بازداشت دکتر جراح به اتهام قتل خانم پرستار

0

تحقیقات برای رازگشایی از مرگ اسرارآمیز خانم پرستار نشان می‌دهد که او احتمالا به قتل رسیده است.

با دستور قاضی جنایی شوهر وی که یک دکتر جراح است بازداشت شده و تحقیقات از او ادامه دارد. مدتی قبل اعضای خانواده‌ای به شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران رفتند و گفتند دخترشان به قتل رسیده است. آنها مدعی بودند که عامل مرگ دخترشان کسی جز داماد خانواده نیست. همین اظهارات کافی بود تا قاضی مرشدلو، دستور تحقیق در این خصوص را صادر کند. قربانی زن ٣١ساله‌ای بود که پرستار بیمارستانی در تهران بوده. او مدتی قبل با یک دکتر جراح ازدواج کرده بود.

به گزارش همشهری، خواهر قربانی در این خصوص گفت: خواهرم و شوهرش چند وقتی می‌شد که با هم اختلاف داشتند. روز حادثه از پدرم شنیدم که خواهرم باز هم با دامادمان درگیر شده است. آنها با صحبت‌های پدرم آشتی کردند اماساعتی از این ماجرا گذشته بود که دیدم دامادمان به خواهرم آمپولی تزریق کرد.

او می‌گفت که وضعیت روحی خواهرم خوب نیست و به همین دلیل به او آرامبخش تزریق کرده است. پس از آن خواهرم خوابید و دامادمان به محل کارش رفت. وی ادامه داد: یکی دوبار مادرم به او سر زد که خواب بود اما بار سوم که بالای سرش رفت، دید که از دهانش کف بیرون زده است.

فورا با شوهرش تماس گرفتیم، او گفت با اورژانس تماس بگیریم و اورژانس هم خواهرم را به بیمارستان منتقل کرد. اما با اصرار دامادمان و به درخواست او خواهرم را به بیمارستانی دیگر منتقل کردیم. ولی او به کما رفت و ۲ماهی در کما بود تا اینکه در نهایت جانش را از دست داد. پس از مرگ خواهرم مدتی درگیر مراسم عزاداری شدیم اما من از آنجا که با چشمان خود دیدم دامادمان چیزی به خواهرم تزریق کرد احتمال می‌دهم که قصد قتل او را داشته است.

با این شکایت، قاضی جنایی دستور تحقیق در این خصوص و بررسی پرونده پزشکی متوفی را صادر کرد. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که پزشک جوان مدعی شده که همسرش بر اثر مصرف متادون حالش بد شده است. با ادعای او آزمایش متادون صورت گرفت اما جواب آن منفی بود. اصرارهای داماد جوان باعث شد تا بار دیگر آزمایش متادون انجام شود و این‌بار نتیجه آزمایش مثبت بود. این در حالی بود که پس از انتقال زن جوان به بیمارستان دوم و مرگ او، پزشکی قانونی علت مرگ را باتوجه به پرونده پزشکی وی، عفونت شکمی و عوارض قلبی ناشی از مصرف متادون اعلام کرده و با استناد به گفته‌های شوهر وی، در نهایت جواز دفن صادر شده بود.

باتوجه به مشکوک بودن ماجرا پرونده برای تحقیقات به کمیسیون ۳نفره پزشکی ارسال شد. در نهایت کمیسیون پزشکی اعلام کردند که علت مرگ نمی‌تواند عفونت ناشی از متادون باشد چرا که اگر زن جوان متادون مصرف کرده بود بی‌شک در آزمایش اولیه او نشان داده می‌شد. همین مسئله حکایت از آن داشت که فاطمه بر اثر مسمومیت متادون فوت نکرده و آزمایش دوم احتمالا دستکاری شده است.

از سویی تحقیقات نشان می‌داد که مدارک پزشکی زن جوان عوض شده است. این درحالی بود که طبق اظهارات خانواده پرستار جوان، شب حادثه همسرش به خانه رفته و آنجا را تمیز کرده و مقداری از وسایل فاطمه را با خود برده بود. مدارکی که در تحقیقات به‌دست آمد، کافی بود تا قاضی جنایی دستور بازداشت آقای جراح (شوهرقربانی) را صادر کند. او اما در بازجویی‌ها اصرار داشت که بی‌گناه است و همسرش روز حادثه متادون مصرف کرده بود. با وجود این، مرد جراح در بازداشت به‌سر می‌برد تا در تحقیقات معمای مرگ اسرارآمیز خانم پرستار آشکار شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ