چگونه یک پسر جوان با سایت دیوار ،دختران و زنان جوان را فریب می‌داد و ..

0

استخدام منشی برای شیفت شب دامی کثیف برای خانم های جوان مطلقه بود

«سه هفته پیش در سایت «دیوار» با یک آگهی استخدام منشی خانم با مشخصات خاص برای شیفت شب مواجه شدم. هنگامی که از قصد صاحب آگهی مطلع شدم، به سرم زد من هم دست به این کار بزنم و، با انتشار آگهی مشابه، خانم‌های جوان را به سمت خودم بکشانم. برخی از آن‌ها حاضر بودند برای پول هر کاری انجام بدهند. من هم غرق در افکار پلیدم شده بودم تا اینکه در وعدۀ آخر به دام قانون افتادم.».
این‌ها گوشه‌ای از اظهارات پسری جوان است که با انتشار آگهی استخدام منشی در سایت «دیوار» زنان و دختران جوان را اغفال و از آنان سوءاستفادۀ جنسی می‌کرد.
ماجرای دستگیری متهم این پرونده از آنجا شروع شد که، طبق اعلام گزارش‌های مردمی و رصد‌های شبانه‌روزی کارشناسان مرکز واکنش سریع دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد، اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌داد فرد یا افرادی ناشناس، با درج آگهی استخدام منشی، دختران و زنان جوان را اغفال و، با وعدۀ حقوق و مزایای بالا، از آنان سوءاستفادۀ جنسی می‌کنند.
با به دست آمدن این اطلاعات، قاضی جاویدنیا، معاون دادستان مشهد، رسیدگی به پرونده را بر عهدۀ قاضی حقدادی، دادیار شعبۀ ویژۀ رسیدگی به جرائم رایانه‌ای دادسرای مشهد، گذاشت و تحقیقات شناسایی متهم یا متهمان این پرونده آغاز شد. طبق دستور قاضی حقدادی، تیمی از مأموران زبدۀ ادارۀ فضای مجازی پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی مسئول رسیدگی به این پرونده شدند.
تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران رد متهم، که پسری جوان بود، را در مشهد زدند و، با هماهنگی قضایی، وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند.
آگهی استخدام برای فریب دختران
متهم، که پسری ٢٢ساله و ساکن مشهد است، در اولین جلسۀ بازجویی‌اش، که در شعبۀ ویژۀ جرائم رایانه‌ای برگزار شد، به قاضی حقدادی گفت: «فشار‌های جنسی مایۀ عذابم شده بود و نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم تا اینکه یک روز در سایت «دیوار» با یک آگهی استخدام منشی خانم با مشخصات خاص برای شیفت شب مواجه شدم. با یک نگاه به آیتم‌هایی که صاحب آگهی در نظر گرفته بود، متوجه قصد او از استخدام منشی می‌شدید. برای همین، به سرم زد من هم یک آگهی با این مضمون در این سایت منتشر کنم.».
این پسر جوان ادامه داد: «به محض اینکه آگهی را منتشر کردم، طولی نکشید که تماس‌ها، که اغلب از طرف خانم‌های جوان بود، شروع شد. برخی از آنان، که متوجه قصدم می‌شدند، یا بد و بیراه می‌گفتند یا تلفن‌ خود را قطع می‌کردند. تعدادی هم شرایطم را قبول می‌کردند. از آن‌ها می‌خواستم عکس خود را در تلگرام  برایم بفرستند تا، در صورت مثبت بودن نظرم، آنان را استخدام کنم. در این میان، با خانمی ٢٠ساله که عنوان می‌کرد از شوهرش طلاق گرفته است و به‌تنهایی زندگی می‌کند آشنا شدم. او تمام شرایطم را قبول کرد و قرار بود سر مسائلی دیگر با هم صحبت کنیم که پلیس دستگیرم کرد.».
متهم در پاسخ به سؤال قاضی حقدادی مبنی‌بر اینکه شغلش چیست و چه نیازی به منشی داشت عنوان کرد: «اکنون بیکار هستم و در خانۀ پدرم زندگی می‌کنم. من نیازی به منشی نداشتم و تنها به دنبال خانم‌هایی برای صیغه بودم. البته دو روز بعد از انتشار آگهی پشیمان شدم و تصمیم گرفتم آگهی‌ام را حذف کنم ولی تماس‌های مکرر خانم‌های جوان و پیگیری‌های آنان مانع این اقدام من شد.».
شکایت از سایت «دیوار»
در حالی که بررسی‌های اولیۀ این پرونده به اتمام رسیده بود، متهم، با دستور قاضی حقدادی و با قرار مناسب قضایی، راهی زندان شد. در این میان، دختری جوان، که یکی از فریب‌خوردگان این آگهی بود و خام وعده‌های پوچ متهم اصلی این پرونده شده بود، پس از اطلاع از دستگیری این پسر جوان، به دادسرا مراجعه کرد و از او شکایت کرد. این دختر ٢٠ساله در اظهاراتش به دادیار شعبۀ ویژۀ جرائم رایانه‌ای دادسرای مشهد گفت: «سال گذشته از شوهرم طلاق گرفتم. اوضاع مالی مناسبی نداشتم. دنبال شغلی می‌گشتم که بتوانم اوضاعم را کمی سر و سامان دهم. از طرفی، دلم می‌خواست روی پای خودم بایستم. از طریق روزنامه به نشانی چند آگهی سر زدم اما حقوق و مزایای مناسبی نداشت تا اینکه در سایت «دیوار» با اگهی این مرد شیاد مواجه شدم. او در آگهی نوشته بود به دنبال یک منشی زیبارو برای شیف شب است. تنها راه ارتباطی‌اش نیز از طریق تلگرام بود. به او پیام دادم اما متوجه شدم که با شخصی دیگر در مذاکره است. قرار شد چند روز بعد خبر بگیرم. چند روز بعد، موضوع را پیگیری کردم. او گفت هنوز منشی نگرفته. لذا دربارۀ کار با او صحبت کردم. آنجا بود که متوجه شدم این فرد به دنبال فردی برای صیغه است و، در قبال آن، حاضر است حقوق و مزایای مناسبی پرداخت کند. به او گفتم باید روی پیشنهادش فکر کنم. بعد از دو روز، به او گفتم حاضر به همکاری هستم. با متهم در خیابان خیام۴۶ وعده گذاشتم که، با حضور مأموران، از دستگیری او مطلع شدم.».
شاکیه با بیان اینکه می‌خواهد از سایت دیوار شکایت کند عنوان کرد: «حالا که متوجه قصد شوم این مرد شیاد شده‌ا‌م، می‌خواهم از او شکایت کنم.».
انکار واقعیت برای رهایی از بند
دادیار شعبۀ ٢٣٣ ویژۀ جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد، در تشریح دیگر ابعاد این پرونده، گفت: «متهم این پرونده به هویت م. ر. در جلسۀ بازجویی به بزه انتسابی‌اش اعتراف کرد و، طبق بررسی‌های قضایی، به اتهام تحریک و ترغیب افراد به ارتکاب جرائم منافی عفت، با قرار متناسب قضایی راهی زندان شد.».
قاضی مهدی حقدادی افزود: «در حالی که متهم در اظهارات خود ادعا کرده بعد از درج آگهی منصرف و پشیمان شده است، شواهد و قرائن موجود حکایت از آن دارد که این پسر جوان نه‌تنها از این اقدامش پشیمان نبوده بلکه در تلگرام با خانم‌هایی در این زمینه ارتباط می‌گرفته و، پس از دریافت عکس‌های خصوصی‌شان، با آنان در خیام۴۶ قرار می‌گذاشته است. علاوه‌بر این، ادعای متهم دربارۀ پرداخت حقوق و مزایا، با توجه به شرایط اقتصادی، بیکاری وی و ناتوانی‌اش در پرداخت حقوق، کذب است و این اقدام او از فریب دختران و خانم‌های جوان برای مقاصد شوم خود حکایت دارد.».
وی در پایان تأکید کرد: «خانم‌ها و دختران جوانی که جویای کار هستند حتماً به شعب مجاز کاریابی و همچنین به مراکز دارای مجوز مراجعه کنند و از مراجعه به محل‌های خاص یا فعالیت در شیفت‌های خارج از عرف کاری خودداری کنند
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ