شیوه عجیب دولت تدبیر در توزیع سبد کالا

0

به گزارش ساتین : نماینده مردم تهران در مجلس از شیوه عجیب دولت در نحوه توزیع سبد کالا انتقاد کرد و گفت: چگونه است که یک نماینده مجلس با حقوق بالای ۵۰۰ هزار تومان، سبد کالا می‌گیرد، اما آن روستایی که هیچ حقوقی ندارد، شامل این طرح نیست.

حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: با توجه به تماس‌ها و مراجعات حضوری مردم، خیل عظیمی از نیازمندان از سبد کالا محروم ماندند و همچنین با توجه به اعلام سامانه سبد کالا، برخی دولتی‌ها، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از اعضای شورای شهر مشمول دریافت سبد کالا شدند که در حقیقت استحقاق دریافت سبد کالا را ندارند.

وی ادامه داد: اما در عوض برخی از کارگران، خدمتگزاران مدارس، رانندگان تاکسی، پیک‌های موتوری و روستاییان و بسیاری دیگر از کسانی که باید مشمول دریافت سبد کالا می‌شدند، از این طرح محرومند؛ چگونه است که طبق سامانه معرفی شده بنده که نماینده مجلس هستم و قطعاً حقوقم بالای ۵۰۰ هزار تومان است، سبد کالا می‌گیرم اما آن روستایی که هیچ حقوقی ندارد یا آن کارگری که ۵۱۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند، شامل این طرح نیست؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در حقیقت روز اول توزیع سبد کالا نشان داد که جامعه هدف واقعی این طرح مشخص نیست و این موضوع هشداری جدی برای نحوه اجرای فاز دوم یارانه‌ها محسوب می‌شود؛ یکی دیگر از مشکلات طرح سبد کالا عدم اطلاع‌رسانی دقیق است به نحوی که تا امروز چند شماره مختلف را برای استعلام و دریافت یا عدم دریافت سبد کالا معرفی کردند.

طلا تأکید کرد: مردم دقیقاً نمی‌دانند چگونه باید پیگیر مشکلات و شکایات خود باشند. از این موضوع نمی‌توان گذشت که اقدام دولت در حمایت از قشر آسیب‌پذیر اقدام بسیار مهم و پسندیده‌ای است اما انتظار مردم از دولت آن است که طرح با تدبیر، درایت و پختگی بیشتری انجام می‌شد تا هم عدالت رعایت شود و هم کرامت و عزت مردم در توزیع اقلام بیش از پیش حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم خواستار این هستند که قشر آسیب‌پذیر به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و به گونه‌ای نباشد که نماینده مجلس سبد کالا بگیرد اما کارگران و روستاییان از آن بی بهره باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ