تخفیف ۱۰ درصدی نرخ خوراک پالایشی ها

0

به گزارش ساتین : عطای تخفیف ۱۰ درصدی نرخ خوراک مصرفی به شرکت های پالایشی که تازه تأسیس شده اند و اجرای طرح های توسعه ای در کنار افزایش حدود پنج درصدی قیمت بنزین از جمله خبرهایی است که در خصوص شرکت های پالایشی منتشر شده، به گونه ای که به نظر می رسد قطعی شدن اعمال این برنامه ها در شرکت های پالایشی آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری آنها در پی خواهد داشت.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر می رسد اعمال تخفیف ۱۰ درصدی نرخ خوراک پالایشی ها موجب افزایش مقدار محصولات تولیدی و ارتقاء کیفیت آنها خواهد شد.

دادور به سهم ۹۵ درصدی هزینه خرید خوراک مصرفی در بهای تمام شده محصولات شرکت های پالایشی اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه می تواند موجب کاهش هزینه های تولید شرکت های مذکور شود و در نهایت بسترهای لازم جهت جلوگیری از خام فروشی را برای مجموعه های فعال در گروه فرآورده های نفتی فراهم کند.

وی ایجاد تسریع در مراحل اجرای طرح های توسعه ای شرکت های پالایشی را به عنوان دیگر عامل اثرگذار بر وضعیت شرکت های پالایشی در پی اعمال تخفیف در نرخ خوراک مصرفی آنها برشمرد و اظهار داشت: اجرای این برنامه موجب ترغیب مجموعه های فعال در این گروه جهت بهره برداری از طرح های توسعه ای آنها خواهد شد.

این مقام مسئول به پیگیری های مدیران شرکت جهت بررسی شمولیت “شاوان” جهت دریافت تخفیف ۱۰ درصدی نرخ خوراک مصرفی اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد این شرکت جهت اجرای پروژه های در دست اجرای آن می توان گفت حتی در صورت عدم مشمولیت آن جهت دریافت تخفیف در هزینه های خرید خوراک مصرفی “شاوان” همچنان به روند اجرای طرح های توسعه ای خود ادامه می دهد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان در خصوص آثار مثبت ناشی از افزایش قیمت بنزین بر وضعیت سودآوری شرکت های پالایشی بیان کرد: حدود ۳۰ درصد از مقدار تولید مجموعه های پالایشی طی یکسال به تولید بنزین اختصاص دارد، از این رو به نظر می رسد با توجه به حجم بالای تولید محصول بنزین در مجموعه های پالایشی، افزایش پنج درصدی قیمت آن می تواند تأثیر بسزایی بر وضعیت سودآوری، روند اجرای طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری های آنها در پی داشته باشد.

دادور افزود: با همه این اوصاف، تاکنون اعلامیه یا بخش نامه ای از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی مبنی بر افزایش قیمت بنزین به دست “شاوان” نرسیده است.

وی در خصوص طرح توسعه ای در دست اجرای شرکت ابراز داشت: این پروژه شامل راه اندازی واحد تولید بنزین یورو چهار می باشد که مراحل اجرای آن از اواخر دی ماه سال جاری بدون توقف عملیات شرکت، آغاز شده و در حال حاضر در مرحله تعویض کاتالیست به سر می برد.

این مقام مسئول به مدت زمان لازم جهت سپری شدن مرحله تعویض کاتالیست ها اشاره کرد و گفت: اجرای این مرحله حدود ۱۲ روز به طول می انجامد که پس از سپری شدن آن واحد تولید بنزین یورو چهار راه اندازی خواهد شد.

مدیر عامل “شاوان” در خاتمه با مناسب ارزیابی کردن عملکرد ۹ ماهه سال جاری شرکت بیان کرد: مقدار سود محقق شده طی دوره ۹ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد قابل توجهی همراه بوده که این امر به عدد رشد مقدار تولید محصولات طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از ۳۸ هزار بشکه به ۶۳ هزار بشکه ناشی از افزایش ظرفیت اسمی تولید محقق شده است. به عبارت بهتر می توان گفت ظرفیت ماهانه تولید محصولات حدود ۳۰ درصد صعود داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ