اصلاح طلبان چگونه فرزند هاشمی رفسنجانی را قربانی کردند؟

0

مهندس محسن هاشمیمدیرعامل سابق متروی تهران و نفر اول فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر پنجم. حائز کسب اکثریت آرای مردم تهران و کسی که از صبح فردای انتخابات همه به او به چشم شهردار اصلاح‌طلبان نگاه می‌کردند.

ولی گویا تقدیر، چیز دیگری را برای فرزند ارشد مرحوم هاشمی و شهردار بالقوه اصلاح‌طلبان رقم زده است…

آب‌ها که از آسیاب انتخابات افتاد، اصلاح‌طلبان شروع به زمزمه‌هایی کردند مبنی بر اینکه محسن هاشمی چیزی به نام «میثاق‌نامه» را امضا نکرده است.

خبر موثّقی در این رابطه منعکس نشد اما در محافل گفته می‌شد اصلاح‌طلبان از محسن هاشمی خواسته‌اند که چند تعهد کتبی به ستاد اصلاحات بدهد اما او از این کار امتناع کرده است.

آن زمزمه‌ها و این اخبار محفلی اما به رخداد جالبی انجامید و آن آغاز کنایه‌های چپ‌ها به هاشمی بود.

محمد خاتمی الان کجاست لیست امید شورای شهر تهران شغل محسن هاشمی سوابق محمد خاتمی بیوگرافی محسن هاشمی انتخابات شورای شهر 96 اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار بدون سانسور سیاسی

متحدان او در روزهای انتخابات به یکباره از این گفتند که اگر هاشمی بخواهد شهردار شود، این کار او به معنی خروج از شورای شهر و در نتیجه ورود یک اصولگرای علی‌البدل به شوراست!

آنها البته ژست طرفداری از رأی مردم را هم گرفتند و از این گفتند که مردم به آقای هاشمی رأی داده‌اند تا در کرسی شورای شهر بنشیند نه اینکه به «بهشت» برود.

و این زمزمه‌ها مثل یک بیماری به جان محسن افتاد و او هر روز در قامت سیاسی و انتخاباتی خود نحیف و نحیف‌تر شد.

او در اوان شروع زمزمه‌های اشاره شده چند مصاحبه انجام داد و بر ضرورت حفظ آرامش در فضای سیاسی و جلوگیری از حاشیه‌سازی برای شورای شهر جدید تأکید کرد. هاشمی حتی دست به انتقاد از قالیباف هم زد تا شاید به رنگ جماعت اصلاح‌طلبان درآید اما کم‌کم همین اظهار نظرهای جنتلمنی هم کمرنگ شد و کسی خبر دیگری از محسن هاشمی در رسانه‌ها نخواند.

حالا اصلاح‌طلبان صراحتاً از این می‌گفتند که دیگر حتی احتمال شهردار شدن محسن هاشمی هم وجود ندارد و او در شورای شهر خواهد ماند.

جالب آنکه حتی پس از مطرح شدن نام کاندیداها برای شهرداری تهران هم نامی از فرزند ارشد مرحوم هاشمی رفسنجانی به میان نیامد و تحلیل‌هایی که می‌گفتند قرار است شهرداری تهران سهم کارگزارانی‌ها باشد، با دیدن پررنگ نام «محمدعلی نجفی» و «حسین مرعشی» به مرحله اثبات رسیدند…

*هاشمی؛ «عارف مجلس دهم» در شورای شهر پنجم

بدون هیچ تعارفی، محسن هاشمی دیگر آن مهندس محسن هاشمی روزهای انتخابات شورای شهر تهران نیست.

مردی تنومند که عکس‌هایش در کنار مرحوم هاشمی و در حالی که دارد شهر تهران را به او نشان می‌دهد بر در و دیوار برخی محلات و خیابان‌ها به چشم می‌خورد و جوان‌ترهای اصلاح‌طلب نیز با کنایه از این می‌گفتند که او مسافر بهشت است.

حالا اما با قضایای رخ داده، انگار همه اصلاح‌طلبان مسافر بهشت شده‌اند غیر از «محسن هاشمی»!

او تبدیل به یک ناظر ساکت شده است که انگار هیچ مطالبه‌ای درباره ژست‌های انتخاباتی‌اش ندارد.

جالب‌تر آنکه گویا زمزمه‌های مربوط به تکیه زدن او بر ریاست شورای شهر تهران هم دیگر به گوش نمی‌رسند و مهندس کارکشته‌ای که حائز بیشترین آرای مردم تهران نیز شد، حالا باید مثل یک عضو معمولی شورای شهر، ۷۰ ساعت موظفی ماهانه یک عضو شورای شهر را انجام بدهد و برود.

محسن هاشمی در یک شوربختی عجیب، قرار است به «عارف مجلس در شورای شهر» تبدیل شود.

محمد خاتمی الان کجاست لیست امید شورای شهر تهران شغل محسن هاشمی سوابق محمد خاتمی بیوگرافی محسن هاشمی انتخابات شورای شهر 96 اصلاح طلبان چه کسانی هستند اخبار بدون سانسور سیاسی

مردی بدون هیچگونه تأثیرگذاری خاص که روزگاری تنها امید اصلاح‌طلبان برای نزدیک شدن به کارنامه اجرایی قالیباف به شمار می‌رفت اما بنا به دلایل سیاسی چپ‌ها، حالا شاید قرار است تقصیر همه رخدادهای شورای شهر اصلاح‌طلبان و حواشی آن هم به گردن او بیافتد.

البته هاشمی با خطر وراثت هم مواجه است… او بهتر از همه به یاد دارد که اصلاح‌طلبان با مرحوم هاشمی در مجلس ششم چه معامله‌ای کردند و شاید این روزها بیش از هرچیزی مشغول تفکر درباره همان معامله باشد.

او نیک می‌داند که ستاد جریان سیاسی خاص با هرچیزی سازش کند اما «اصلاح‌طلب یاغی و متداخل در ساختار نظام» را هرگز تحمل نخواهد کرد.

هاشمی از طرفی شورای شهر دوره اول و مجلس ششم را هم به خوبی به خاطر دارد و نیک می‌داند که اصلاح‌طلبان هرگاه زیر یک سقف جمع شده‌اند، هرگز نتوانسته‌اند یکدیگر را تحمل کنند.

و شاید قربانی این بازی، کسی جز محسن هاشمی نباشد.

سکوت‌های این روزهای محسن، معتدل‌ترین فرزند مرحوم هاشمی و نفر اول آرای مردم تهران معانی زیادی دارد…

برخی رسانه‌های اصولگرا طی روزهای اخیر از این نوشته‌اند که آه محسن هاشمی برای اصلاح‌طلبان، خانمانسوز خواهد بود. همانطور که آه مرحوم هاشمی برای مجلس ششم دامن اصلاح‌طلبان را گرفت.

منبع : مشرق نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ