بیوگرافی اشپیتیم آرفی (بازیگر سریال لژیونر) +عکس همسر و دخترش

0

بیوگرافی و عکس اینستاگرام اشپیتیم آرفی ( biography Shpejtim Arifi ) بازیگر سریال لژیونر و دیوار به دیوار

اشپیتیم آریفی Shpejtim Arifi متولد (۳ مه ۱۹۷۹ در پریشتینا؛ یوگوسلاوی) (۳۸ ساله) که در ایران با نام‌های اشپیتیم آرفی و اشپیتن آرپی شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال آلبانیایی‌تبار اهل جمهوری کوزوو است. او شهروند آلمان نیز هست.

همسر فوتبالیست ها همسر اشپیتیم آرفی بیوگرافی اشپیتیم آرفی بازیگران سریال لژیونرها بازیگران سریال دیوار به دیوار اینستاگرام اشپیتیم آرفی Shpejtim Arifi

اشپیتیم آریفی در خرداد ۱۳۸۷ به باشگاه فوتبال پیام مشهد در لیگ دسته اول فوتبال ایران پیوست. او دربارهٔ این که چرا به ایران آمده گفت:

انتقالم به فوتبال ایران خیلی سریع اتفاق افتاد، در تیم سابقم هیچ انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت نداشتم و طی تماس باشگاه پیام با مدیر برنامه‌هایم، ایران را برای ادامه فوتبالم انتخاب کردم.
او نخستین بازی خود را برای پیام برابر استیل‌آذین انجام داد. با صعود پیام به لیگ برتر فوتبال ایران در بازی پلی‌آف برابر فولاد خوزستان، آرفی در پیام ماند و برای این تیم در فصل ۸۸–۸۷ بازی کرد. او در ۲۹ بازی ۱۸ گل برای پیام به ثمر رساند و در پایان فصل به پرسپولیس پیوست.

● اصلیت؛ یوگسلاو

از آرفی خواستیم که خودش را برای ما معرفی کند «در آلمان به دنیا آمدم، اما پدر و مادرم در یوگسلاوی قدیم در منطقه مرزی دو استان صربستان و کوزوو زندگی می‌کردند که البته الان صربستان، خود یک کشور مستقل است. البته من ملیت آلبانیایی دارم. زمانی در فوتبال آلمان و در لیگ دسته سوم این کشور بازی می‌کردم، اما مصدومیت در آن زمان اجازه نداد که به بازی در لیگ آلمان ادامه دهم، البته خانواده‌ام، یعنی همسر و دخترم در آلمان زندگی می‌کنند و مدتی قبل به تهران آمده بودند».

● زبان فارسی و آشپزی

آرفی به دلیل سابقه حضور در ایران با زبان فارسی آشنایی بیشتری دارد و به راحتی با هم‌تیمی‌های خود ارتباط برقرار می‌کند.

او آشپز ماهری است و ضمن مهارت در پختن غذاهای سنتی کشور خود، در طبخ غذاهای ایرانی هم نیز تبحر خاصی دارد. به عنوان مثال برنج آبکش درست می‌کند، قورمه‌سبزی می‌پزد و…! جوجه‌کباب و کباب کوبیده را نیز به بهترین کیفیت درست می‌کند. زمانی که تنهاست علاقه چندانی به گردش و تفریح ندارد، اما زمانی که همسر و فرزندش به ایران می‌آیند، پای ثابت نقاط دیدنی ایران است. آرفی در حال حاضر در منطقه سعادت‌آباد تهران زندگی می‌کند.

همسر فوتبالیست ها همسر اشپیتیم آرفی بیوگرافی اشپیتیم آرفی بازیگران سریال لژیونرها بازیگران سریال دیوار به دیوار اینستاگرام اشپیتیم آرفی Shpejtim Arifi

عکس اشپیتیم آریفی و همسرش

● ازدواج با نیکول

هشت سال پیش ازدواج کردم، نام همسرم نیکول است، ثمره ازدواج من با او، یک دختر ۱۴ ساله به نام «سوئا» است. یک دختر بانمک و دوست‌داشتنی است. سوئا از کودکی ژیمناستیک را به شکل حرفه‌ای آغاز کرده است. همچنین شنا را، این ورزش را به شکل حرفه‌ای ادامه می‌دهد و دو سالی است که «باله» هم به این جمع اضافه شده، اما می‌دانم با رفتن به مدرسه، کمی این کلاس‌ها کمتر می‌شود، ضمن اینکه پای ثابت بازی‌های من است، در این مدتی هم که در ایران بودم، نیکول می‌گوید: هر وقت فوتبال تو از ماهواره پخش می‌شود، او از پای تلویزیون تکان نمی‌خورد. او دائم از من می‌خواهد گل بزنم، پارسال که زیاد گل می‌زدم بازی‌هایم مستقیم پخش نمی‌شد، امسال که بازی‌هایم پخش می‌شود، این مصدومیت باعث شد که کمی مشکل برایم به وجود بیاید.

همسر فوتبالیست ها همسر اشپیتیم آرفی بیوگرافی اشپیتیم آرفی بازیگران سریال لژیونرها بازیگران سریال دیوار به دیوار اینستاگرام اشپیتیم آرفی Shpejtim Arifi

● ایرانی‌های مهربان

زمانی که ایران را برای بازی انتخاب کرده بودم، این موضوع را با همسرم در میان گذاشتم، او اطلاعات زیادی از ایران نداشت، اما خیلی سریع از طریق اینترنت اطلاعات زیادی از ایران جمع‌آوری کرد، به ویژه اینکه ایران یکی از سرزمین‌های کهن و تاریخی دنیاست. او به من گفت: خودت باید انتخاب کنی، زمانی که وارد ایران شدم، اطمینان حاصل کردم که انتخابم درست بود. ایرانی‌ها، فوق‌العاده هستند، مهمان‌نواز، دوست‌داشتنی و مهربان و از همه مهم‌تر خونگرم، من به کشورهای زیادی سفر کردم، اما به نظر من ایرانی‌ها از خونگرمی فوق‌العاده هستند، شما در ایران با همان سلام اول، دوستی‌تان آغاز می‌شود، برعکس جاهای دیگر دنیا… وقتی اینها را برای نیکول تعریف می‌کردم، او تعجب می‌کرد، اما زمانی که خودش به ایران آمد، متوجه شد که من بی‌جهت نمی‌گفتم. من و همسرم را یکی از همسایه‌ها برای صرف شام دعوت کرده بود، وقتی همسرم در مورد برنج خوشمزه‌ای که آنان درست کرده بودند، پرسید، فردای آن روز زن همسایه برایمان یک پلوپز آورد و گفت: آن برنج خوشمزه در این پلوپز درست شده است، آن هدیه برای ما بسیار غافلگیرکننده بود، شما در هیچ جای دنیا، به چنین مسائلی برخورد نمی‌کنید، فقط در ایران شاهد چنین اتفاق‌هایی هستید، شاید آن پلوپز یک وسیله ساده بود، اما من جنبه دیگر آن را نگاه می‌کنم که یک دنیا محبت را در خودش جای داده بود، این اتفاق نیکول را خیلی تحت تاثیر قرار داد.

● از میان حرف‌ها

غذاهای ایرانی مثل مردم آن فوق‌العاده هستند، پاتوق من در مشهد، رستوران‌هایی بود که «شیشیلیک» داشتند، من از خوردن این کباب خوشمزه هیچ وقت سیر نمی‌شوم. اما نباید از علاقه‌ام به پیتزا و لازانیا صرف‌نظر کنم.

مدتی در کار «مد» فعالیت داشتم، اما به آن شکل که مستمر باشد، نبود.

دخترم «سوئا» عاشق دوربین است، من و همسرم چندی پیش برای او یک دوربین عکاسی دیجیتال خریدیم تا از همین حالا با عکاسی آشنا شود.

به دخترم وابسته هستم، به همین خاطر از طریق اینترنت و «وب‌کم» با هم صحبت می‌کنیم.

همسر فوتبالیست ها همسر اشپیتیم آرفی بیوگرافی اشپیتیم آرفی بازیگران سریال لژیونرها بازیگران سریال دیوار به دیوار اینستاگرام اشپیتیم آرفی Shpejtim Arifi

عکس اشپیتیم آریفی و دخترش

قد ۱٫۸۲متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
پُست مهاجم
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۲–۲۰۰۱
۲۰۰۳–۲۰۰۲
۲۰۰۴–۲۰۰۳
۲۰۰۵–۲۰۰۴
۲۰۰۶–۲۰۰۵
۲۰۰۸–۲۰۰۶
۲۰۰۹–۲۰۰۸
۲۰۱۱–۲۰۰۹
۲۰۱۲–۲۰۱۱
۲۰۱۲
ام‌اس‌وی لودویگشافن
اس‌وی وینگارتن
وی‌اف‌ال مانهایم
اس‌وی ساندهاوسن
اس‌اس‌وی روتلیتنگن
اف‌اس‌وی اوگرشایم
پیام مشهد
پرسپولیس
تراکتورسازی تبریز
ابومسلم
۱۶ (۴)
۳۹ (۱۴)
۳۲ (۱۸)
۳۲ (۶)
۵ (۱)
۷ (۲)

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ