فلج بل چیست؟ /آنجلینا جولی به فلج بل مبتلاست

0

آنجلینا جولی یکسال پس از جدایی خبرساز از برد پیت، درباره این تجربه و البته ابتلا به «فلج بل» لب به سخن گشود.

آنجلینا جولی درباره جدایی از برد پیت صحبت کرد و از شجاعت فرزندانش در برخورد با این موضوع تقدیر کرد.

بازیگر برنده جایزه اسکار درباره ابتلایش به «فلج بل» نیز صحبت کرد اما درباره دلایل ابتلای به آن چیزی نگفت. او که از طب سوزنی برای غلبه بر بیماری‌اش استفاده می‌کند گفت: «در حقیقت حالا بیشتر احساس زن بودن می‌کنم. من در انتخاب‌هایم هوشیار عمل کردم و همواره اولویتم خانواده بوده است. من کنترل زندگی و سلامتم را در دست دارم. این چیزی است که زن را کامل می‌کند.»

همسر آنجلینا جولی مجله پزشکی راههای درمان فلج صورت درمان فلج بل (فلج صورت) بیوگرافی آنجلینا جولی بیماری آنجلینا جولی آیا فلج بل مسری است

در «فلج بل» عضلات صورت به صورت ناگهانی و به طور موقت فلج می‌شوند.

او درباره تاثیر سبک زندگی بر سرانجام ازدواجش گفت: «سبک زندگی ما به هیچ وجه منفی نبود. مشکل سبک زندگی ما نبود. سبک زندگی ما فرصتی شگفت‌انگیز برای بچه‌های ما بود و آن‌ها را به شش فرد معقول و پرتوان تبدیل کرد. من به آن‌ها افتخار می‌کنم.»

آنجلینا جولی یکسال گذشته را مشغول ساخت فیلم «نخست پدرم را کشتند» بود. فیلمی که درباره لانگ اونگ یکی از نخستین دوستان جولی در کامبوج و از شاهدان جنایات خمرهای سرخ است. جولی نخستین بار در کامبوج پسربچه‌ای به نام مداکس را به فرزندی پذیرفت و سپس شهروند این کشور شد.

کارگردان «شکست‌ناپذیر» که سال پرمشغله‌ای را پشت سر گذاشته است، اعلام کرد که برنامه‌ای برای ساخت فیلمی تازه ندارد. او در این باره گفت: «قصد دارم بیشتر به خانه و خانواده‌ام برسم. به درخواست فرزندانم قصد دارم کلاس آشپزی بروم. هر شب با این فکر به خواب می‌روم که آیا امروز مادر خوبی بودم یا نه؟»

***

همسر آنجلینا جولی مجله پزشکی راههای درمان فلج صورت درمان فلج بل (فلج صورت) بیوگرافی آنجلینا جولی بیماری آنجلینا جولی آیا فلج بل مسری است

فلج عصب زوج هفتم مغزی یا عصب صورتی منجر به فلج بل (Bell’s palsy) می‌شود. در این حالت عضلات صورت به صورت ناگهانی و به طور موقت فلج می‌شوند، اغلب تنها یک طرف صورت را گرفتار می‌کند. درگیری عصب صورتی معمولاً به تنهائی یک بیماری نیست بلکه علامتی از یک بیماری دیگر است مانند عفونت، آسیب و یا تومور عصب صورتی. فلج خودبخودی عصب فاسیال بدون شواهد سایر بیماری‌ها، فلج ایدیوپاتیک بل نامیده می‌شود. اگر چه دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد فلج بل دارای یک مکانیسم ایمنی التهابی ویروسی است. این بیماری در هر گروه سنی رخ می‌دهد ولی در ۴۰-۲۰ سالگی شایع تر است. در یک جمعیت صدهزار نفری سالانه ۲۰-۱۰ مورد از آن رخ می‌دهد.

علائم فلج بل شامل: ضعف در یک طرف صورت، انقباضات کوتاه‌مدت عضلانی، افتادگی پلک و لب، اشک‌ریزش و سرازیر شدن آب دهان در طرف مبتلا، خشکی چشم، خشکی دهان، اختلال چشایی و لبخند کج می‌باشد.

درمان فلج بل

اغلب افراد مبتلا به فلج بل در طول دو تا سه هفته بدون درمان بهبود پیدا می‌کنند. موفق‌ترین شیوه درمان این است که علت آسیب عصبی را شناسایی و برطرف کرد. گاه سی‌تی‌اسکن یا ام. آر. آی مغز و الکترومیوگرافی عصب هفتم توصیه می‌شوند.

اکثریت مبتلایان به فلج صورتی بل در طول سه تا شش ماه کاملاً بی‌علامت می‌شوند. اغلب کورتیکواستروئیدهای خوراکی مانند پردنیزولون در درمان به کار می‌روند مصرف هم‌زمان یک داروی ضد ویروس مانند اسیکلوویر سبب هم افزایی داروها شده و توصیه می‌شود.

قطره چشمی متیل سلولز برای سلامت و حفاظت چشمی که مرتباً در معرض محیط اطراف است مفید است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ