۱۰ مدیر فاسد در تعزیرات حکومتی بازداشت شدند !

0

به گزارش ساتین ، حجت‌الاسلام پورمحمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید تعزیرات حکومتی استان تهران با اعلام این خبر گفت: من مبارزه با فساد را در دولت جدید با جدیت و تمرکز ویژه دنبال می‌کنم.

وی افزود: متأسفانه در سازمان تعزیرات حکومتی بویژه در اداره کل تهران، عده‌ای از همکاران ما در داوری و فعالیت‌های اداری خود و رسیدگی به پرونده‌ها به فساد و انحراف آلوده شدند و ما ناچار به برخورد با آنها شدیم.

وی با تاکید بر اینکه اعداد فساد در تعزیرات حکومتی در مقایسه با اعداد پرونده‌های فساد در کشور متفاوت است، گفت: البته رقم فساد در سازمان تعزیرات با آنچه که در کشور رخ داده فاصله زیادی دارد اما با این وجود ما برای همین میزان فساد هم متأسف هستیم.

وزیر دادگستری تاکید کرد: در راستای مبارزه با فساد، در تعزیرات حکومتی بیش از ۱۰ نفر از همکاران ما بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفتند که عمدتاً از مدیران، رؤسای شعب و مستشاران بودند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه پاکسازی تعزیرات حکومتی موجب ارتقاء این سازمان می‌شود، گفت: دولت یازدهم انگیزه ضد فساد بالایی دارد و قرار نیست تاوان پرونده‌های فساد گذشته را دولت یازدهم بدهد.

پورمحمدی گفت: مبارزه با فساد، همدلی، اعتماد و اصول مشترک می‌خواهد، حالا که دولت خود را موظف به این اصول و پیشگام مبارزه با فساد می‌داند ما هم باید به آن اعتماد کرده و همراهی‌اش کنیم.

وزیر دادگستری در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی جایگاهی قانونی دارد و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که چند روز اخیر به تصویب شورای نگهبان رسید، نحوه مبارزه، مجازات جرائم به تفسیر بیان شده و نقش تعزیرات حکومتی در این قانون مشخص شده است.

پورمحمدی تاکید کرد: یک مرز مهمی در این قانون به عنوان شاخص تعیین شده که براساس آن هرجایی که تخلفی صورت گیرد تعزیرات وارد می‌شود و آنجایی که وارد حریم جرم شود دستگاه قضایی رسیدگی می‌کند.

وی افزود: اگر این مرزبندی را به عنوان یک شاخص مهم بپذیریم می‌توانیم در جرم‌زدایی و کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی نقش داشته باشیم.

وی در ادامه از افزایش شعب تعزیرات حکومتی خبرداد و گفت: طبق مذاکراتی که با دولت داشته‌ایم قرار شده تعداد شعب تعزیرات حکومتی از ۴۰۰ شعبه به ۱۰۰۰ شعبه در سراسر کشور افزایش پیدا کند.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ