لیندا کیانی: نمی‌گذارند آزادانه بازی کنیم !

0

بازیگر فیلم “اکسیدان” می‌گوید بازیگران تلویزیون برای ورود به سینما باید راه دشواری را پشت سر بگذارند، چرا که به چشم بازیگر تلویزیونی دیده می‌شوند که تنها می‌تواند از پس یکسری از نقش‌ها برآید.

لیندا کیانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها فیلم “اکسیدان” را بر پرده نقره‌ای سینما دارد درباره فعالیت‌های جدیدش گفت: مشغول بازی در فیلم سینمایی “اینجا خانه من است” به کارگردانی خیر اله تقیانی‌پور هستم که تا ده روز دیگر کار فیلمبرداری آن به اتمام می‌رسد. “اینجا خانه من است ” یک فیلم در ژانر دفاع مقدس است و درباره روزهای اول جنگ در خرمشهر که فیلم‌نامه آن را بسیار دوست داشتم و از کار کردن با تقیانی‌پور بسیار لذت بردم و امیدوارم که به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برسد.

همسر لیندا کیانی عکس لو رفته لیندا کیانی بیوگرافی لیندا کیانی بازیگران فیلم اکسیدان اینستاگرام لیندا کیانی

کیانی درباره حضور کوتاهش در فیلم “اکسیدان” و تأثیر آن در کارنامه بازیگری‌اش بیان کرد: متأسفانه در تلویزیون به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد تو به‌عنوان بازیگر مجبور هستی فقط یک‌جور بازی ارائه دهی، ولی در سینما این امکان فراهم است تا بتوانی در نقش‌های مختلف حضور پیدا کنی و خودت را محک بزنی. برای حضور در “اکسیدان ” کمی شک داشتم ولی ازآنجایی‌که نقش کاملاً متفاوت بود و دوست داشتم تجربه متفاوتی داشته باشم بازی در این نقش که دختری شیطان  و دورو است پذیرفتم و خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد، چراکه نقش کاملاً متفاوتی نسبت به نقش‌هایی بود که در تلویزیون بازی کرده‌ام. من این تجربه را در فیلم “ماجرای نیمروز ” هم داشتم و از آن تجربه نیز بسیار راضی بودم.

بازیگر “انزوا ” افزود: بازیگران تلویزیون برای ورود به سینما بسیار کار سختی را باید پشت سر بگذارند، چراکه به چشم بازیگر تلویزیونی در سینما دیده می‌شوند که فقط در یک نقش می‌تواند حضورداشته باشد و من مجبورم کم‌کم راه پیدا کنم تا در سینما در نقش‌های مختلف حضور یابم.

وی ادامه داد: در تلویزیون نمی‌گذارند آزادانه بازی کنی و فقط از تو می‌خواهند به ساده‌ترین و نجیب‌ترین شکل ممکن بازی داشته باشی درنتیجه همه نقش‌ها یک خروجی دارند. این‌گونه از تو می‌خواهند و همین عامل نیز موجب می‌شود تا همه یک‌شکل باشند حتی نوع لباس پوشیدن همه یکسان است و هیچ تفاوتی با بقیه ندارد. من در این فیلم سعی کردم واقعی بازی کنم. نقش من در “اکسیدان ” جزو آن دسته از نقش‌هایی است که ما به ازای بیرونی بسیاری دارد و در اطرافمان به‌راحتی می‌توانیم این افراد را ببینیم.

کیانی در پاسخ به این سؤال که چرا “اکسیدان” با بی‌مهری مواجه شده است، اظهار کرد: متأسفانه این‌قدر فضای زندگی بیرونی و درونی مخاطبان دچار تضاد و تفاوت است و فاصله دارد که همه باورشان شده است که باید دو جور زندگی کنند. درحالی‌که زندگی سراسر یک رو دارد. “اکسیدان” تلاش کرده شفاف باشد و تفاوتش با فیلم‌های دیگر این است که عین زندگی واقعی است. به نظرم کسانی که دوست ندارند فیلم‌های کمدی به نمایش درآیند و یا آن را سخیف می‌دانند آدم‌های دورویی هستند و برای این‌گونه رفتار تربیت‌شده‌اند و درون و بیرونشان متفاوت است. بازهم تکرار می‌کنم که “اکسیدان ” عین زندگی واقعی است.

همسر لیندا کیانی عکس لو رفته لیندا کیانی بیوگرافی لیندا کیانی بازیگران فیلم اکسیدان اینستاگرام لیندا کیانی

بازیگر “ساعت شنی” در ادامه درباره حضور در فیلم کمدی و ریسک پذیرش این دست نقش‌ها گفت: من بازیگر کمدی نیستم و اصلاً بلد هم نیستم، چراکه معتقدم کمدی بازی کردن، خودش یک هنر مجزاست، ورای آنچه در رئال بازی می‌شود و خنداندن مخاطب کار هرکسی نیست. من در سریال “پایتخت” هم نقش کمدی نداشتم و تنها در یک سریال کمدی که کمدی آن از جنس موقعیت بود حضور یافتم، اما بعد از آن بسیار از این‌ دست نقش‌ها به من پیشنهاد شد و مجبور شدم مدت طولانی بیکار باشم و در سریالی حضور پیدا نکنم تا در ورطه تکرار نیفتم.

وی ادامه داد: بازی در فیلم کمدی ریسک است، ولی وقتی در کنار بازیگران کار بلدی چون جواد عزتی و امیر جعفری هستی می‌دانی که نصف راه را رفته‌ای و حامد محمدی هم به‌عنوان کارگردان در سوی دیگر، کارش را خیلی خوب بلد است. ضمن این‌که فیلمنامه به تو خط و راه را نشان می‌دهد و خوشبختانه فیلم‌نامه “اکسیدان ” بسیار فیلم‌نامه کاملی بود و خیالم راحت بود که فیلم خوبی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ