“فولاد مبارکه” و احتمال تعدیل مثبت سود برآوردی هر سهم

0

به گزارش ساتین : براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲، به میزان ۸۰۶ ریال برآورد شده است. این در حالی است که براساس عملکرد واقعی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۹۲، درآمد هر سهم به میزان ۷۱۰ ریال بوده است که شرکت موفق به پوشش ۸۸ درصدی بودجه برآوردی طی مدت مذکور شده است.

در این راستا، شبانی، رییس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به نظر می سد، “فولاد” با توجه به پوشش ۸۸ درصدی در گزارش عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۹۲ و همچنین با فرض ثابت ماندن شرایط قیمتی و هزینه بهای تمام شده مواد اولیه از جمله سنگ آهن و انرژی، تعدیل مثبت سود برآوردی هر سهم تا پایان سال دور از ذهن نمی باشد.

همچنین با توجه به اینکه مشتری عمده فولاد مبارکه، خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی هستند در نتیجه با توجه به رفع تحریم ها و چشم انداز مثبت صنعت خودرو، تأثیر مثبتی بر فروش فولاد نیز خواهد گذاشت.

وی افزود: با توجه به تعدد طرح های توسعه “فولاد”، شرکت فولاد مبارکه افزایش سرمایه های بعدی را در برنامه خود قرار داده است که با توجه به آنکه قسمت عمده سود انباشته شرکت در افزایش سرمایه اخیر استفاده گردید لذا افزایش سرمایه بعدی از محل مطالبات و آورده نقدی خواهد بود. لازم به ذکر است با بهره برداری طرح های توسعه مذکور، بازدهی مطلوبی در تولید و فروش “فولاد” به دست خواهد آمد.

شبانی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت های بزرگ و مادر، نسبت پی بر ای پایینی نسبت به متوسط بازار دارند سودآوری مطمئنی خواهند داشت و نوسانات قیمتی در آنها کمتر می باشد در نتیجه، با دید میان مدت و بلندمدت بازدهی مطلوبی برای سهامداران خواهند داشت. بنابراین، با توجه به کم ریسک بودن و قابلیت نقدشوندگی بالای سهام در شرکت های مادر مانند فولاد مبارکه، سرمایه گذاران می توانند حاشیه سود امنی را در پرتفوی خود قرار دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ