واکنش عراقچی به تحریم های جدید گنگره آمریکا /مرداد ۹۶

0

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت اقدام کنگره و قانونی که در حال تصویب است یک اقدام خصمانه و روشن علیه ایران است و با واکنش قطعی ایران مواجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی در واکنش به طرح جامع تحریم‌های ایران که به‌تازگی در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است، گفت: اقدام کنگره و قانونی که در حال تصویب است یک اقدام خصمانه و روشن علیه ایران است و با واکنش قطعی ایران مواجه می‌شود.

وی افزود: در سالهای پیش همواره با چنین اقداماتی از سوی کنگره و دولت آمریکا مواجه بوده‌ایم و اختصاصی به دولت فعلی آمریکا ندارد.

عراقچی ادامه داد: قانون جدیدی که در حال تصویب است تحریم موضوعی جدیدی ندارد، جمع‌بندی و تجمیع تحریم‌های قبلی غیرهسته‌ای است.

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: این اقدام با این حال می‌تواند اجرای موفق برجام را تحت تأثیر قرار دهد و می‌تواند بهره‌مندی ایران از برجام را کاهش دهد و ناسازگار با بندهای مختلف برجام هستند که آمریکا برای اجرای همراه با حسن‌نیت آن متعهد شده است؛ اینکه آن را در یک فضای سازنده اجرا کند؛ و اینکه از هر اقدامی که اجرای برجام را تحت تأثیر قرار بدهد، خودداری کند.

وی با بیان اینکه کار کنگره خلاف تعهدات آمریکاست، ادامه داد: با این حال، دولت آمریکا تاکنون دو بار مجبور شده است پایبندی ایران را تأیید کند، چاره دیگری ندارد، هفت گزارش آژانس نیز پایبندی ایران را تأیید کرده است.

عراقچی همچنین گفت: هرچند حرفهایی زده می‌شود و تهدیدهایی صورت می‌گیرد که سه ماه آینده چه می‌شود، اما ما منتظر می‌مانیم، با توجه اقدامات آنها در صحنه عمل تصمیم می‌گیریم.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را با ۴۱۹ رأی موافق و ۳ رأی مخالف تصویب کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ