مذاکره مجلس با دولت برای حل مشکلات سبد کالا

0

به گزارش ساتین : عضو کمیسیون اقتصادی، گفت: امکان سؤال از دولت به دلیل زمانبر بودن آن و درگیری مجلس با مباحث مربوط به بودجه امکان‌پذیر نیست بنابراین مجلس با مذاکره و گفت‌و‌گو با دولت قصد حل و رسیدگی به این موضوع را دارد.

 ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کمیسیون اقتصادی با توجه به نارضایتی گسترده مردم از نحوه تخصیص سبد کالا طرح سؤال از مسئولان مربوطه را در دستور کار دارد ؟گفت: درحال حاضر مجلس درگیر بحث بودجه است و نمی‌تواند این مسائل را به شکل سؤال از دولت و وزرا پیگیری کند.

وی افزود: حتما سعی می‌کنیم که برای حل مشکل مردم با دولت و وزرای مربوطه مذاکره کنیم و از طریق گفت‌‌وگو این موضوع را حل کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی، تصریح کرد: در خصوص عدم تخصیص سبد کالا مردم سؤالات به حقی دارند، اینکه چرا به آنها سبد کالا تعلق نگرفته است؟ کسانی که سبد کالا دریافت کرده‌اند دارای چه ویژگی‌هایی بوده‌اند و اینکه روش دولت برای تخصیص یا عدم تخصیص کالا چه بوده است؟

ندیمی اظهار داشت: به افرادی با درآمد زیر ۵۰۰ هزار تومان سبد کالا تعلق نگرفته است، همچنین افرادی بیکار که هیچ گونه درآمدی ندارند و یا فارغ‌التحصیلان بیکار مشمول دریافت سبد کالا نشده‌اند، بنابراین باید در خصوص این مسائل و رفع نارضایتی این افراد چاره‌ای اندیشید.

وی افزود: ما سعی داریم که با گفت‌وگو و مذاکره این موضوع را حل کنیم زیرا طبق آئین‌نامه داخلی مجلس نشست خارج از کمیسیون نداریم و باید حتما در سه شیفت در مجلس باشیم. اگر بخواهیم در این خصوص از دولت سؤال کنیم فرآیند آن طولانی خواهد شد، بنابراین سعی می‌کنیم با مذاکره مشکل را حل کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عده‌ای از وزرا مرتبط با توزیع سبد کالا تهدید به استعفا کرده‌اند آیا شما می‌دانید کدام وزرا اقدام به انجام این کار کرده‌اند، گفت: نمی‌دانم کدام وزرا تهدید به استعفا کرده‌اند ولی ما در مجلس به وزرای صنعت، معدن و تجارت، رفاه، جهاد کشاورزی و … تذکر داده‌ایم و امیدواریم این وزرا مشکلات را حل کنند در ضمن در شرایط کنونی استعفا مشکلی را حل نمی‌کند.

ندیمی گفت: به وزرا هم تذکر فردی و هم جمعی داده شده است همچنین دیروز در صحن تذکر دادیم و در کل مجلس در حال پیگیری مشکلات مربوط به نحوه تخصیص سبد کالاست که انشاء الله به نتیجه مطلوب برسیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ