افت بازار بورس در پی ابطال واحدهای «صندوق‌ها»

0

به گزارش ساتین : یک کارشناس بازار سهام با تاکید بر اینکه بورس در شرایط فعلی بدون حمایت برخی حقوقی‌ها روند اصلاحی در پیش خواهد گرفت، گفت: یکی از دلایل ابهام در برخی صنایع، لایحه بودجه سالانه است.

طهمورث دلفانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه بازار باید یک روند اصلاحی را طی می‌کرد اظهار کرد: یکی از دلایل عدم افت بازار حمایت اخیر برخی حقوقی‌ها بود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل روند کاهشی شاخص بورس، ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است و به همین سبب فشار فروش نیز بیشتر می‌شود.
این کارشناس بازار سهام تاکید کرد: اگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری حمایت نشوند مدیران آن به اجبار باید سهام خود را حتی زیر قیمت خریداری شده در بازار بفروشند.
وی با بیان اینکه آینده بازار سهام به دورنمای کسب‌و‌کار و اقتصاد آینده کشور بازمی‌گردد، گفت: در صورت مثبت بودن شرایط کسب‌و‌کار و مسائل اقتصادی، بازار سهام همچنان روند رو به رشدی خواهد داشت.
دلفانی گفت: وجود ابهاماتی از جمله نرخ خوراک در صنعت پتروشیمی و ابهامات دیگری در بخش صنایع پالایشی از جمله موارد مهم افت بازار به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه انتظار رکود فروش در صنایع فلزی و افزایش احتمالی حق انتفاع معادن از جمله دیگر دلایل افت بازار به شمار می‌روند، گفت: در گروه خودروسازی نیز صنایع به شدت نیازمند نقدینگی هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ