چال کندی ،گرداب مرگ دره کول خرسان دزفول +عکس

0

عصر پنجشنبه ۱۹ گردشگر برای رفتینگ به رودخانه دز رفتند، اما به دلیل نداشتن قایق مناسب، از تیوپ برای این ورزش استفاده کردند.

انها در گرداب مرگ دره کول خرسان دزفول گیر کردند ۲ نفر کشته شدند، ۱۳ نفر نجات پیدا کردند و هنوز تعدادی مفقود هستند.
کول خرسان رفتینگ چیست چال کندی دزفول اخبار دزفول اخبار خوزستان
دره «کول خرسون»،یا «اشکفت زرده» دزفول دره ای شگفت در ۲۵ کیلومتری شهرستان دزفول و در جاده این شهر به سمت شهیون نرسیده به بیشه بزان قرار دارد. در فصل گرم تابستان درون این دره می توانید دمای زیر ۲۰ درجه را تجربه کنید. جوشیدن چشمه های دیواره ای این دره به یک دره شگرف تبدیل نموده است. این دره دارای آب دائمی، آبشار، ابچکان ، بیشه زار و انواع روییدنی های خاص منطقه می باشد.
کول در زبان محلی به معنی دره است. مسیر ورودی دره پوشیده از درختان کنار یا سدر و نیز قسمتی پوشیده از نخل است. با گذر از پستی و بلندی های بسیار وارد تنگه زیبای کول خرسون خواهید شد. دهانه تنگه مملو از برگ های زیبای پرسیاووشان است. با برداشتن هر قدم جلوه های زیبا و متفاوتی روبرویتان نمایان می شود. گاه تنگه آنقدر باریک می شد که فقط امکان عبور یک نفر را دارد. دیواره های دو طرف گاهی در بالای سر به هم می رسند و گاه فقط روزنه باریکی دیده می شود. این دره در نهایت به رودخانه دز منتهی می شود و از آنجا با شنا یا قایق می توان به خشکی رسید. کول خرسون برای برنامه یک روزه و در فصل تابستان مناسب است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ