۲۸ کارگر معدن چادرملو بازداشت شدند !

0

به گزارش ساتین : همزمان با بازداشت هشت‌کارگر دیگر طی سه‌روز گذشته و رسیدن شمار کارگران بازداشتی معدن چادرملو به ۲۸نفر، نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی از بازداشت گسترده کارگران این معدن انتقاد کرد.

«محمدصالح جوکار» با انتقاد از مسوولان دولتی و قضایی شهرستان اردکان، از بی‌اطلاعی نمایندگان مجلس از دلیل بازداشت کارگران معدن چادرملو خبر داد و گفت: برخورد با بحران کارگری معدن چادرملو بدون توجه به مطالبات کارگران معترض غیرقابل‌قبول است.
گفته می‌شود «حسین جنایی»، رییس انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس (پیمانکار نیروی انسانی معدن چادرملو) و «بهرام حسنی‌نژاد» دبیر انجمن صنفی کارگران پیمانی این معدن نیز بازداشت شده‌اند. در تاریخ ششم‌آذر سال‌جاری، ۸۰۰کارگر معدن چادرملو در اعتراض به آنچه دستمزدهای ناعادلانه می‌خواندند و همچنین اخراج «حسنی‌نژاد» دبیر نهاد کارگری این معدن (انجمن صنفی کارگران شرکت پیمانکاری آسفالت طوس) بیش از یک‌ساعت دست از کار کشیده و تجمع کردند. در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷آذر، حدود دوهزارکارگر معدن چادرملو در اعتراض به تغییرنکردن وضعیت آقای
حسنی‌نژاد در تمام شیفت‌ها دست از کار کشیدند. کارگران معترض معتقد بودند حکم اخراج «حسنی‌نژاد» بر خلاف ماده ۲۵ و ۲۷قانون کار صادر شده است و ارتباطی با شورای تامین ندارد. قرارداد این کارگر تا ۲۹اسفند سال جاری اعتبار دارد که کارفرما به صورت یک‌جانبه این قرارداد را فسخ کرده است. همچنین «رامین حیدرجان»، «بهزاد طالب‌پور»، «محمود دهقان» و «احمد نصیرپور» چهار کارگر دیگری هستند که نامشان در میان بازداشت‌شدگان به‌چشم می‌خورد.
مرجع :  ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ