درگیری فیزیکی حمدالله کریمی با مأموران پلیس فرودگاه مهرآباد

2

جزئیات درگیری نماینده بیجار در مجلس با مأموران پلیس فرودگاه مهرآباد

فرمانده پلیس فرودگاه مهرآباد جزئیات درگیری امروز نماینده مجلس با ماموران انتظامی و راهور در این فرودگاه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین زاده با اشاره به درگیری صبح امروز سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری با مأموران پلیس فرودگاه که بعدا مشخص شد حامل یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، گفت: پلیس با توجه به تهدیدات امنیتی و انجام وظایف خود در حوزه تدابیر امنیتی، خودروی مورد نظر را که بدون مجوز سعی در عبور از گیت مخصوص فرودگاه را داشت، متوقف کرد اما متاسفانه راننده خودرو اقدام به مداخله در امور انتظامی فرودگاه کرده و شخصا اقدام به بالا بردن راهبند گیت مربوطه در حضور مأمور مستقر کرد.

نماینده بیجار در مجلس بیوگرافی حمدالله کریمی اخبار مجلس شورای اسلامی اخبار بیجار اخبار بدون سانسور سیاسی

حسین زاده افزود: پس از این اقدام، مامور انتظامی مستقر در گیت از ورود خودرو جلوگیری کرده و خودروی نماینده نیز با تغییر مسیر، از لاین کناری وارد ترمینال شد اما در حین این تغییر مسیر و حرکت به سمت پارکینگ، نماینده مذکور به مأمور راهور مستقر در محل توهین کرد که این مامور نیز دستور توقف و ارائه مدارک داده اما خودرو بدون توقف و توجه به دستور پلیس، به راه خود ادامه داد.

فرمانده پلیس فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه در استعلام شماره خودروی مورد نظر مشخص شد که این خودرو، دارای بیش از چهار میلیون تومان خلافی نیز هست، گفت: پس از این اتفاقات، خودروی مذکور داخل پارکینگ رفته و پس از پارک خودرو نماینده مجلس در حال عزیمت به سالن ترمینال، مجدد به مامور راهور و اینجانب که مقابل ترمینال جهت انجام وظایف معمول خود مستقر بودیم اقدام به توهین و تهدید کرد.

حسین زاده افزود: علیرغم درخواست های مکرر اینجانب به عنوان فرمانده پلیس فرودگاه مهرآباد و دعوت نماینده مذکور به حفظ آرامش، متاسفانه این نماینده مجلس، به صورت مامور راهور سیلی می زند که پلیس در راستای ایجاد آرامش و از بین بردن جو ایجاد شده، وی را به همراه راننده و همسرش به سالن هدایت می کند اما متاسفانه این نماینده مجددا ضربه دیگری به مامور راهور وارد کرده و همزمان راننده وی نیز به دنبال ایجاد ناآرامی بود که در نهایت برای آرام کردن این افراد و جو سالن، دستور دادم آنان را به دفتر افسر نگهبانی هدایت نمایند و در تمام این مراحل، تلاش ما برای دعوت به آرامش بود.

وی ادامه داد: با وجود درخواست های مکرر پلیس از این افراد مبنی بر رعایت آرامش، متاسفانه تهدید ها و فحاشی ها در دفتر افسر نگهبان نیز ادامه یافت تا جایی که نهایتا وی با ضربه سر به صورت افسر راهور موجب آسیب وی از ناحیه بینی شد که مامور مذکور با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی معرفی شد.

وی بار دیگر با تأکید بر اینکه در تمام این مدت، مسئولان فرودگاهی نیز در دفتر پلیس حضور داشته و شاهد بی احترامی و ایراد ضرب و شتم از طرف این نماینده بودند، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل  و به مقام قضایی ارجاع شد و پرونده در حال رسیدگی است و البته فیلمهای دوربین مداربسته نیز موجود است.

حسین زاده تصریح کرد: با وجود این برخوردها، از آنجا که این نماینده به همراه وزیر راه و شهرسازی عازم سنندج بود و همسر وی نیز حضور داشت از مسافرت ایشان ممانعت نکردیم اما پرونده مفتوح بوده و در حال رسیدگی از سوی مقام قضایی است.

وی بار دیگر تاکید کرد: با توجه به تهدیدات و تدابیر امنیتی ؛ گیت مذکور مخصوص خودرو هایی است که مجوز قانونی دارند و در کنار آن لاین عمومی قرار دارد که  همه خودرو ها می توانند از آن تردد کنند، این درگیری در حالی رخ داد که هر  دو لاین به یک مقصد منتهی می شوند و فاصله ای نیز با هم ندارد.

***

این آقای نماینده با شناسه «ح-ک» معرفی شده و عنوان می گردد نماینده‌ای از حوزه انتخابیه در یکی از استان‌های غربی کشور است . موضوعی که به نظر می رسد پیدا کردن نام وی را آسان می کند.

در چهار استان آذربایجان غربی،کردستان، کرمانشاه و ایلام تنها یک نماینده با شناسه ” ح – ک” وجود دارد که آن هم حمد ا… کریمی نام دارد. نماینده ای که البته خود خیلی زود به توضیح ماجرای رخ داده پرداخت.

حمدالله کریمی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: صبح امروز قرار بود ساعت ۶:۵۰ به همراه وزیر راه، مسکن و شهرسازی وتعدادی از نمایندگان عضو مجمع نمایندگان استان کردستان برای سرکشی به پروژه های عمرانی در دست اجرا در منطقه و اطلاع از مشکلات مردم در حوزه مسکن و راه به استان کردستان سفر کنیم و با توجه به ترافیک من ۵ دقیقه دیرتر به فرودگاه رسیدم. به همین دلیل خواستم با خودرو مسیر حدود ۱۰۰ متری از پارکینگ تا ورودی ترمینال شماره ۲ فرودگاه را طی کنم که مامور حراست فرودگاه مانع این کار شد.

وی افزود: بعد از این من کارت شناسایی نمایندگی را ارائه کردم که باز هم اجازه ورود خودرو من به محدوده مسیر اختصاصی ترمینال داده نشد؛ لذا من از خودرو پیاده شدم و به سمت ترمینال حرکت کردم و قرار بود خودرو شخصی بنده به همراه راننده همسر من را به محل کار برساند اما درحالی که من به همراه معاونان وزیر و تعدادی از نمایندگان در فرودگاه منتظر پرواز بودم همسرم با من تماس گرفت که مامور راهور ناجا مانع حرکت خودرو شده است. این مامور پیش از آنکه من از ماشین پیاده شوم نیز در صحنه حاضر شده بود.

کریمی ادامه داد: من بلافاصله خود را به خودرو حامل همسرم رساندم و مشاهده کردم که مامور راهنمایی و رانندگی همسر مرا با دست به مقام مافوق خود نشان می‌دهد و او را تهدید می‌کند و علاوه بر تهدید فحاشی‌هایی را نیز به همسر من داشت و مانع حرکت خودرو شده بود و من نیز در دفاع از حرمت ناموس خود با مامور راهور درگیر شدم.

حمدالله کریمی گفت که در دفاع از حرمت ناموس خود با مامور راهور درگیر شده و اعلام کرد فیلم این درگیری هم در دوربین‌های حفاظتی و هم در تلفن همراهش وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: تا این لحظه قصد انتشار این فیلم را ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد:من هیچگاه نخواستم بی قانونی انجام دهم و به محض اینکه دریافتم امکان ورود با خودرو شخصی به محدوده تاکسی‌های مقابل ورودی ترمینال را ندارم، پیاده حرکت کردم، اما نمی‌دانم به چه دلیل ماموران راهنمایی و رانندگی مانع همسر من شدند.

***

حمدالله کریمی متولد شهرستان بیجار نمایندهٔ دورهٔ دهم از حوزهٔ انتخابیهٔ بیجار در استان کردستان است. وی با کسب ۱۵٬۹۱۹ رای از مجموع ۴۸٬۶۵۴ رای معادل ۳۲٫۷۲٪ درصد آرا به مجلس راه پیدا کرد.

منبع : خبرگزاری ایسنا و باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. علی می گوید

    وقتی افراد عقده ای و کوچک مسئول میشوند همینه، ….

  2. علی می گوید

    اصلاح طلب … همینه دیگه