آنچه از عوارض خطرناک سفره یکبار مصرف نمی دانید

0

آیا می دانید سفره های یکبار مصرف چه عوارضی دارند؟ این سفره ها دارای مقدار زیادی کربنات است که عوارض زیادی برای بدن دارد.

از جمله این عوارض می توان به کوتاهی قد کودکان و ریزش مو اشاره کرد. همچنین مشکلاتی در معده و روده ی شما به وجود می آورد. مخرب بودن کربن به میزانی است که حتی برخی دستگاه هایی که این سفره ها را تولید می کنند، پس از تقریبا ۶ ماه نیاز به بازسازی دارند.

مضرات سفره یکبار مصرف مجله سلامت متخصص تغذیه سفره یکبار مصرف مجلل سفره یکبار مصرف مجلسی سفره یکبار مصرف

محمد حسین عزیزی، رئیس انجمن صنایع غذایی ایران به سلامت آنلاین گفت: بهتر است در مورد هر مطلب علمی، متخصصان مربوطه نظر بدهند. اطلاع رسانی در مورد سفره های یکبار مصرف در حیطه علمی طب سنتی نیست و اظهار نظرهای غیرتخصصی، یکی از مشکلات بزرگ جامعه ماست که باعث سردرگمی مردم می شود.

او در مورد صحت و سقم این خبر افزود: به طور کلی استفاده از مواد پلاستیکی مخصوصا برای مواد غذایی توصیه نمی شود، اما در مورد سفره های یکبار مصرف اگر مواد غذایی با آن ها تماس مستقیم نداشته باشند اشکالی ندارد، چون همه مواد غذایی داخل ظروف هستند و روی سفره قرار می گیرند.

این متخصص علوم و صنایع غذایی بیان کرد: فقط ممکن است نان را مستقیم روی سفره بگذارند یا آن را توسط این سفره ها از نانوایی تا خانه حمل کنند که به خانواده ها توصیه می شود از انجام این کار خودداری کنند و در هر شرایطی نان را درون ظروف مخصوص بگذارند.

رئیس انجمن صنایع غذایی گفت: بهتر است افراد برای حمل نان از پارچه نخی سفید و بدون چاپ و نوشته یا یک کاغذ سفید و تمیز و یا پس از اینکه نان را روی توری جلوی مغازه نانوایی سرد کردند آن را درون نایلون گذاشته و تا خانه حمل کنند.

وی در مورد بهترین نوع سفره های یکبار مصرف اظهار کرد: سفره هایی که دارای نام و نشان کارخانه تولید کننده، مجوز بهداشت و پروانه ساخت و علامت استاندارد باشند و از مراکز معتبر خریداری شوند معمولا برای سلامت آسیب زا نخواهند بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در مورد سفره های یکبار مصرف نامرغوب تصریح کرد: آن دسته از سفره هایی که مرکب نقوش سطح آن به آسانی و با سایش دست جدا و دست را رنگی می کند می تواند به راحتی به مواد غذایی نیز انتقال یافته و به خصوص در تماس مستقیم با نان داغ به دلیل رطوبت ایجاد شده از بخار آن سریع تر شروع به فعل و انفعالات مضر شیمیایی کند.

به گفته او مرکب های چاپ حاوی ترکیبات و فلزات سنگین و سمی هستند که در صورت تجمیع دراز مدت در بدن می‌توانند باعث بروز بیماری‌ ها و مشکلات عدیده ای در مصرف کننده شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ