الهام اصغری ،اولین و تنها زن ایرانی در کتاب رکوردهای گینس +عکس

0

رکوردشکنی الهام اصغری شناگر ایرانی با حجاب اسلامی و دستان بسته!

سیده الهام اصغری Elham Sadat Asghari دختری است که توانسته رکورد شنا با دست بسته را در آبهای آزاد در گینس به نام خود ثبت کند از دلایل خود برای این اقدام و اهداف جدیدش صحبت کرده است.

همسر الهام اصغری عکس شنا زن شنا زنان شنا دختران رکوردهای جهانی گینس رکورد شنا دختر ایرانی حجاب اسلامی بیوگرافی الهام اصغری بهترین حجاب ایرانی ها در کتاب گینس Elham Sadat Asghari

این‌که یک دختر ایرانی در رشته شنا رکوردی ثبت کند، موضوعی عجیب به نظر می‌رسد؛ حالا اگر بفهمیم چنین فردی با دستان بسته ٣ ساعت در آب‌های آزاد بوشهر شنا کرده و توانسته رکوردی جالب در گینس ثبت کند، دیگر قابل درک نیست. الهام اصغری دختر ٣۶ساله ایرانی اما این رویا را محقق کرده و توانسته نامش را در دنیا سر زبان‌ها بیندازد. او که از چند‌سال قبل برای ثبت رکوردی جدید در آب‌های ایران شنا می‌کرد، بالاخره توانست به آرزوی دیرینه خود برسد و رکورد جدیدی را به نام خود در گینس ثبت کند تا نخستین زن شناگر ایرانی باشد که خودش را در سطح جهان مطرح کرده است. این شناگر البته معتقد است تازه درهای زیادی با ثبت این رکورد به روی او باز شده و می‌تواند رکوردهای بیشتری را در کتاب رکوردهای جهان به نام خود ثبت کند.گفت و گو با وی را در ادامه بخوانید:

همسر الهام اصغری عکس شنا زن شنا زنان شنا دختران رکوردهای جهانی گینس رکورد شنا دختر ایرانی حجاب اسلامی بیوگرافی الهام اصغری بهترین حجاب ایرانی ها در کتاب گینس Elham Sadat Asghari

* رکورد شنا با دستان بسته در آب‌های آزاد! قابل باور نیست…
من نزدیک به یک‌سال در ترکیه تمرین می‌کردم و چون تمام تمریناتم با پوشش اسلامی انجام می‌شد،‌ بدنم به آب دریاچه حساسیت نشان داد و دچار جراحتی شدم که باعث شد نزدیک به یک‌سال از تمرینات جدی دور بمانم. همان موقع در ترکیه توسط یک فرد که پیگیر کارهای من بود، درخواست ثبت رکورد در گینس را البته در ماده دیگری داده بودم اما به دلیل مصدومیتی که داشتم، نتوانستم در فرصتی که گینس داده بود، رکوردم را ثبت کنم. به همین دلیل درخواست ثبت رکورد جدید را بعد از بهبود شرایط بدنم ارایه کردم که البته توسط گینس رد شد.

*چه شد که به فکر ثبت رکورد شنا با دست بسته افتادید؟
بعد از این اتفاقات با راهنمایی آقای زیاری که مسئول و رابط دفتر گینس در دوبی هستند، آیتم جدیدی را پیدا کردیم که آن هم شنا با دست بسته بود. رکورد این ماده در دست یک مرد ایتالیایی بود که در ١٠‌سال گذشته شکسته نشده بود و برخی نیز در این مدت تلاش کرده بودند در نقاط مختلف جهان این رکورد را بشکنند که چنین اتفاقی رخ نداده بود. اما من توانستم با ٣ ساعت شنا با دست‌های بسته در آب‌های بوشهر رکورد جدید را به نام خودم ثبت کنم.

*برای ثبت این رکورد به مشکلی برنخوردید؟
من نخستین بانوی ایرانی هستم که توانستم رکوردی را در شنا به ثبت برسانم. هنگام ثبت رکورد پوشش کاملی داشتم و مقنعه و مانتو به تن کرده بودم. البته نمایندگان گینس امکان حضور در ایران را نداشتند و مجبور شدیم با ارسال فیلم این رکورد را به ثبت برسانیم.

*حقیقتش هنوز برایم قابل باور نیست؛ یک نفر چرا باید با دست بسته شنا کند؟!
این آیتم قبلا در دنیا وجود داشته و اینطور نبوده که من بخواهم آن را ابداع کنم. با دستبند پلیس دست‌هایم بسته شد و ٣ ساعت بدون استفاده از دست شنا کردم. تکنیک من شنای کرال بود و شنا با دست بسته که بیشتر فشار روی کمرم بود. من در بوشهر یک ماه و نیم قبل از این اردو زدم و تمرین کردم. خیلی سخت بود اما توانستم به هدفم برسم چون انگیزه بالایی داشتم و البته مهارت من در سال‌های اخیر در ثبت این رکورد خیلی تاثیرگذار بود.

*شما گفتید برای ثبت این رکورد هزینه زیادی کردید و سختی زیادی هم کشیدید. واقعا هدفتان چه بود که حاضر شدید این‌قدر برای رسیدن به آن سختی بکشید؟
من از خردسالی شنا می‌کردم و در رشته شنای استقامت به نوعی نخستین بانوی ایرانی بودم و سدشکن شدم. من نخستین نفر بودم اما این راه برای بانوان باز شده و امیدوارم از این پس شاهد حضور شناگران دیگری از ایران باشم که در شنای استقامت فعالیت می‌کنند. البته گینس صرفا جنبه ورزشی ندارد و بانوان ایرانی در تمام رده‌ها می‌توانند موفق عمل کنند. شخصا ثبت چنین رکوردی یکی از آرزوهای بزرگ زندگی‌ام بود و در چند‌سال اخیر نیز تمام انرژی و تمرکزم روی این مسأله بوده و به هیچ چیزی جز موفقیت فکر نمی‌کردم.

*حالا با رکوردی که ثبت کردید، هدف جدیدی را دنبال می‌کنید؟
من هیچ وقت متوقف نمی‌شوم و رکورد زدن بخش از زندگی‌ام شده است. حالا که به این‌جا رسیدم، کار برای من خیلی راحت‌تر شده تا در آیتم‌های دیگر رکورددار گینس شوم و درنهایت هدفم این است که رکورددار اصلی گینس در بخش ورزش‌های آبی و شنا باشم. به من لقب سفیر استقامت را داده‌اند و به همین خاطر به راهم ادامه خواهم داد و اینطور نیست که فقط با ثبت یک رکورد در گینس همه چیز برای من تمام شده باشد.

همسر الهام اصغری عکس شنا زن شنا زنان شنا دختران رکوردهای جهانی گینس رکورد شنا دختر ایرانی حجاب اسلامی بیوگرافی الهام اصغری بهترین حجاب ایرانی ها در کتاب گینس Elham Sadat Asghari

*ظاهرا چند‌سال قبل سعی کردید رکورد داخلی را ثبت کنید اما با حاشیه‌هایی مواجه شدید، درباره آن اتفاق توضیح می‌دهید؟

بله، متاسفانه برخلاف میل شخصی‌ام اتفاقاتی برایم رخ داد که باعث حاشیه شد. سال‌ها تلاش کردم تا رکوردی را در دریای خزر ثبت کنم اما بعد از مدتی هر کسی بنابر سلیقه خودش مرا به چالش کشید. برخی گفتند دروغگو است و برخی هم در مقام دفاع از من برآمدند. به‌هرحال مسئولان دولت قبلی با من برای ثبت این رکورد ملی کنار نیامدند. هر چه بود، گذشت و توانستم به هدفم برسم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ