۴ اشتباه رایج زیبایی که منجر به سرطان، تومور و عفونت می‌شود!

0

مخاطبان این گزارش بیشتر خانم‌ها محسوب می‌شوند، چرا که زنان بیشتر به مسائل زیبایی و ایجاد تنوع در ظاهر خود اهمیت می‌دهند. اما گاهی این تنوع می‌تواند به قیمت از دست دادن سلامتی و حتی جانتان منجر شود.

در اینجا ۴ اشتباه مربوط به زیبایی-سلامتی که اکثر خانم ها مرتکب آن می‌شوند را معرفی کرده‌ایم.

۱.رنگ موهای متنوع

مضرات رنگ مو مجله سلامت مانیکور در خانه مانیکور چیست فرمول ترکیب رنگ مو سرطان سینه (پستان) رابطه رنگ مو و ابتلا به سرطان پیشگیری از سرطان

مو، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نقش را در تغییرات ظاهری و زیبایی ایفا می‌کند. از سبک‌های مختلف به رنگ‌های متفاوت تغییر داده می شوند. اما این تغییرات زیبایی بهای سینگینی را برایتان رقم می‌زند، با استفاده از محصولات مختلف رنگ مو یک واکنش آلرژیک (خارش و سوزش)، سرطان (سینه، مغز استخوان و بافت‌های لنفاوی) و همچنین آسم را برایتان بوجود می‌آورد. البته ناگفته نماند ژل و اسپری‌های مو نیز از این قاعده مستثنا نیستند و دارای این عوارض خطرناک نیز هستند.

۲.مانیکور و ناخن‌های رنگارنگ

یکی از راه‌های استراحت و وقت گذراندن از دیدگاه زنان انجام مانیکور و پدیکور روی ناخن‌هاست، تزیین ناخن‌ها به رنگ‌های مختلف و چسباندن انواع نگین‌ها روی ناخن حس خوبی را بهشان القا می‌کند. تنفس بوی لاک‌ها به مسائل عصبی و واکنش‌های شیمیایی در بدن مرتبط است، همچنین چسب‌هایی برای چسباندن نگین یا تزیینات دیگر روی ناخن استفاده می‌شود، ممکن است عفونت‌های سختی برایتان رقم بزند. علاوه بر آن لاک‌ها حاوی تولوئن، ماده شیمیایی است که می‌تواند منجربه ناباروری نیز شود .

۳.پوست حساس‌ترین بخش

پوست بخشی است که با زیبا و سالم نگه داشتن آن به نیمی از زیبایی دست پیدا کرده‌اید. افرادی که درگیر خشکی پوست هستند بخصوص در زمستان، با استفاده از لوسیون‌ها، انواع کرم‌ها و… پوست خود را مرطوب نگه می‌دارند که این عامل می‌تواند به حساسیت‌هایی با علائم خارش، سوزش و قرمزی منجر شود. تحقیقات پزشکی نشان داده است، مالیدن انواع کرم‌های متفاوت روی پوست باعث رشد تومور می‌شود، چرا که بسیاری از این مواد دارای روغن‌های معدنی هستند که با مشتقات نفتی درست شده‌اند و هنگامی که جذب پوست می‌شوند عواقب بدی را برای پوست رقم می‌زنند.

برای مرطوبت نگه داشتن پوست از مواد طبیعی و بی ضرر مانند روغن نارگیل، آلوئه ورا و روغن زیتون استفاده کنید.

۴.آرایش، قاتل اصلی

آرایش کردن مهم‌ترین خطر را برای پوست صورت بوجود می‌آورد و آشکارترین اثر منفی آن مسدود شدن تدریجی منافذ پوست است که این عامل به خودی خود دارای مضرات فراوانی است. هنگامی که از انواع کرم پودرها، پنکیک‌ها و کانسیلرها برای آرایش کردن استفاده می‌کنید پوستتان را زیر مواد مذاب خفه کرده‌اید و همچنین با مصرف ریمل‌ها، خط چشم‌ها و مدادها ممکن است دچار عفونت‌های چشمی و ورم ملتحمه شوید.

پارابن‌ها، یکی از مواد خطرناک موجود در محصولات آرایشی است که به عنوان نگه دارنده و افزایش طول عمر محصولات از آن استفاده می‌شود. استفاده بی‌رویه از این محصولات آرایشی علاوه زیبایی موقت، سرطان پوست را نیز برایتان بوجود می‌آورد.

منبع : بیتا نوروزی / جام جم آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ