باران زمانی ،بازیگر سریال پرستاران +عکس

0

باران زمانی بازیگر سینما و تلویزیون که بازی او را در نقش شهناز پهلوی در سریال «معمای شاه» شاهد بودیم پیش از این سابقه بازی در سریالی را نداشته است و تنها ۴ فیلم در کارنامه این بازیگر وجود دارد که در گفتگویی در خصوص وضعیت بازیگران جوان صحبت کرده است که در ادامه می خوانید:

بیوگرافی بازیگران بیوگرافی باران زمانی بازیگران معمای شاه بازیگران سریال پرستاران

به عنوان یک بازیگر جوان وضعیت سینما را چطور می‌بینید؟ 

همیشه این دغدغه را داشتم. به نظرم بازیگرانی که وارد این حرفه می‌شوند از لحاظ تحصیلات باید ارتباطی با سینما داشته باشند. اینکه بدانند سینما یعنی چی؟ سینما از کجا شروع شده و آگاهی را داشته باشند، اما متاسفانه برخی از بازیگرانی که آمدند در این زمینه تحصیلات ندارند و برعکس دوستان دیگر بازیگر که کار خود را شروع کردند با سواد و کار بلد هستند اما بیکارند.

 

بسیاری از بازیگران که به تازگی شروع کردند می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه بروند؟ 

خود من از سال ۸۶ کار تصویری‌ام را به جز سابقه تئاتری که دارم، شروع کردم و بعد از ۱۰ سال کار کردن در سریال «معمای شاه» دیده شدم. برای مردم تازگی دارد و نمی‌دانند که من پروسه بازیگری را ده ساله را طی کردم. من در کارم صبوری داشتم و هیچ وقت نمی‌توان ره صد ساله رفت، برای من که این اتفاق رخ نداد.

بیوگرافی بازیگران بیوگرافی باران زمانی بازیگران معمای شاه بازیگران سریال پرستاران

دغدغه شما این روزها به عنوان یک بازیگر جوان چیست؟ 

ما سالیانه از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل‌های زیادی داریم و نمی‌خواهم کلیشه صحبت کنم اما واقعیتی است. من در اطراف خودم بازیگران با سوادی را می‌بینم که بیکار هستند و این جوان باید چکار کند، خودش دست به کار شود، هزینه کند و فیلم کوتاه بسازد تا شاید بعد از مدتها اتفاقی برایش بیفتد یا خیر.

 

مسئولان در این زمینه باید چکار کنند؟ 

مسئولان دژ غیر قابل نفوذی را ساختند که به هیچ کس اجازه نمی‌دهند وارد شود. فقط خودشون و اطرافیان هستند و نمی‌دانند که باید این چرخه بچرخد و سینما به نیروی جوان احتیاج دارد، مخاطب می‌خواهد بازیگر جدید ببیند، حتی ما در فیلم اولی‌ها و فیلم کوتاه افراد خوبی را می‌بینیم، برای آینده آنها خیلی کارها باید کرد. سینما متعلق به کسانی است که در این زمینه تحصیلات دارند، علاقمندند و زمان گذاشتند.

بیوگرافی بازیگران بیوگرافی باران زمانی بازیگران معمای شاه بازیگران سریال پرستاران

علاقه به حضوردر چه نقش‌هایی هستید؟ 

علاقمند به بازی در نقش‌های متفاوت هستم. اعتماد آقای ورزی در سریال «معمای شاه» باعث شد نقش متفاوت را بازی کنم، نقش‌های تاریخی را خیلی دوست دارم.

 

وضعیت حضور مردم در سینما چگونه است؟ 

مردم ما با سینما قهر هستند. با وجود ماهواره و سرگرمی‌هایی که برای خودشان دارند کمتر به سینما می‌روند و این یک معضل مهمی است و هر چه تبلیغ کنیم و راهکار ارائه دهیم اتفاقی نمی‌افتد، مگر اینکه فیلم‌های به روزی داشته باشیم و فیلم‌های دروغین نباشد. مردم ما صداقت را متوجه می‌شوند، زمانی که در فیلم صداقت داشته باشیم مخاطب جذب سینما می‌شود.  فیلم‌هایی که اکران می‌شود دور ازخیال ما است و ارتباطی با مخاطب برقرار نمی‌کند.

عکس‌العمل مردم نسبت به نقش چطور بود؟

نکته جالب این است که خیلی‌ها شهناز پهلوی را نمی‌شناسند و همه می‌پرسند کدوم دختر شاه است، دختر فوزیه یا ثریا است.  متأسفانه ما تاریخ خود را کمتر مطالعه کردیم و این سریال باعث شد، مردم آشنایی با شهناز پیدا کنند.

نظر خانواده شما نسبت به نقش شهناز چگونه است؟

نقش را دوست دارند، از طرفی نقش شهناز خیلی متفاوت از دیگر درباریان است، اگر بقیه در کار همدیگر دخالت می‌کنند و در سیاست حضور دارند اما شهناز فقط از مادرش دفاع می‌کند و بی تفاوتی پدرش نسبت به این قضیه، شهناز را تبدیل به یک دختر گوشه گیر کرده است.

دوست داشتید با شهناز در ارتباط باشید و درباره زندگی‌اش بپرسید؟

بله برای هر بازیگری که نقش تاریخی بازی می‌کند دوست دارند چیزهای جالب زندگی آن را بپرسد و اگر ازنزدیک نقش را دیده باشند تأثیر خوبی در بازیگری آنها دارد، اما برای نقش شهناز که الان حدود ۸۰ سال سن دارد و من با او در ارتباط نبودم، بیشتر رجوع کردم به کتاب‌ها و راهنمایی آقای ورزی و این کاراکتر را خلق کردم.

سریال «معمای شاه» را چطور می‌بینید؟

سریال «معمای شاه» به عنوان درس تاریخی می‌بینم. شما در دانشگاه تاریخ را واحد به واحد می‌خوانی اما در این سریال، این کار را به صورت تصویری نشان می‌دهد و پروژه سختی بود و همه عوامل، لوکیشن‌ها و بازیگران توانستند درس بزرگی از تاریخ را به نسل سوم و چهارم نشان دهند.

خود من همیشه دوست داشتم جزئیات تاریخ را بدانم و این سریال با دقت درباره همه چیز صحبت می‌کند و بقیه سریال هم درباره این موضوع صحبت کردند اما در «معمای شاه» همه مسائل محمدرضا شاه بازگو شده است.

کار با آقای ورزی چطور بود؟ 

عالی بود، آقای ورزی تاریخ را به خوبی می‌شناسند و سوال‌های ما را به خوبی پاسخ می‌دادند و این اتفاق خوبی بود. همه را به درستی راهنمایی می‌کردند، گروه منسجم و خوبی داشتیم و همه تلاش‌مان بر این بود سریال «معمای شاه» مانند درس تاریخ برای بچه‌های نسل سوم و چهارم باشد.

بیوگرافی بازیگران بیوگرافی باران زمانی بازیگران معمای شاه بازیگران سریال پرستاران

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟ 

در سریال «پرستاران» بازی می‌کنم، قصه سه دانشجو است که بعد از تمام شدن دانشگاه در حال کارورزی هستند که در این کار با الناز حبیبی و سیاوش خیرابی همبازی هستم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ