملان این اقدام ناجوانمردانه در کمتر از سه ساعت دستگیر شده و با اقدامات فنی و ادله و مستندات غیرقابل انکار جمع آوری شده، عاملان این اقدام، چاره ای جز اقرار به این جنایت هولناک نداشتند.
اشرفی با اشاره به درگذشت بانوی جوان در روزهای اخیر گفت: متاسفانه شدت جراحات به نحوی بود که دختر جوان پس از چند روزتحمل درد و رنج ، درنهایت در بیمارستان سوختگی زارع ساری جان خود را از دست داد.

وی با توجه به جو روانی نامطلوب ناشی از این اقدام شنیع و همچنین جریحه دار شدن احساسات پاک مردمی گفت: طی جلسات وتماس های تلفنی با رئیس محترم حوزه قضائی بخش بسطام و بیان مطالبات مردمی درخصوص رسیدگی فوری و صدورحکم اشد مجازات برای عاملان این جنایت، از رسیدگی خارج از نوبت و فوری این پرونده خبرداد.

اشرفی ضمن ابراز همدردی باخانواده داغدار و مردم نوع دوست شهرستان شاهرود گفت: نیروی انتظامی همیشه یار و یاور مردم و مظلومان ومشت محکمی درمقابل بزهکاران و ستمگران بوده و خواهدبود و در این راه اجازه نخواهیم داد عده قلیلی افراد معلوم الحال با اقدامات مجرمانه احساسات پاک مردمی راجریحه دارنمایند و انشا ءالله پیگیریهای دستگاه قضایی و مجازات مجرمین ،تصلای خاطری برای خانواده مصیبت دیده و سایر همشهریان وهموطنان خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ